Paratul O.C.P.I C_ a fost obligat la emiterea unei noi decizii care sa mentioneze ca salariul reclamantei este de 4.178 lei brut, incepand cu data de 01.01.2016 si pana la data de 31.07.2016 precum si la plata unei despagubiri egale cu diferentele dintre salariul cuvenit si cel incasat, sume indexate, majorate si actualizate si a celorlalte drepturi salariale de care ar fi beneficiat pe perioada 01.01.x16. Parata agentIA nationalA DE C__ si P__ I_ (A.N.C.P.I.) a fost obligata sa aloce fondurile necesare Platii drepturilor salariale solicitate. Paratul O.C.P.I C_ a fost obligat la plata cheltuielilor de judecata partiale in cuantum de 1.400 lei. Pentru a pronunta aceasta sentinta, instanta de fond a retinut urmatoarele: Reclamanta este angajata paratului OC.P.I. C_, avand incheiat contractul individual de munca nr. 152/13.02.2008, modificat prin actul aditional nr. 8/22.12.2015. Prin decizia contestata, in urma promovarii unui examen, de pe functia de asistent-registrator principal gradul II pe functia de asistent-registrator principal gradul I, reclamantei i-a fost stabilit un salariu in cuantum de 3.326 lei, corespunzator gradatiei 4 de vechime, clasa de salarizare 69, stabilit fata de salariu similar aflat in plata la OCPI C_. Potrivit art. 2 si 3 din Legea nr. 283/2011, in anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat, dispozitiile fiind aplicabile in mod corespunzator si personalului ale carui raporturi de munca sau serviciu au fost suspendate in conditiile legii si si-a reluat activitatea in anul 2012. Din interpretarea sintagmei "functii similare" se desprinde fara echivoc intentia legiuitorului care a stabilit ca pentru persoanele nou incadrate/angajate/promovate, salarizarea se va face la un nivel de salarizare ce se plateste pentru o functie ce are aceleasi repere din perspectiva salarizarii, adica functie analoaga sau asemanatoare raportat la criteriile in functie de care se face salarizarea. Daca legiuitorul nu ar fi dorit asigurarea unui corespondent cat mai fidel cu un salariu deja in plata din perspectiva tuturor acestor criterii de salarizare, atunci ar fi utilizat o alta sintagma care sa precizeze ca nivelul de salarizare relevant este cel in plata pentru functia in care persoana respectiva este incadrata, angajata sau promovata. S-a retinut ca prin Decizia nr. 32/2015, ICCJ (Complet DCD/C) a admis sesizarea formulata de Curtea de Apel Pitesti - Sectia I Civila, in dosarul nr. x si, in consecinta, a statuat ca ``in raport de prevederile art. 7 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice (M. Of. nr. 877 din 28 decembrie 2010; cu modif. ult.), ce stabilesc aplicarea etapizata a dispozitiilor sale si de cele ale art. 4 alin. (2) din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice (M. Of. nr. 878 din 28 decembrie 2010; cu modif. ult.), art. 4 alin. (2) din Legea nr. 283/2011 privind aprobarea O.U.G. nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din O.U.G. nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar (M. Of. nr. 887 din 14 decembrie 2011), art. 2 din O.U.G. nr. 84/2012 privind stabilirea salariilor personalului din sectorul bugetar in anul 2013, prorogarea unor termene din acte normative, precum si unele masuri fiscal-bugetare (M. Of. nr. 845 din 13 decembrie 2012), art. 1 din O.U.G. nr. 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (M. Of. nr. 703 din 15 noiembrie 2013; cu modif. ult.), care opresc aplicarea efectiva a valorii de referinta si a coeficientilor de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare din anexele Legii-cadru nr. 284/2010, tinand seama si de prevederile art. 6 alin. (1) si (3) din Legea nr. 285/2010, se va face distinctie intre reincadrare, potrivit Legii-cadru de salarizare si plata efectiva a drepturilor salariale.Norma juridica mentionata dispune expres ca salariul reclamantei trebuia sa fie stabilit la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care este incadrata. Potrivit art. 1, 2 si 3 din Regulamentul de organizare si functionare a agentiei nationale de C__ si P__ I_, aprobat prin HG nr. 1288/2012, in vigoare la data examenului, agentia nationala de C__ si P__ I_ este institutie a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, unica autoritate in domeniile cadastru, publicitate imobiliara, geodezie si cartografie, iar oficiile de cadastru si publicitate imobiliara functioneaza in subordinea