din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3152 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Legea 133/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic

Legea 133/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic

  Publicat: 15 Jun 2015       21412 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


A fost promulgat la 11.09.1865
Legea 133/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic

Publicat in Monitorul Oficial,nr. 411 din 10 iunie 2015

A fost promulgat la 11.09.1865
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Act adoptat de organele de stat,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Venituri fiscale care sunt mobilizate la bugetul de stat; ele sunt incasate de la contribuabil in mod indirect
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
A fost promulgat la 11.09.1865
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Act adoptat de organele de stat,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Act adoptat de organele de stat,
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,

(1) Prejudiciul adus fondului forestier national, denumit in continuare prejudiciu, indiferent de natura juridica a proprietatii, se evalueaza de catre personalul silvic, in conditiile legii.
(2) Valoarea prejudiciului prevazut la alin. (1), cauzat prin fapte care constituie infractiuni sau contraventii, in padurile incadrate prin amenajamente silvice in grupa I functionala, se stabileste prin multiplicarea de doua ori a valorii obtinute potrivit legii.
(3) In situatiile in care prejudiciul evaluat potrivit prevederilor alin. (1) nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta se recupereaza, in baza procesului-verbal, actului de control de fond forestier/partial intocmit de personalul silvic, de catre organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru prejudiciul stabilit in sarcina persoanelor juridice. Sumele astfel realizate se fac venit la bugetul de stat iar, pentru prejudiciul stabilit in sarcina persoanelor fizice de catre organele fiscale ale unitatilor administrativ-teritoriale, sumele astfel realizate se fac venit la bugetul local."

92. La articolul 109 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) in fondul forestier national situat in arii naturale protejate de interes national."

93. Articolul 117 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 117
Pe langa organele de urmarire penala, sunt competente sa constate faptele prevazute la art. 106, 108-110 si 114 personalul silvic din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si al structurilor teritoriale cu specific silvic, personalul silvic din cadrul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si al structurilor sale teritoriale, personalul silvic din cadrul ocoalelor silvice de regim autorizate, ofiterii si subofiterii din cadrul Jandarmeriei Romane."

94. Articolul 123 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
Pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior se stabileste anual, prin hotarare a Guvernului la propunerea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura."

95. La articolul 127 alineatul (9), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) pentru stimularea personalului silvic care isi desfasoara activitatea in cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si al structurilor teritoriale silvice ale acesteia;
b) 50% pentru stimularea personalului silvic din cadrul Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva si ocoalelor silvice private, iar 50% pentru investitii legate de paza fondului forestier si sustinerea financiara a unor actiuni in instanta initiate de persoana juridica."

96. La articolul 135, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Dreptul de proprietate asupra terenurilor forestiere se exercita de la data emiterii procesului-verbal de punere in posesie a acestora, data la care noii proprietari sunt obligati sa-si asigure administrarea/serviciile silvice in conditiile prezentei legi."

97. La articolul 135, alineatul (4) se abroga.

98. La articolul 136, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 136
(1) Regia Nationala a Padurilor - Romsilva plateste administratorului sau ocolului silvic care asigura serviciile silvice pentru suprafetele de fond forestier retrocedate sumele din fondul de conservare si regenerare a padurilor aferente valorii masei lemnoase recoltate prin taieri de produse principale si accidentale I, diminuate cu sumele cheltuite pentru regenerare pentru perioada de la validare, cu stabilirea amplasamentului, pana la punerea in posesie a suprafetei."

99. Articolul 137 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 137
Suprafetele de fond forestier, altele decat cele proprietate publica, pentru care nu se reglementeaza procesul de productie lemnoasa, cele certificate, precum si, cele cu arborete cu varsta de pana la 20 de ani sunt scutite de taxe si impozite ."

100. Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta lege.

