din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2692 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Codurile Esentiale » Legea 133/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic

Legea 133/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic

  Publicat: 15 Jun 2015       21416 citiri        Secţiunea: Codurile Esentiale  


A fost promulgat la 11.09.1865
Legea 133/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic

Publicat in Monitorul Oficial,nr. 411 din 10 iunie 2015

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.

(16) Contractele de administrare sau servicii silvice prevazute la art. 16 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, incheiate anterior intrarii in vigoare a prezentei legi, raman valabile in conditiile legale in vigoare la momentul incheierii acestora.
(17) Amenajamentele silvice, prevazute la art. 20 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, isi pastreaza valabilitatea pana la data intrarii in vigoare a actului ce reglementeaza aplicarea prevederilor unui nou amenajament silvic intocmit in conditiile prezentei legi.
(18) Prevederile art. 33 alin. (2) lit. a), c), f) si g) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, se aplica incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a prezentei legi.
(19) Restituirea sumelor prevazute la art. 33 alin. (7) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, se face la finele anului fiscal in care a avut loc ultima receptie de executare a lucrarilor prevazute la art. 33 alin. (3) lit. a) - d) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege.
(20) Documentatiile de scoatere definitiva sau ocupare temporara din fondul forestier national, depuse anterior intrarii in vigoare a prezentei legi, dar care nu au fost aprobate, se vor reface cu respectarea prevederilor art. 36 alin. (4) si art. 37 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege.
(21) Aprobarile privind scoaterea definitiva sau ocuparea temporara din fondul forestier national emise in conditiile legale existente la data emiterii acestora, anterior intrarii in vigoare a prezentei legi, raman valabile.
(22) Metodologia privind scoaterea definitiva, ocuparea temporara si schimbul de terenuri si de calcul al obligatiilor banesti, prevazuta la art. 43 si 45 alin. (3) si (4^1) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificata prin prezenta lege, se aproba prin ordin al autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Pana la aprobarea acestei metodologii se va utiliza Metodologia de stabilire a echivalentei valorice a terenurilor si de calcul al obligatiilor banesti, aflata in vigoare la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
(23) Normele specifice de aparare impotriva incendiilor, prevazute la art. 48 din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, se aproba prin ordin al autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Pana la aprobarea normelor raman in vigoare normele legale existente la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
(24) Multiplicarea de doua ori a valorii prejudiciilor, prevazute la art. 105 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, in padurile incadrate prin amenajamente silvice in grupa I functionala, se va aplica, dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, numai daca prejudiciul a rezultat ca urmare a unor fapte care constituie infractiuni sau contraventii.
(25) Orice referire din actele normative in vigoare la ocoalele silvice private va fi considerata a fi facuta la ocoalele silvice de regim .

Art. III
La data intrarii in vigoare a prezentei legi, se abroga:
a) Hotararea Guvernului nr. 85/2004 pentru aprobarea Regulamentului de vanzare a masei lemnoase de catre detinatorii de fond forestier proprietate publica, catre agentii economici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 din 10 februarie 2004;
b) Pct. 8 al art. 202 din Legea nr. 187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 757 din 12 noiembrie 2012.

Art. IV
Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 238 din 27 martie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si, cu cele aduse prin prezenta lege se va republica, dandu-se textelor o noua numerotare.


ANEXA (Anexa la Legea nr.46/2008 - Codul silvic) - DEFINITII


1. Administrarea padurilor - Totalitatea activitatilor cu caracter tehnic, economic si juridic desfasurate de ocoalele silvice de regim si de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva in scopul asigurarii gestionarii durabile a padurilor, cu respectarea regimului silvic.

2. Amenajament silvic - Studiul de baza in gestionarea padurilor, cu continut tehnico-organizatoric, juridic si economic, fundamentat ecologic.
In elaborarea amenajamentului silvic este obligatorie parcurgerea urmatoarelor etape:
a) sedinta de preavizare a temei de proiectare
- Conferinta I de amenajare, cu participarea:
1) sefului de proiect si a expertului CTAP din partea unitatii specializate autorizate;
2) sefului ocolului silvic care asigura administrarea sau serviciile silvice si, dupa caz, a proprietarului;
3) administratorului/custodelui ariei naturale protejate, in situatia in care aceasta este constituita partial sau total peste fondul forestier;
4) reprezentantului structurii judetene sau regionale pentru protectia mediului;
5) reprezentantului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura sau, dupa caz, al structurii teritoriale de specialitate a acesteia;
b) receptia lucrarilor de teren care se realizeaza in ultimul an de aplicare a amenajamentului silvic, premergator anului de organizare a sedintei de preavizare a solutiilor tehnice - Conferintei a II-a de amenajare, cu participarea:
1) sefului de proiect si a expertului CTAP din partea unitatii specializate autorizate;
2) sefului ocolului silvic care asigura administrarea sau serviciile silvice si, dupa caz, a proprietarului;
3) reprezentantului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura sau, dupa caz, al structurii teritoriale de specialitate a acesteia;
c) sedinta de preavizare a solutiilor tehnice -
Conferinta a II-a de amenajare se organizeaza in anul urmator anului in care se realizeaza receptia lucrarilor de teren, cu participarea:
1) sefului de proiect si a expertului CTAP din partea unitatii specializate autorizate;
2) sefului ocolului silvic care asigura administrarea sau serviciile silvice si, dupa caz, a proprietarului;
3) administratorului/custodelui ariei naturale protejate, in situatia in care aceasta este constituita partial sau total peste fondul forestier;
4) reprezentantului structurii judetene sau regionale pentru protectia mediului;
5) reprezentantului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura sau, dupa caz, al structurii teritoriale de specialitate a acesteia;
d) analiza si avizarea in Comisia tehnica de avizare pentru silvicultura din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
Pana la aprobarea amenajamentului silvic, elaborat in conditiile prezentei legi, se aplica prevederile sedintei de preavizare a solutiilor tehnice. Neavizarea amenajamentului silvic in Comisia de avizare pentru silvicultura in acelasi an in care se organizeaza sedinta de preavizare a solutiilor tehnice, determina suspendarea aplicarii prevederilor amenajamentului silvic, pana la data la care acesta este avizat.
Este obligatorie verificarea modului de aplicare a prevederilor amenajamentelor silvice cel putin o data la jumatatea perioadei de valabilitate a acestora, conform metodologiei aprobate prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.

3. Amenajarea padurilor - Ansamblul de preocupari si masuri menite sa asigure aducerea si pastrarea padurilor in stare corespunzatoare din punctul de vedere al functiilor ecologice, economice si sociale pe care acestea le indeplinesc si este activitate de dezvoltare tehnologica.




Afişează Legea 133/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 133/2015    Codul silvic    Legea 46/2008

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 51/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutI.alitate a unor dispozitii din Codul Silvic
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Bugetul persoanei juridice de drept public nu stabileste in concret ce sporuri se acorda sau nu, astfel ca nementionarea sporului nu echivaleaza cu neacordarea sa
Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 202/2017, in sedinta publica din 07.03.2017

Sporul de risc prevazut de Codul silvic se aplica intregului personal silvic fara a fi necesara dovada indeplinirii altor conditii
Pronuntaţă de: Tribunalul Maramures Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 190/2017, in sedinta publica din 28 februarie 2017

Codul silvic. Obligatia acordarii sporului de risc de 25%
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 10/2017, in sedinta publica din data de 09 ianuarie 2017

Recurs. Motive invocate numai pe latura civila
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti � decizia penala nr.389/R din 1 iulie 2008



Articole Juridice

Masurile simplificare pentru taxarea anumitor operatiuni
Sursa: EuroAvocatura.ro