(3) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) sumele prevazute in depozitele constituite potrivit prevederilor art. 4 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Directia Nationala Anticoruptie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 503/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prevederilor art. 20 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2016 pentru organizarea si functionarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 120/2018, cu modificarile ulterioare.
Art. VI
La articolul 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate Romaniei din Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranzitie justa, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1207 din 20 decembrie 2021, aprobata cu modificari prin Legea nr. 231/2023, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Prin derogare de la prevederile art. 61 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, pe parcursul executiei bugetare, pentru asigurarea resurselor de finantare prevazute la alin. (1) , autoritatile administratiei publice locale pot aproba contractarea de finantari rambursabile, inclusiv pentru proiectele implementate de asociatiile de dezvoltare intercomunitara din care fac parte, proportional cu contributia asumata, precum si pentru proiectele implementate de societatile la care acestea sunt actionari, corespunzator cu contributia stabilita in sarcina unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, contributie confirmata de autoritatea de management . Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale pot aproba contractarea de finantari rambursabile pentru proiectele implementate de societatile la care sunt actionari numai pentru bunuri din domeniul public al unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cu respectarea legislatiei in domeniul ajutorului de stat ."
Art. VII
Prin derogare de la prevederile art. 506 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2024, transferul la cerere se face la solicitarea functionarului public, cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea functionarul public, precum si a conducatorului autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea functionarul public.
Art. VIII
Sumele transferate beneficiarilor Programului national de dezvoltare locala, etapele I si II, si Programului national de investitii "Anghel Saligny", ramase neutilizate la finele exercitiului bugetar al anului 2023, se reflecta in excedentul bugetului local si se utilizeaza in anul 2024 cu aceeasi destinatie pentru care aceste sume au fost acordate.
Art. IX
Sumele aferente cotei prevazute la art. 6 alin. (1) lit. e) din Legea bugetului de stat pe anul 2023 nr. 368/2022, alocate bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale in anul 2023, ramase neutilizate la finele exercitiului bugetar, se reflecta in excedentul bugetului local si se utilizeaza in anul urmator cu aceeasi destinatie pentru care aceste fonduri au fost alocate.
Art. X
Prin derogare de la prevederile art. XVIII si art. XIX din Legea nr. 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la finalizarea masurilor prevazute la alin. (6) al art. XVIII din Legea nr. 296/2023, cu modificarile si completarile ulterioare, dar nu mai tarziu de 30 iunie 2024, functiile de conducere de sef birou pot fi exercitate cu caracter temporar.
Art. XI
Prin derogare de la prevederile art. 6 alin. (3) din Legea nr. 318/2015 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, mandatul directorului general si al directorului general adjunct poate fi prelungit, prin ordin al ministrului justitiei, pana la finalizarea implementarii activitatilor aferente tintei 446 din Planul national de redresare si rezilienta al Romaniei, dar nu mai tarziu de 30 iunie 2026.
Art. XII
(1) Termenul prevazut la art. 142 alin. (10) din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara se proroga pana la data de 30 iunie 2024.
Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
ICCJ: Excluderea asociatului din cauza neintelegerilor grave intre asociati Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia nr. 30/2020 privind examinarea recursului in interesul legii privind cauza reala si serioasa a concedierii. Selectarea salariatilor ce ar urma a fi concediati Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Hotararea CEDO in Cauza Dimitrie Dan Popescu si altii impotriva Romaniei. Imposibilitatea de a se bucura de dreptul de proprietate Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
RIL - Decizia ICCJ 2/2019 - tribunalele specializate sunt competente sa solutioneze apelurile in cererile formulate in procedura executarii silite in materiile ce fac obiectul specializarii lor. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Hotararea in Cauza Deaconu impotriva Romaniei din 29.01.2019 Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro
CIM 2023. Model contract individual de munca 2023 Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Contract individual de munca, Model 2021. PDF si Word editabil Sursa: MCP Cabinet avocati