Articolul 10Incetarea calitatii de membru al comisiei de selectie intervine in urmatoarele situatii:a) la incheierea procedurii de selectie corespunzatoare unei sesiuni;b) in cazul renuntarii la calitatea de membru, prin solicitare scrisa adresata managerului INP;c) in cazul absentei de la lucrarile comisiei de selectie, prin revocare prin decizia managerului INP in baza unui raport intocmit in acest scop de secretariatul comisiei;d) in caz de deces;e) in situatiile de incompatibilitate prevazute la art. 9, in momentul abtinerii sau, dupa caz, a revocarii membrului comisiei de selectie.
Articolul 11Pentru activitatea desfasurata in cadrul comisiei de selectie, membrii acesteia, cu exceptia personalului contractual al INP, beneficiaza de o remuneratie stabilita prin decizie a managerului INP, dupa consultarea Consiliului de administratie al INP, pe baza unor contracte civile incheiate, conform legii.
CAPITOLUL VProcedura de selectie a proiectelor
Articolul 12(1) Selectia proiectelor se desfasoara in trei etape, dupa cum urmeaza:a) etapa I - etapa administrativa: verificarea existentei, continutului si conformitatii documentelor solicitate in anuntul public - etapa eliminatorie;b) etapa a II-a - evaluarea proiectelor depuse de participanti;c) etapa a III-a - comunicarea rezultatelor si incheierea contractelor de finantare .(2) Dosarul de participare se verifica de catre secretariatul comisiei de selectie din cadrul INP, conform prevederilor art. 7 alin. (1) - (5), dupa caz.
Articolul 13(1) Etapa administrativa dureaza cel mult 30 de zile de la data-limita stabilita pentru depunerea proiectelor.(2) Rezultatele selectiei administrative vor fi facute publice prin afisarea pe site-ul INP.(3) Proiectele considerate eligibile din punct de vedere administrativ sunt transmise comisiei de selectie, care le evalueaza si le noteaza conform fisei de evaluare.(4) Fisa de evaluare este disponibila simultan cu anuntul public aferent selectiei de proiecte, prin accesarea adresei: www.patrimoniu.ro.(5) Fiecare membru al comisiei va completa cate un raport de evaluare motivat, structurat pe baza fisei de evaluare.(6) Fisele si rapoartele de evaluare aferente proiectelor depuse vor putea fi consultate de persoanele interesate la sediul INP sau vor fi transmise acestora prin e-mail, dupa anuntarea rezultatelor finale ale selectiei.(7) Comunicarea fiselor si rapoartelor de evaluare se face prin anonimizarea numelor membrilor comisiei care le-au intocmit.(8) Rezultatele selectiei proiectelor vor fi facute publice prin afisarea pe site-ul INP.
Articolul 14(1) Persoanele nemultumite de rezultatele selectiei proiectelor pot depune contestatii in scris, la secretariatul comisiei de selectie, sau prin e-mail, cu confirmare de primire, in temenele stabilite prin anuntul public.(2) Contestatiile se solutioneaza in termen de o zi lucratoare, de catre comisia de solutionare a contestatiilor.(3) Comisia de solutionare a contestatiilor este desemnata de catre Consiliul de administratie si numita prin decizie a managerului INP, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea sesiunii de selectie a proiectelor.(4) Rezultatele finale, dupa solutionarea contestatiilor depuse, vor fi facute publice prin afisarea pe site-ul INP.
Articolul 15(1) Secretariatul comisiei de selectie va comunica, in scris, beneficiarilor ale caror proiecte au fost selectate spre finantare, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data stabilirii rezultatelor finale, pentru a se prezenta la sediul INP, in vederea incheierii contractului de finantare .(2) Daca, in termen de 10 zile lucratoare de la data anuntarii rezultatelor finale, beneficiarul al carui proiect a fost selectat nu se prezinta pentru incheierea contractului de finantare la sediul INP, se considera ca acesta refuza sa incheie contractul, iar suma alocata se redistribuie in cadrul subprogramului.
Articolul 16(1) Contractele de finantare vor cuprinde, in mod obligatoriu, dar fara a se limita la acestea, clauze privind:a) cuantumul finantarii acordate proiectului selectionat de catre INP;b) cofinantarea din partea beneficiarului;c) obiectul si durata contractului;d) drepturile si obligatiile partilor in realizarea proiectului;e) eligibilitatea cheltuielilor;f) obligatia beneficiarului finantarii de a utiliza sumele alocate numai pentru proiectul selectat, in limitele si potrivit destinatiilor stabilite conform legii, cu respectarea prevederilor legale in materia achizitiilor publice, a legislatiei in domeniul constructiilor si a legislatiei fiscale;g) obligatia beneficiarului finantarii de a prezenta documente justificative privind cheltuielile aprobate, efectuate in conformitate cu dispozitiile legale in materie, aflate in vigoare, inclusiv a legislatiei primare in domeniul achizitiilor publice;h) masurile de informare si publicitate, inclusiv conditiile de realizare a materialelor de promovare si publicitate care contin elemente de identitate vizuala a INP, a Ministerului Culturii si Identitatii Nationale si a programului;i) obligatiile partilor cu privire la activitatile de monitorizare si raportare;j) situatiile care atrag rezilierea contractului de finantare, suspendarea platilor si/sau recuperarea sumelor platite;
Anulare hotarari de consiliu local prin care s-au aprobat rectificari bugetare si/sau virari de credite bugetare in competenta consiliului local fara a fi indicata sau prevazuta sursa de finantare Pronuntaţă de: Decizia nr. 1713 din 24.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Actiune in raspundere civila delictuala. Repararea prejudiciului cauzat de emiterea unor acte administrative nelegale. Inadmisibilitate Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 1016 din 2 iunie 2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Contract de achizitie publica. Aprecierea indeplinirii conditiei referitoare la existenta unor �circumstante imprevizibile� Pronuntaţă de: I.C.C.J , Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 468 din 29 ianuarie 2020
Hotarare care cuprinde considerente contradictorii si nu prezinta � aplicat si coerent � argumentele pe care si-a intemeiat solutia Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 784/2020
Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019
Prin faptul ca judecatorul fondului a apreciat culpa ambelor parti in savarsirea neregulii nu este de natura sa se admita intrunirea ipotezei existentei unor motive contradictorii in cuprinsul sentintei Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1702/2019
Scopul activitatii de constatare a neregulilor si de stabilire a creantelor bugetare. Insolventa beneficiar Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1737/2019
Legea nr. 284/2010 nu a fost aplicabila contractelor incheiate anterior adoptarii sale, in virtutea principiului neretroactivitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 231/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017
Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016
Riscul de schimb valutar. Cerintele de transparenta Sursa: EuroAvocatura.ro
Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
O clauza contractuala care nu a fost negociata se aplica intre parti in lipsa unui acord diferit in aceasta privinta Sursa: EuroAvocatura.ro
Restrictiile impuse de Ungaria finantarii organizatiilor civile de catre persoane stabilite in afara acestui stat membru nu sunt conforme cu dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Impozitele speciale prelevate pe cifra de afaceri a intreprinderilor de telecomunicatii si din sectorul comertului cu amanuntul sunt compatibile cu dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Limitarea beneficiului unei prestatii suplimentare instituite in favoarea anumitor sportivi de inalt nivel numai la cetatenii statului membru in cauza constituie un obstacol in calea liberei circulatii a lucratorilor Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene