din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3070 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Procedura privind acordarea de finantari din fondurile obtinute din aplicarea timbrului monumentelor istorice, din 12.09.2019

Procedura privind acordarea de finantari din fondurile obtinute din aplicarea timbrului monumentelor istorice, din 12.09.2019

  Publicat: 18 Sep 2019       4243 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicata in Monitorul Oficial nr. 758 din 18.09.2019.

Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Drepturi banesti care se acorda pentru desfasurarea unor anumite activitati.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul drepturilor si obligatiilor avand valoare economica, apartinand unei persoane fizice sau unei persoane juridice.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,

e) are un interes patrimonial sau nepatrimonial care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor ce ii revin in calitate de membru, in legatura cu unul dintre solicitanti sau cu unul dintre programele si proiectele incluse in selectie;
f) a fost condamnata penal pentru fapte aflate in legatura cu profesia.
(2) Daca unul dintre membrii comisiei de selectie constata ca se afla in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la alin. (1), acesta are obligatia de a solicita de indata inlocuirea sa cu o alta persoana sau de a se abtine de la luarea unei decizii cu privire la proiectul pentru care exista stare de incompatibilitate.
(3) Daca unul dintre membrii comisiei nu indeplineste obligatia prevazuta la alin (2), acesta va fi revocat prin decizia managerului INP in baza unui raport intocmit in acest scop de secretariatul comisiei.

Articolul 10
Incetarea calitatii de membru al comisiei de selectie intervine in urmatoarele situatii:
a) la incheierea procedurii de selectie corespunzatoare unei sesiuni;
b) in cazul renuntarii la calitatea de membru, prin solicitare scrisa adresata managerului INP;
c) in cazul absentei de la lucrarile comisiei de selectie, prin revocare prin decizia managerului INP in baza unui raport intocmit in acest scop de secretariatul comisiei;
d) in caz de deces;
e) in situatiile de incompatibilitate prevazute la art. 9, in momentul abtinerii sau, dupa caz, a revocarii membrului comisiei de selectie.

Articolul 11
Pentru activitatea desfasurata in cadrul comisiei de selectie, membrii acesteia, cu exceptia personalului contractual al INP, beneficiaza de o remuneratie stabilita prin decizie a managerului INP, dupa consultarea Consiliului de administratie al INP, pe baza unor contracte civile incheiate, conform legii.

CAPITOLUL V
Procedura de selectie a proiectelor

Articolul 12
(1) Selectia proiectelor se desfasoara in trei etape, dupa cum urmeaza:
a) etapa I - etapa administrativa: verificarea existentei, continutului si conformitatii documentelor solicitate in anuntul public - etapa eliminatorie;
b) etapa a II-a - evaluarea proiectelor depuse de participanti;
c) etapa a III-a - comunicarea rezultatelor si incheierea contractelor de finantare .
(2) Dosarul de participare se verifica de catre secretariatul comisiei de selectie din cadrul INP, conform prevederilor art. 7 alin. (1) - (5), dupa caz.

Articolul 13
(1) Etapa administrativa dureaza cel mult 30 de zile de la data-limita stabilita pentru depunerea proiectelor.
(2) Rezultatele selectiei administrative vor fi facute publice prin afisarea pe site-ul INP.
(3) Proiectele considerate eligibile din punct de vedere administrativ sunt transmise comisiei de selectie, care le evalueaza si le noteaza conform fisei de evaluare.
(4) Fisa de evaluare este disponibila simultan cu anuntul public aferent selectiei de proiecte, prin accesarea adresei: www.patrimoniu.ro.
(5) Fiecare membru al comisiei va completa cate un raport de evaluare motivat, structurat pe baza fisei de evaluare.
(6) Fisele si rapoartele de evaluare aferente proiectelor depuse vor putea fi consultate de persoanele interesate la sediul INP sau vor fi transmise acestora prin e-mail, dupa anuntarea rezultatelor finale ale selectiei.
(7) Comunicarea fiselor si rapoartelor de evaluare se face prin anonimizarea numelor membrilor comisiei care le-au intocmit.
(8) Rezultatele selectiei proiectelor vor fi facute publice prin afisarea pe site-ul INP.

Articolul 14
(1) Persoanele nemultumite de rezultatele selectiei proiectelor pot depune contestatii in scris, la secretariatul comisiei de selectie, sau prin e-mail, cu confirmare de primire, in temenele stabilite prin anuntul public.
(2) Contestatiile se solutioneaza in termen de o zi lucratoare, de catre comisia de solutionare a contestatiilor.
(3) Comisia de solutionare a contestatiilor este desemnata de catre Consiliul de administratie si numita prin decizie a managerului INP, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea sesiunii de selectie a proiectelor.
(4) Rezultatele finale, dupa solutionarea contestatiilor depuse, vor fi facute publice prin afisarea pe site-ul INP.

