CAPITOLUL IDispozitii generale
Articolul 1(1) Prezentele norme metodologice privind modul de organizare si functionare a Registrului operatorilor de servicii esentiale, denumite in continuare norme, au ca obiect stabilirea procedurilor pe care le implica organizarea si functionarea Registrului operatorilor de servicii esentiale, denumit in continuare ROSE.(2) ROSE constituie instrumentul unitar de evidenta a operatorilor de servicii esentiale, denumiti in continuare OSE, entitati care desfasoara activitati in domeniul securitatii retelelor si sistemelor informatice, denumite in continuare NIS.(3) Operatorii de servicii esentiale, asa cum sunt definiti la art. 3 lit. h) din Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a retelelor si sistemelor informatice, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt supusi obligatiei de inregistrare in ROSE potrivit legii mentionate.(4) La elaborarea prezentelor norme au fost avute in vedere, in principal, urmatoarele acte normative:a) Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a retelelor si sistemelor informatice, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Legea NIS;b) Legea nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate;c) Hotararea Guvernului nr. 494/2011 privind infiintarea Centrului National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica - CERT-RO;d) Hotararea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor nationale de protectie a informatiilor clasificate in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare;e) Hotararea Guvernului nr. 781/2002 privind protectia informatiilor secrete de serviciu .
CAPITOLUL IIOrganizarea registrului operatorilor de servicii esentiale
SECTIUNEA 1Constituirea registrului
Articolul 2(1) ROSE este infiintat si gestionat in baza art. 7 alin. (2) din Legea NIS, fiind actualizat in functie de solicitarile OSE, din oficiu sau la termen.(2) ROSE este constituit, in format hartie, in cadrul Centrului National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica - CERT-RO, denumit in continuare CERT-RO, la nivelul Autoritatii competente la nivel national pentru securitatea retelelor si sistemelor informatice, denumita in continuare ANSRSI.(3) ROSE este alcatuit pe sectoarele si subsectoarele identificate in anexa la Legea NIS.
Articolul 3(1) CERT-RO la nivelul ANSRSI elaboreaza/tipareste registrul, pe suport hartie, respectand structura si tipologia datelor/informatiilor stabilite in anexa nr. 1 la ordin .(2) In ansamblu, ROSE face parte din categoria documentelor clasificate, din clasa Secrete de Serviciu .(3) Documentele si datele care stau la baza completarii ROSE sunt neclasificate.
Articolul 4In ROSE sunt consemnate date privind notificarile OSE cu privire la inscrierea, modificarea sau radierea acestora.
SECTIUNEA a 2-aUtilizarea registrului
Articolul 5(1) Utilizarea ROSE este asigurata de catre personalul ANSRSI cu respectarea principiului nevoii de a cunoaste.(2) Persoanele prevazute la alin. (1) vor fi avizate pentru lucrul cu documente clasificate si vor utiliza ROSE numai in exercitarea atributiilor de serviciu, in baza fisei postului.(3) Procedura privind accesul si modul de lucru, in ceea ce priveste ROSE, va fi elaborata in cadrul CERT-RO si aprobata prin decizie a directorului general.
Articolul 6 ROSE se actualizeaza periodic, cel putin o data la doi ani de la data intrarii in vigoare a Legii NIS, de catre ANSRSI din cadrul CERT-RO.
CAPITOLUL IIIFunctionarea registrului operatorilor de servicii esentiale
SECTIUNEA 1Reguli generale privind inscrierea
Articolul 7(1) Inscrierea operatorilor de servicii esentiale in ROSE se realizeaza, dupa caz, la notificarea persoanelor fizice si/sau juridice supuse obligatiei de inscriere si/sau din oficiu, din initiativa CERT-RO.(2) Inscrierea operatorilor de servicii esentiale in ROSE se face olograf, iar atribuirea numarului curent pentru fiecare operatiune se face consecutiv, pe parcursul unui an calendaristic, incepand cu 001.
Articolul 8(1) Completarea ROSE se face dupa evaluarea de catre ANSRSI a documentelor transmise de OSE la CERT-RO si in baza deciziei directorului general al CERT-RO.(2) Toate documentele care stau la baza inscrierii operatiunilor in ROSE se pastreaza la ANSRSI in mape individualizate in format hartie si/sau electronic.
SECTIUNEA a 2-aReguli generale privind modificarea si radierea
Articolul 9(1) Modificarea datelor inscrise in ROSE se face in baza notificarii operatorului de servicii esentiale sau a unor erori constatate in procesul de revizuire de catre ANSRSI.(2) Radierea OSE din ROSE se face in baza notificarii operatorului de servicii esentiale sau din oficiu de catre ANSRSI si in urma evaluarii documentelor relevante privind neindeplinirea calitatii de operator de servicii esentiale.
Varietatea atributiilor din fisa postului poate fi un criteriu in aprecierea gradului de vinovatie al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2730 din 17.10.2019
Insusirea fara drept a unor bunuri apartinand angajatorului. Desfacerea disciplinara a contractului individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti - Decizia civila nr. 978 din data de 11 iunie 2020
Perioada serviciului de permanenta al procurorilor fara prestarea activitatii nu constituie timp de lucru Pronuntaţă de: Tribunalul Valcea - Sentinta Civila nr. 867 din 24.09.2020.
Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020
Hotararea CEDO din 3 martie 2020 in Cauza Convertito si altii impotriva Romaniei. Cererea priveste anularea diplomelor de licenta Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia de reducere a sporului reprezinta un atribut al angajatorului, iar in lipsa unor texte de lege care sa fie vadit incalcate, masura este legala si temeinica Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 111/2017, in sedinta publica din 23 ianuarie 2017
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Restrictiile impuse de Ungaria finantarii organizatiilor civile de catre persoane stabilite in afara acestui stat membru nu sunt conforme cu dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Administratorul unui site internet echipat cu butonul �imi place� al Facebook poate fi operator, impreuna cu Facebook, in privinta colectarii si a transmiterii catre Facebook a datelor cu caracter personal ale vizitatorilor site-ului sau Sursa: EuroAvocatura.ro
Jocurile video. Doar o risipa de timp si bani? Sursa: Groseanu Cristina-Mihaela
Faptele salariatului care pot constitui abateri disciplinare. Spete si doctrina relevante Sursa: Irina Maria Diculescu
Logodna. Evolutie. Conditii de valabilitate. Efecte juridice. Exemple practice Sursa: Liliana Gologan
Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ... Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare