Ordinul MFP nr. 1909/2019 pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare, a componentei si procedurii de lucru a Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, precum si a componentei echipei de specialisti
In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 35 alin. (1) din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 22 alin. (3) si (4) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Articolul 1
Se instituie Comisia pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, in componenta prevazuta in anexa nr. 1.
Articolul 2
Se aproba Procedura de lucru a Comisiei pentru autorizarea unitatilor emitente de bilete de valoare, cuprinsa in anexa nr. 2.
Articolul 3
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa, prevazute in anexa nr. 3.
Articolul 4
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete cadou, prevazute in anexa nr. 4.
Articolul 5
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de cresa, prevazute in anexa nr. 5.
Articolul 6
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de vouchere de vacanta, prevazute in anexa nr. 6.
Articolul 7
Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete culturale, prevazute in anexa nr. 7.
Articolul 8
(1) Modelul autorizatiei de functionare emise unitatilor emitente de bilete de valoare este prevazut in anexa nr. 8.
(2) Autorizatia de functionare va contine urmatoarele elemente:
a) codul autorizatiei;
b) elementele de identificare ale unitatii emitente;
c) natura activitatii;
d) locatia in care se va desfasura activitatea pentru unitatile emitente pe suport hartie, respectiv sediul social declarat de catre unitatile emitente pe suport electronic, in scopul controlului efectuat de autoritatile competente;
e) perioada de valabilitate.
(3) Directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific, denumita in continuare directie de specialitate, va aloca fiecarei autorizatii de functionare un cod de autorizare, tinand un registru special in acest sens, care va avea urmatoarea configuratie:
RO 123 XXX 00000, unde:
- RO reprezinta codul ISO al tarii;
- 123 reprezinta o secventa numerica de 3 caractere pentru identificarea unitatii emitente;
- XXX - secventa ce reprezinta tipul activitatii autorizate, respectiv: TMH - tichete de masa pe suport hartie; TME - tichete de masa pe suport electronic; CDH - tichete cadou pe suport hartie; CDE - tichete cadou pe suport electronic; CRH - tichete de cresa pe suport hartie; CRE - tichete de cresa pe suport electronic; VVH - vouchere de vacanta pe suport hartie; VVE - vouchere de vacanta pe suport electronic; CTH - tichete culturale pe suport hartie; CTE - tichete culturale pe suport electronic;
- 00000 reprezinta o secventa de 5 caractere pentru identificarea numarului de autorizatii alocate unei unitati emitente.
Articolul 9
(1) Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de bilete de valoare nu pot fi autorizate in situatia in care inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat, asa cum acestea sunt definite de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In vederea verificarii indeplinirii conditiei prevazute la alin. (1), directia de specialitate solicita organului fiscal competent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala certificatul de atestare fiscala al unitatii emitente, din care sa rezulte ca nu inregistreaza obligatii fiscale restante existente in evidentele fiscale. Solicitarea eliberarii certificatului de atestare fiscala, precum si transmiterea acestuia se pot efectua si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform procedurii pentru solicitarea certificatului de atestare fiscala, aprobata prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, care se aplica in mod corespunzator in functie de tipul biletului de valoare .
Articolul 10
(1) Unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de bilete de valoare nu pot fi autorizate in situatia in care acestea/administratorul/directorul economic si/sau financiar inregistreaza fapte in cazierul fiscal.
(2) Verificarea indeplinirii conditiei prevazute la alin. (1) se face de catre persoana desemnata din cadrul directiei de specialitate, in baza accesului direct la informatiile privind cazierul fiscal al operatorului economic, administratorului/directorului economic si/sau financiar al acestuia, cuprinse in cazierul fiscal national gestionat de Ministerul Finantelor Publice, prin intermediul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform legislatiei in vigoare.
Articolul 11
In vederea verificarii indeplinirii conditiilor prevazute in anexa nr. 3 pct. 1 si 2, anexa nr. 4 pct. 1 si 2, anexa nr. 5 pct. 1 si 2, anexa nr. 6 pct. 1 si 2, respectiv in anexa nr. 7 pct. 1 si 2, directia de specialitate solicita prin serviciul ONRC - Recom ONLINE certificatul constatator din care sa rezulte capitalul social sau de dotare, dupa caz, subscris si varsat, asociatii, obiectul de activitate si administratorii.
Articolul 12
In vederea verificarii indeplinirii conditiilor prevazute in anexa nr. 3 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), anexa nr. 4 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), anexa nr. 5 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), anexa nr. 6 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), respectiv in anexa nr. 7 pct. 3 lit. c), pct. 4 lit. c), in cazul in care spatiul distinct este asigurat prin furnizor, si nu direct de catre unitatea emitenta, in contractele incheiate intre operatorii economici care solicita autorizarea ca unitate emitenta de bilete de valoare si operatorii economici care furnizeaza spatiul este obligatorie existenta unei clauze exprese care prevede permiterea accesului echipei de specialisti prevazute de prezentul ordin in spatiul respectiv.
Articolul 13
(1) Verificarea indeplinirii conditiilor prevazute in anexa nr. 3 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, anexa nr. 4 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, anexa nr. 5 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, anexa nr. 6 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, respectiv in anexa nr. 7 pct. 1-3 si/sau 1, 2 si 4, precum si constatarea situatiilor prevazute la art. 22 alin. (1) si (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018, denumite in continuare Norme metodologice, se fac de catre o echipa de specialisti, compusa din:
- un reprezentant al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Directiei de legislatie si reglementari contabile din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Centrului National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
- un reprezentant al Directiei generale coordonare inspectie fiscala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- un reprezentant al organului fiscal competent cu administrarea contribuabilului;
- un reprezentant al Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