Art. II
(1) Autorizatiile de functionare a ocoalelor silvice prevazute la art. 10 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificata si completata prin prezenta lege, emise anterior intrarii in vigoare a prezentei legi, raman valabile.
(2) Prevederile art. 14 alin. (5) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificata si completata prin prezenta lege, se aplica ocoalelor silvice autorizate.
(3) Obligatia coordonarii actiunii de identificare a padurilor prevazute la art. 23 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificata si completata prin prezenta lege, pana la momentul amenajarii lor in conformitate cu prevederile prezentei legi, revine structurilor teritoriale de specialitate ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, in baza unei fundamentari realizate de catre persoane juridice autorizate pentru amenajarea padurilor si a institutiilor de invatamant cu specific silvic, in termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
(4) Prevederile art. 42 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin prezenta lege, se aplica ocuparilor temporare aprobate dupa intrarea in vigoare a prezentei legi.
(5) In termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, sumele prevazute la art. 136 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, se platesc pentru suprafetele de padure neregenerate sau care nu au realizat starea de masiv.
(6) Contravaloarea surplusului de unitati de retinere prin sechestrare-RMU aferente Sectorului "Utilizarea terenurilor, schimbarea utilizarii terenurilor si silvicultura" din cadrul Inventarului National al Emisiilor de Gaze cu Efect de Sera se vireaza in fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie forestiera, beneficiari fiind proprietarii de terenuri forestiere. Stabilirea cadrului institutional privind administrarea, valorificarea, utilizarea si gestionarea surplusului de unitati de retinere prin sechestrare se face prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si autoritatii publice centrale pentru mediu si schimbari climatice.
(7) Strategia Forestiera Nationala se elaboreaza de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura si se aproba prin hotarare a Guvernului.
(8) Se infiinteaza Consiliul National pentru Silvicultura ca organizatie profesionala, fara personalitate juridica. Infiintarea si regulamentul de organizare si functionare se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
(9) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, ocoalele silvice private, prevazute la art. 12 si 13 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, devin ocoale silvice de regim .
(10) Sursa de finantare prevazuta la art. 11 alin. (7) lit. f^1) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, se achita incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a prezentei legi.
(11) Structurile silvice de rang superior, prevazute la art. 13 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, care au dobandit personalitate juridica din momentul inscrierii acestora in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice, isi pastreaza personalitatea juridica astfel dobandita.
(12) Sanctiunea prevazuta la art. 14 alin. (2^1) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, introdus prin prezenta lege, se aplica incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a prezentei legi.
(13) Sefii ocoalelor silvice care, la data intrarii in vigoare a prezentei legi, sunt numiti in functie fara respectarea prevederilor art. 14 alin. (3) si (4) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin prezenta lege, sunt obligati sa obtina avizul de numire in functie, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
(14) In cazul ocoalelor silvice care se regasesc in situatia prevazuta la alin. (13), termenul prevazut la art. 14 alin. (5) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se prelungeste cu 90 de zile.
(15) Ocoalele silvice care au dobandit calitatea de persoana juridica in conditiile prevazute la art. 15 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la intrarea in vigoare a prezentei legi, isi pastreaza aceasta calitate si dupa intrarea in vigoare a acesteia.




Afişează Legea 133/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 133/2015    Codul silvic    Legea 46/2008

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 51/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutI.alitate a unor dispozitii din Codul Silvic
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Bugetul persoanei juridice de drept public nu stabileste in concret ce sporuri se acorda sau nu, astfel ca nementionarea sporului nu echivaleaza cu neacordarea sa
Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 202/2017, in sedinta publica din 07.03.2017

Sporul de risc prevazut de Codul silvic se aplica intregului personal silvic fara a fi necesara dovada indeplinirii altor conditii
Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 190/2017, in sedinta publica din 28 februarie 2017

Codul silvic. Obligatia acordarii sporului de risc de 25%
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 10/2017, in sedinta publica din data de 09 ianuarie 2017

Recurs. Motive invocate numai pe latura civila
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti � decizia penala nr.389/R din 1 iulie 2008



Articole Juridice

Masurile simplificare pentru taxarea anumitor operatiuni
Sursa: EuroAvocatura.ro