Articolul 15
(1) Secretariatul comisiei de selectie va comunica, in scris, beneficiarilor ale caror proiecte au fost selectate spre finantare, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data stabilirii rezultatelor finale, pentru a se prezenta la sediul INP, in vederea incheierii contractului de finantare .
(2) Daca, in termen de 10 zile lucratoare de la data anuntarii rezultatelor finale, beneficiarul al carui proiect a fost selectat nu se prezinta pentru incheierea contractului de finantare la sediul INP, se considera ca acesta refuza sa incheie contractul, iar suma alocata se redistribuie in cadrul subprogramului.

Articolul 16
(1) Contractele de finantare vor cuprinde, in mod obligatoriu, dar fara a se limita la acestea, clauze privind:
a) cuantumul finantarii acordate proiectului selectionat de catre INP;
b) cofinantarea din partea beneficiarului;
c) obiectul si durata contractului;
d) drepturile si obligatiile partilor in realizarea proiectului;
e) eligibilitatea cheltuielilor;
f) obligatia beneficiarului finantarii de a utiliza sumele alocate numai pentru proiectul selectat, in limitele si potrivit destinatiilor stabilite conform legii, cu respectarea prevederilor legale in materia achizitiilor publice, a legislatiei in domeniul constructiilor si a legislatiei fiscale;
g) obligatia beneficiarului finantarii de a prezenta documente justificative privind cheltuielile aprobate, efectuate in conformitate cu dispozitiile legale in materie, aflate in vigoare, inclusiv a legislatiei primare in domeniul achizitiilor publice;
h) masurile de informare si publicitate, inclusiv conditiile de realizare a materialelor de promovare si publicitate care contin elemente de identitate vizuala a INP, a Ministerului Culturii si Identitatii Nationale si a programului;
i) obligatiile partilor cu privire la activitatile de monitorizare si raportare;
j) situatiile care atrag rezilierea contractului de finantare, suspendarea platilor si/sau recuperarea sumelor platite;





Afişează Procedura privind acordarea de finantari din fondurile obtinute din aplicarea timbrului monumentelor istorice, din 12.09.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Monumente istorice    Finantare    Fonduri obtinute din aplicarea timbrelor    Metodologie    Procedura

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anulare hotarari de consiliu local prin care s-au aprobat rectificari bugetare si/sau virari de credite bugetare in competenta consiliului local fara a fi indicata sau prevazuta sursa de finantare
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1713 din 24.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Actiune in raspundere civila delictuala. Repararea prejudiciului cauzat de emiterea unor acte administrative nelegale. Inadmisibilitate
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 1016 din 2 iunie 2020

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Contract de achizitie publica. Aprecierea indeplinirii conditiei referitoare la existenta unor �circumstante imprevizibile�
Pronuntaţă de: I.C.C.J , Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 468 din 29 ianuarie 2020

Hotarare care cuprinde considerente contradictorii si nu prezinta � aplicat si coerent � argumentele pe care si-a intemeiat solutia
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 784/2020

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

Prin faptul ca judecatorul fondului a apreciat culpa ambelor parti in savarsirea neregulii nu este de natura sa se admita intrunirea ipotezei existentei unor motive contradictorii in cuprinsul sentintei
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1702/2019

Scopul activitatii de constatare a neregulilor si de stabilire a creantelor bugetare. Insolventa beneficiar
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1737/2019

Legea nr. 284/2010 nu a fost aplicabila contractelor incheiate anterior adoptarii sale, in virtutea principiului neretroactivitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 231/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016



Articole Juridice

Riscul de schimb valutar. Cerintele de transparenta
Sursa: EuroAvocatura.ro

Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

O clauza contractuala care nu a fost negociata se aplica intre parti in lipsa unui acord diferit in aceasta privinta
Sursa: EuroAvocatura.ro

Restrictiile impuse de Ungaria finantarii organizatiilor civile de catre persoane stabilite in afara acestui stat membru nu sunt conforme cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Impozitele speciale prelevate pe cifra de afaceri a intreprinderilor de telecomunicatii si din sectorul comertului cu amanuntul sunt compatibile cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Limitarea beneficiului unei prestatii suplimentare instituite in favoarea anumitor sportivi de inalt nivel numai la cetatenii statului membru in cauza constituie un obstacol in calea liberei circulatii a lucratorilor
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene