Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana a publicat raportul anual privind combaterea fraudei in 2010

Comisia Europeana a publicat raportul anual privind combaterea fraudei in 2010

  Publicat: 29 Sep 2011       1323 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana a publicat astazi raportul sau anual cu privire la protectia intereselor financiare ale UE si combaterea fraudei in 2010.

(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Infractiunea se consuma in momentul in care,
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Reprezinta orice abatere de la legalitate, regularitate si conformitate, precum si orice nerespectare a prevederilor memorandumurilor de finantare, memorandumurilor de intelegere, acordurilor de finantare privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Comunitatea Europeana,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.

Scopul acestui raport este de a masura riscul ca veniturile si cheltuielile UE sa fie utilizate necorespunzator prin nereguli si presupuse fraude. Gratie implementarii in majoritatea statelor membre a unor sisteme de reportare modernizate si imbunatatite, Comisia are acces la date tot mai multe si de mai buna calitate privind neregulile. Prin urmare, numarul neregulilor raportate a crescut in aproape toate sectoarele bugetare. Acest lucru permite Comisiei sa-si propuna o raportare tot mai buna si mai fiabila, ceea ce contribuie la mai buna protejare a banilor contribuabililor. Avand in vedere ca banii UE sunt monitorizati cu mai multa eficacitate, statele membre si Comisia pot reactiona mai repede fata de schimbarea modalitatilor de fraudare si pot lua masuri corespunzatoare de prevenire a fraudelor. Acest aspect este important, pentru ca cea mai buna metoda de combatere a fraudei este prevenirea acesteia.

Algirdas A emeta, Comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda, a declarat: ``Raportul ne ofera o imagine linistitoare. Statele membre depisteaza mai multe nereguli, deci mai multi bani utilizati gresit se pot intoarce la bugetul UE. Acest lucru nu inseamna insa ca s-a incheiat lupta impotriva fraudei. Comisia invita statele membre care inca nu au implementat noul sistem de raportare sa faca acest lucru cat se poate de repede. De asemenea, indemnam insistent statele membre care raporteaza niveluri exceptional de scazute de presupuse fraude sa explice cum controleaza cheltuirea fondurilor UE. Cetatenii UE au dreptul sa stie cum este cheltuit fiecare banut din contributiile lor.``

Sistemul de raportare bazat pe internet (IMS) a imbunatatit semnificativ conditiile generale de raportare a neregulilor. Comisia indeamna insistent Spania, Franta si Irlanda sa implementeze complet sistemul pana la sfarsitul anului 2011 pentru a proteja si mai bine banii contribuabililor din UE. De asemenea, Comisia intentioneaza sa analizeze sistemele de control al neregulilor si de combatere a fraudelor instituite de statele membre in domeniul politicii de coeziune pentru a evalua daca si cum sunt adaptate acestea pentru a viza domeniile in care exista un risc ridicat de aparitie a fraudelor si neregulilor. Incepand din 2010, Comisia a adoptat mai multe initiative politice care vizeaza combaterea fraudelor (IP/11/783, MEMO/11/454, IP/11/644) si care vor avea un impact pozitiv asupra protejarii intereselor financiare ale UE. Primele rezultate ale acestor initiative politice vor fi prezentate in raportul urmator, referitor la anul 2011.

Raportul anual cu privire la protectia intereselor financiare ale UE ofera detalii referitoare la neregulile si presupusele fraude raportate de statele membre, precum si la recuperarea fondurilor UE. Este important sa se faca distinctia in mod clar intre nereguli si frauda. Neregulile sunt adesea rezultatul unor simple erori comise de beneficiari atunci cand isi indeplinesc obligatiile de raportare. De exemplu, o astfel de neregula ar putea fi raportarea gresita de catre o persoana a numarului de ore lucrate in cadrul unui proiect sau nerespectarea normelor referitoare la o procedura de ofertare, precum solicitarea unui numar prea redus de oferte sau acceptarea unor oferte de la ofertanti neeligibili. Frauda este o neregula comisa in mod intentionat, si constituie infractiune . Impactul financiar real al fraudei poate fi masurat doar dupa incheierea procedurilor judiciare.

Legislatia UE impune statelor membre sa notifice Comisiei cazurile de frauda si alte nereguli care prejudiciaza interesele financiare in toate domeniile de activitate ale UE. Cu toate acestea, imaginea care rezulta din statistici nu este neaparat completa, deoarece Comisia depinde de informatiile privind neregulile comunicate de statele membre. Prin urmare, cifrele furnizate in raport sunt indicative si preliminare. Din motive de precautie, in cazurile in care nu s-a stabilit inca valoarea exacta a unei nereguli, suma indicata se refera adesea la totalitatea schemei in cauza.

Neregulile notificate in 2010 per sector

Cheltuieli totale: Numarul cazurilor de neregula raportate a crescut la 10 332 in 2010, fata de 7 769 in 2009. Impactul financiar estimat al neregulilor a crescut la 1,27 % din totalul alocarilor din 2010, fata de 1,13 % in 2009.

Agricultura: Numarul cazurilor de neregula raportate a crescut la 1 825 in 2010, fata de 1 621 in 2009. Impactul financiar estimat al neregulilor a scazut usor, la 0,23 % din totalul alocarilor pentru acest sector in 2010, fata de 0,24 % in 2009. In 2010, au fost recuperate 175 de milioane EUR, iar rata de recuperare a crescut de la 39 % la 42 %.

Politica de coeziune: Numarul cazurilor de neregula raportate a crescut la 7 062 in 2010, fata de 4 737 in 2009. Impactul financiar estimat al neregulilor a crescut la 3,15% din totalul alocarilor pentru acest sector in 2010, fata de 2,44% in 2009. In 2010, au fost recuperate 611 milioane EUR, iar rata de recuperare a crescut de la 53 % la 67 %.

Fonduri de preaderare: Numarul cazurilor de neregula raportate a scazut la 424 in 2010, fata de 706 in 2009. Impactul financiar estimat al neregulilor a crescut la 5,26 % din totalul alocarilor pentru acest sector in 2010, fata de 3,80 % in 2009. In 2010, au fost recuperate 14 milioane EUR, iar rata de recuperare a crescut de la 27 % la 30 %.

Cheltuieli directe: Numarul cazurilor de neregula raportate a crescut la 1 021 in 2010, fata de 705 in 2009. Impactul financiar estimat al neregulilor a crescut la 0,27% din totalul alocarilor pentru acest sector in 2010, fata de 0,17% in 2009. In 2010, au fost recuperate 25 de milioane EUR, iar rata de recuperare a crescut de la 56 % la 59 %.

Resurse proprii: Numarul cazurilor de neregula raportate a scazut la 4 744 in 2010, fata de 5 204 in 2009. Impactul financiar estimat al neregulilor a crescut la 1,88 % din totalul resurselor proprii traditionale colectate in 2010, fata de 1,84 % in 2009. La momentul publicarii, pentru 2010, procentajul banilor recuperati in raport cu cuantumul total afectat de nereguli este de 46 % si se preconizeaza ca va creste, deoarece procesul de recuperare este in curs.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Frauda



Comentează: Comisia Europeana a publicat raportul anual privind combaterea fraudei in 2010
Alte titluri

A fost modificata legea privind sistemul unitar de pensii publice. Schimbari cu privire la stagiile de cotizare ale personalului din unitatile miniere.
18 Jul 2019 | 133

MFP scoate din Legea prevenirii incalcarea termenului de utilizare a noilor case de marcat
17 Jul 2019 | 102

Ministerul Finantelor propune eficientizarea vamii romanesti
11 Jul 2019 | 126

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 3 iulie 2019
03 Jul 2019 | 194

Au fost alesi noii conducatori ai principalelor institutii europene
02 Jul 2019 | 117

Comisia de la Venetia a adoptat „Parametrii privind relatia dintre majoritate si opozitie intr-o democratie”
25 Jun 2019 | 138



Articole Juridice

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Drepturi noi sau extinse ale cetatenilor in contextul implementarii GDPR – Partea I
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Repausul saptamanal al lucratorilor nu trebuie acordat in mod necesar in ziua urmatoare unei perioade de sase zile consecutive de munca
Sursa: MCP Cabinet avocati

Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ...
Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Anularea masurii suspendarii dispuse cu incalcarea unei decizii constitutionale confera drept la despagubire in temeiul art. 1 Protocolul 1 C.E.D.O.
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 875/2017, in sedinta publica din 10.03.2017