agentiei, fiind reglementat un numar de posturi aprobat pentru agentie si unitatile subordonate. Faptul ca agentia nationala de C__ si P__ I_ este unica autoritate pentru oficiile de cadastru si publicitate imobiliara este confirmat si faptul ca Directorul General al agentiei nationale de C__ si P__ I_ emite ordine prin care aproba regulamentele de organizare si functionare a oficiilor (Ordinul nr. 890/28.08.2015), dar si proceduri de organizare si desfasurare a examenelor de promovare a personalului in grade si trepte profesionale superioare (Ordin nr. 969/18.09.2015). Potrivit prevederilor art. 5 din Codul muncii potrivit carora: ``(1) In cadrul relatiilor de munca functioneaza principiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii si angajatorii. (2) Orice discriminare directa sau indirecta fata de un salariat, bazata pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala, este interzisa. (3) Constituie discriminare directa actele si faptele de excludere, deosebire, restrictie sau preferinta, intemeiate pe unul sau mai multe dintre criteriile prevazute la alin. (2), care au ca scop sau ca efect neacordarea, restrangerea ori inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii drepturilor prevazute in legislatia muncii. (4) Constituie discriminare indirecta actele si faptele intemeiate in mod aparent pe alte criterii decat cele prevazute la alin. (2), dar care produc efectele unei discriminari directe.`` Instanta de fond a retinut ca egalitatea de tratament si interzicerea discriminarii nu permit angajatorului sa dezavantajeze unii salariati in favoarea altora inclusiv in ce priveste cuantumul salariilor. Diferentele de tratament trebuie sa fie rezonabile si cu o justificare obiectiva, ceea ce nu se confirma in situatia reclamantei cat timp parata nu a avansat o justificare rezonabila pentru diferentele de salarizare, aflandu-ne, deci, in prezenta unei situatii de discriminare a reclamantei generata de conduita paratei angajatoare din moment ce potrivit propriilor sustineri exista mai multe nivele de salarizare in plata pentru functii similare in cadrul autoritatii din care face parte, insa reclamantei nu i s-a acordat salariul de baza maxim aflat in plata . De altfel, parata agentia nationala de C__ si P__ I_ trebuia sa verifice existenta unor fapte si acte de eventuala discriminare directa sau indirecta asupra salariatilor pe care ii coordoneaza. Desi i s-au solicitat paratei depunerea grilelor de salarizare pentru functia pe care a fost avansata reclamanta in urma examenului, respectiv functia de asistent-registrator principal gradul I, de la toate oficiile de cadastru si publicitate imobiliara din tara care functioneaza in subordinea agentiei, acesta nu a depus decat un tabel comparativ cu jude?ele Bistri?a-Nasaud si S__, fara ca instanta sa poata verifica valorile maximale aflate in plata . Din actele depuse de parata (f.42) rezulta ca salariul existent in plata pentru asistent-registrator principal gradul I, in Judetul S__ este in cuantum de 4.178 lei, cu mult mai mare decat cel stabilit pentru reclamanta, respectiv de 3326 lei, diferenta care nu este justificata in temeiul prevederilor art. 5 din Codul muncii. Avand in vedere prevederile legale amintite si aspectele retinute, instanta de fond a admis in parte actiunea formulata de reclamanta, va anula Decizia nr. 303/22.12.2015, emisa de parata O_ DE C__ si P__ IMOBILIARA C_ si a obligat-o la emiterea unei noi decizii in care sa se mentioneze ca salariul reclamantei este de 4178 lei brut, incepand cu data de 01.01.2016 si pana la data de 31.07.2016.Totodata va obliga parata O.C.P.I C_ la plata unei despagubiri egale cu diferentele dintre salariul cuvenit si cel incasat, sume indexate, majorate si actualizate si a celorlalte drepturi salariale de care ar fi beneficiat pe perioada 01.01.x16 si a obligat parata agentIA nationalA DE C__ si P__ I_ (A.N.C.P.I.) sa aloce fondurile necesare Platii drepturilor salariale solicitate. In temeiul art. 453 din Codul de proc. civ., fiind in culpa procesuala, instanta a obligat paratul O.C.P.I C_ la plata cheltuielilor de judecata partiale in cuantum de 1400 lei. Impotriva acestei sentinte, paratul a O_ DE C__ si P__ I_ C_ a declarat apel, in termen legal, solicitand instantei admiterea acestuia, schimbarea hotararii atacate in sensul respingerii actiunii. In motivarea apelului, paratul a aratat ca reclamanta a promovat in functia de asistent registrator principal din gr. II in gr. I, astfel incat paratul a emis decizia nr. 303/22.12.2015 prin care i s-a stabilit, incepand cu data 01.01.2016 gradatia IV, clasa de salarizare 69, cu stabilirea unui salariu de baza brut la suma de 3.326 lei, cu respectarea dispozitiilor art. 4 alin. 1 si alin. 2 din O.U.G. nr. 57/2015 si a dispozitiilor din Legea nr. 284/2010. De asemenea, s-au respectat toate actele normative in privinta salarizarii adoptate dupa _ Legii nr. 330/2009 si pana in prezent, astfel incat nu se poate vorbi de un maxim sau un minim al salariului, acesta fiind stabilit in grila de salarizare emisa prin Ordinul Directorului general al A.N.C.P.I. nr. 241/2010.Parata apelanta arata ca nu exista o discriminare in privinta salariului reclamantei intrucat nu a facut altceva decat sa aplice legislatia in vigoare, potrivit careia la data de 10.04.2010 personalul angajat era personal contractual platit din venituri proprii, fiecare angajat avand stabilit un salariu negociat.Reclamanta intimata T_-P__ C__ C_ a formulat intampinare prin care a invocat exceptia lipsei de interes in formularea caii de atac, intrucat parata a executat dispozitiile sentintei apelate si a emis decizia nr. 430/14.11.2016 prin care reclamantei i-a fost recunoscut pentru perioada 01.01.x16 un salariu de baza de 4.178 lei si i-au fost achitate deja despagubirile egale cu diferentele dintre salariul cuvenit si cel incasat (f.12-14).Este evident ca a existat o discriminare salariala fata de alti colegi din tara, atata timp cat o perioada de 7 luni a primit un salariu mai mic pentru acelasi post, gradatie, clasa si vechime decat alti colegi care au fost incadrati pe functii similare.Parata apelata a formulat raspuns la intampinare reclamantei intimate prin care a solicitat respingerea exceptiei lipsei de interes intrucat potrivit art. 448 alin. 1 pct. 2 din C.pr.civ. si art. 274 din C.muncii, hotararile pronuntate de prima instanta sunt executorii de drept, astfel incat prin noua decizie nr. 430/14.11.2016 s-au pus in aplicare dispozitiile sentintei apelate (f.23-24).Parata apelanta sustine, in continuare, ca a respectat toate dispozitiile legale in vigoare referitoare la stabilirea salariului reclamantei, astfel incat nu exista o discriminare in ceea ce o priveste pe reclamanta.Analizand sentinta criticata prin prisma motivelor de apel invocate si a apararilor formulate, Curtea, in temeiul art. 479 alin. 1 C.pr.civ., retine urmatoarele:Astfel, reclamanta T_-PESCARU? C__-C_ este angajata paratului OC.P.I. C_, avand incheiat contractul individual de munca nr. 152/13.02.2008, modificat prin actul aditional nr. 8/22.12.2015.Prin Decizia nr. 303/22.12.2015, in urma promovarii unui examen, de pe functia de asistent-registrator principal gradul II pe functia de asistent-registrator principal gradul I, reclamantei i-a fost stabilit un salariu de baza brut in cuantum de 3.326 lei, corespunzator gradatiei 4 de vechime, clasa de salarizare 69, stabilit potrivit dispozitiilor art. 4 alin. 1 si alin. 2 din O.U.G. nr. 57/2015 si a dispozitiilor din Legea nr. 284/2010.Potrivit art. 1 alin. 2 din Legea nr. 330/2009, drepturile salariale ale personalului platit din fondurile publice sunt exclusiv cele prevazute in prezenta lege [dispozitia fiind reluata si in art. 1 alin. (2) din Legea-cadru nr. 284/2010]. Prin aceasta dispozitie, legea-cadru de salarizare consacra caracterul exclusiv al drepturilor salariale prevazute de acest act normativ si de actele normative anuale de salarizare.Art. 7 alin. (1) din Legea-cadru nr. 284/2010, conform careia "Aplicarea prevederilor prezentei legi se realizeaza etapizat, prin modificarea succesiva, dupa caz, a salariilor de baza, soldelor functiilor de baza/salariilor functiilor de baza si a indemnizatiilor lunare de incadrare, prin legi speciale anuale de aplicare".Conform art. 2 si 3 din Legea nr. 283/2011, in anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat, dispozitiile fiind aplicabile in mod corespunzator si personalului ale carui raporturi de munca sau serviciu au fost suspendate in conditiile legii si si-a reluat activitatea in anul 2012.Din interpretarea sintagmei "functii similare" se desprinde fara echivoc intentia legiuitorului care a stabilit ca pentru persoanele nou incadrate/angajate/promovate, salarizarea se va face la un nivel de salarizare ce se plateste pentru o functie ce are aceleasi repere din perspectiva salarizarii, adica functie analoaga sau asemanatoare raportat la criteriile in functie de care se face salarizarea. Daca legiuitorul nu ar fi dorit asigurarea unui corespondent cat mai fidel cu un salariu deja in plata din perspectiva tuturor acestor criterii de salarizare, atunci ar fi utilizat o alta sintagma care sa precizeze ca nivelul de salarizare relevant este cel in plata pentru functia in care persoana respectiva este incadrata, angajata sau promovata.Art. 4 din OUG nr. 57/2015 prevede urmatoarele: (1) In anul 2016, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat sau din institutiile subordonate acestora, in cazul in care nu exista o functie similara in plata . (2) Prin nivel de salarizare in plata pentru functiile similare se intelege acelasi cuantum al salariului de baza cu cel al salariatilor avand aceeasi functie, in care au fost incluse, dupa data de 31 decembrie 2009, sumele aferente salariului de incadrare, precum si sumele aferente sporurilor de care au beneficiat inainte de aceasta data, daca salariatul angajat, numit sau promovat indeplineste aceleasi conditii de studii - medii, superioare, postuniversitare, doctorale -, de vechime si isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii, specifice locului de munca la data angajarii sau promovarii.Norma juridica mentionata dispune expres ca salariul reclamantei trebuia sa fie stabilit la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care este incadrata.Potrivit dispozitiilor art. 5 din Codul muncii: ``(1) In cadrul relatiilor de munca functioneaza principiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii si angajatorii. (2) Orice discriminare directa sau indirecta fata de un salariat, bazata pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, op?iune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala, este interzisa. (3) Constituie discriminare directa actele si faptele de excludere, deosebire, restrictie sau preferinta, intemeiate pe unul sau mai multe dintre criteriile prevazute la alin. (2), care au ca scop sau ca efect neacordarea, restrangerea ori inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii drepturilor prevazute in legislatia muncii. (4) Constituie discriminare indirecta actele si faptele intemeiate in mod aparent pe alte criterii decat cele prevazute la alin. (2), dar care produc efectele unei discriminari directe.``Principiul egalitatii de tratament si interzicerea discriminarii nu permit angajatorului sa dezavantajeze unii salariati in favoarea altora inclusiv in ce priveste cuantumul salariilor.Parata agentia nationala de C__ si P__ I_ trebuia sa verifice existenta unor fapte si acte de eventuala discriminare directa sau indirecta asupra salariatilor pe care ii coordoneaza. In temeiul rolului activ prima instanta a solicitat paratei depunerea grilelor de salarizare pentru functia pe care a fost avansata reclamanta in urma examenului, respectiv functia de asistent-registrator principal gradul I, de la toate oficiile de cadastru si publicitate imobiliara din tara care functioneaza in subordinea agentiei insa acesta nu a depus decat un tabel comparativ cu judetele Bistrita-Nasaud si S__, fara ca instanta de fond sa poata verifica valorile maximale aflate in plata .Din actele depuse de parata rezulta ca salariul existent in plata pentru asistent-registrator principal gradul I, grada?ia 4, clasa de salarizare 69 in Judetul S__ este in cuantum de 4.178 lei, cu mult mai mare decat cel stabilit pentru reclamanta, respectiv de 3326 lei, diferenta care nu este justificata in temeiul prevederilor art. 5 din Codul muncii.diferentele de tratament trebuie sa fie rezonabile si cu o justificare obiectiva, ceea ce nu se confirma in situatia reclamantei cat timp parata nu a avansat o justificare rezonabila pentru diferentele de salarizare, aflandu-ne, deci, in prezen?a unei situatii de discriminare a reclamantei, contrar aser?iunilor paratului apelant, generata de conduita paratei angajatoare din moment ce potrivit propriilor sustineri exista mai multe nivele de salarizare in plata pentru functii similare in cadrul autoritatii din care face parte, insa reclamantei nu i s-a acordat salariul de baza maxim aflat in plata .Prin Decizia nr. 32 din 19 octombrie 2015 pentru dezlegarea unor chestiuni de drept privind personalul platit din fonduri publice, pronuntata de ICCJ - Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, publicata in Monitorul Oficial nr. 97 din 9 februarie 2016, s-a admis sesizarea formulata de Curtea de Apel Pitesti - Sectia I civila, in Dosarul nr. 2.x* si, in consecinta, s-a stabilit ca: ``In raport cu prevederile art. 7 din Legea-cadru nr. 284/2010, ce stabilesc aplicarea etapizata a dispozitiilor sale, si cu cele ale art. 4 alin. (2) din Legea nr. 285/2010, art. 4 alin. (2) din Legea nr. 283/2011, art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2012, art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 103/2013, care opresc aplicarea efectiva a valorii de referinta si a coeficientilor de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare din anexele Legii-cadru nr. 284/2010, sinand seama si de prevederile art. 6 alin. (1) si (3) din Legea nr. 285/2010, se va face distinctie intre reincadrare, potrivit legii-cadru de salarizare, si plata efectiva a drepturilor salariale.Plata efectiva a drepturilor salariale urmeaza a se efectua potrivit dispozitiilor art. 2 din Legea nr. 285/2010 prin raportare la nivelul de salarizare in plata pentru functia similara, respectiv prin raportare la drepturile salariale acordate unei persoane cu acelasi grad profesional si aceeasi transa de vechime in munca si in functie si care a trecut in aceste transe de vechime ulterior intrarii in vigoare a Legii nr. 285/2010``. Aceasta decizie este obligatorie, potrivit art. 521 alin. (3) din Codul de procedura civila.Curtea apreciaza ca existenta mai multor acte normative, adoptate succesiv intr-un interval scurt de timp, in baza carora s-a intentionat salarizarea unica a bugetarilor nu poate constitui un temei legal pentru instituirea unui tratament diferentiat si pentru nesocotirea principiului egalitatii de tratament fata de toti salariatii si care presupune plata egala pentru munca de valoare egala.Criteriul temporal sau acela al unor reglementari diferite nu poate justifica diferente de salarizare intre persoane care exercita aceeasi functie si care au aceeasi pregatire profesionala.Asadar, pentru toate categoriile de personal aflate in situatii identice, salarizarea trebuie sa se faca la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica unde sunt incadrati. Atunci cand este analizata identitatea de situatii intre doi angajati, nu trebuie verificata identitatea de reglementare, ci trebuie avuta in vedere identitatea de activitate desfasurata si de pregatire profesionala.Din interpretarea normelor juridice incidente in speta rezulta ca nu exista niciun argument legal care sa justifice diferentele salariale dintre persoane care desfasoara aceeasi activitate in cadrul aceleiasi institutii. Salariile se stabilesc pe categorii de functii si pe niveluri de pregatire profesionala, iar nu in considerarea unor persoane privite ut singuli si care sunt, in mod intamplator, contemporane edictarii unui act normativ.Potrivit jurisprudentei constante a instantei de contencios constitutional, precum si a celei a Curtii Europene a Drepturilor Omului, principiul egalitatii in fata legii presupune instituirea unui tratament egal pentru situatii care, in functie de scopul urmarit, nu sunt diferite, iar un tratament diferit nu poate fi doar expresia aprecierii exclusive a legiuitorului, ci trebuie sa se justifice in mod rational si obiectiv.Pentru aceste considerente de fapt si de drept, in temeiul prevederilor art.480 C.pr.civ., Curtea va respinge ca nefondat apelul declarat de paratul O_ DE C__ si P__ I_ C_ impotriva sentintei civile nr. 2.716 din 03.10.2016 a Tribunalului C_ pronuntata in dosarul nr. x, pe care o va mentine.In temeiul art. 453 alin. 1 C.pr.civ., fiind in culpa procesuala, paratul apelant va fi obligat sa plateasca intimatei T_-PESCARU? C__-C_ suma de 1.000 lei, cheltuieli de judecata in apel, reprezentand onorariu avocatial dovedit prin chitanta de la f.15 dosar.PENTRU ACESTE MOTIVE,IN NUMELE LEGIIDECIDE:Respinge ca nefondat apelul declarat de paratul O_ DE C__ si P__ I_ C_, C__ x, cu sediul in mun. C_-N_, _, nr. 53, jud. C_, impotriva sentintei civile nr. 2.716 din 03.10.2016 a Tribunalului C_ pronuntata in dosarul nr. x, pe care o mentine.Obliga pe apelant plateasca intimatei T_-PESCARU? C__-C_, CNP x, cu domiciliul in mun. C_-N_, _-12, _, cu domiciliul procesual ales la C__. Av. T_ A_ situat in mun.C_-N_, __, __, suma de 1.000 lei cheltuieli de judecata in apel.Definitiva.