din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1124 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » 2008. Regulament de aplicare a Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie

2008. Regulament de aplicare a Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie

  Publicat: 16 Mar 2009       65438 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


O inventie este brevetabila daca este noua, rezulta dintr-o activitate inventiva si este susceptibila de aplicare industriala.
Hotarare nr. 547/2008 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie . Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 456 din 18/06/2008

Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Prevazuta in sectiunea XIII, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala,
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Titlu de protectie eliberat de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci inventatorului sau succesorului sau in drepturi
Opera de creatie stiintifica sau tehnica, care prezinta noutate si progres fata de stadiul cunoscut al tehnicii mondiale
Prevazuta in cap.IV, t, C. proc. pen., partea speciala, procedeu jurisdictional de solutionare a plangeriloe indreptate impotriva actelor de executare dintr-o hotarare penala.
Titlu de protectie eliberat de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci inventatorului sau succesorului sau in drepturi
Opera de creatie stiintifica sau tehnica, care prezinta noutate si progres fata de stadiul cunoscut al tehnicii mondiale
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Prevazuta in cap.IV, t, C. proc. pen., partea speciala, procedeu jurisdictional de solutionare a plangeriloe indreptate impotriva actelor de executare dintr-o hotarare penala.
Reprezinta ansamblul actelor cu caracter normativ emise de catre institutiile comunitare, in principal de catre Consiliul UE si Comisia Europeana, in cursul exercitarii competentelor ce le sunt atribuite prin Tratat. Tratatul CEE enumera cinci astfel de instrumente:
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Prevazuta in cap.IV, t, C. proc. pen., partea speciala, procedeu jurisdictional de solutionare a plangeriloe indreptate impotriva actelor de executare dintr-o hotarare penala.
Opera de creatie stiintifica sau tehnica, care prezinta noutate si progres fata de stadiul cunoscut al tehnicii mondiale
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Opera de creatie stiintifica sau tehnica, care prezinta noutate si progres fata de stadiul cunoscut al tehnicii mondiale
Opera de creatie stiintifica sau tehnica, care prezinta noutate si progres fata de stadiul cunoscut al tehnicii mondiale
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Tratatul de la Amsterdam a intarit rolul si pozitia Presedintelui Comisiei. Conform noului Tratat, Guvernele Statelor Membre desemneaza de comun acord persoana pe care intentioneaza sa o numeasca Presedinte, alegere care va trebui aprobata de Parlamentul European.

(2) Presedintele il va desemna ca raportor al cauzei pe examinator, in cazul comisiilor formate din 3 membri, sau pe unul dintre cei 3 examinatori, in cazul comisiilor formate din 5 membri .
(3) Presedintele comisiei de reexaminare este directorul general al OSIM sau, prin delegarea de competenta, seful Departamentului apeluri; secretariatul comisiei de reexaminare este asigurat de o persoana din cadrul acestui departament.
(4) Membrii comisiilor de reexaminare nu pot lua parte la solutionarea niciunei contestatii sau cereri de revocare daca au un interes personal in contestatia dezbatuta sau daca au participat, ca examinatori sau membri ai comisiei de examinare, la examinarea cererii de brevet de inventie la care se refera contestatia .
(5) Raportorul, in urma studierii documentatiei cererii de brevet de inventie si a dosarului, va intocmi un studiu preliminar al cazului, in care va evidentia argumentele formulate de parti si va mentiona probele cele mai relevante invocate.
(6) Raportorul va analiza si punctul de vedere transmis de examinatorul dosarului, exprimat in situatia in care, in raport cu elementele avute in vedere la luarea hotararii contestate, au aparut alte documente. Punctul de vedere al examinatorului va fi solicitat odata cu instiintarea partilor.
(7) Sedinta de solutionare a cauzei se desfasoara cu ascultarea partilor; desfasurarea procedurilor orale, precum si depunerea de probe vor fi consemnate de catre secretar intr-o condica de sedinta.
(8) In solutionarea cazului, comisia de reexaminare va da posibilitatea partilor sa-si prezinte si sa isi sustina punctul de vedere pe baza materialelor probatorii depuse in dosar, fie personal, fie prin mandatar autorizat sau avocat, pe baza imputernicirii avocatiale.
(9) Cand comisia de reexaminare constand din 3 membri considera ca natura contestatiei sau a cererii de revocare necesita ca respectiva comisie sa fie constituita din 3 membri examinatori, un presedinte si un jurist, decizia de largire a comisiei va fi luata cel mai tarziu la primul termen stabilit pentru solutionarea cazului.

Articolul 56 - Competente ale comisiei de reexaminare in cazul hotararilor luate in examinarea preliminara
(1) Contestatiile privind hotararile luate in examinarea preliminara referitoare la:
a) cererile de brevet de inventie;
b) cererile de acordare a protectiei tranzitorii;
c) prioritatea revendicata;
d) repuneri in situatia anterioara;
e) revalidarea brevetelor de inventie;
f) inscrieri de transmiteri de drepturi, se solutioneaza de catre o comisie de reexaminare formata din 3 membri, dintre care 2 juristi din cadrul Directiei contencios, cooperare internationala, si un examinator din cadrul Serviciului examinare preliminara; presedintele comisiei se deleaga de catre directorul general al OSIM, iar secretariatul acesteia se asigura de catre o persoana din cadrul Directiei contencios, cooperare internationala.
(2) In timpul sedintei de solutionare a contestatiei comisia de reexaminare poate sa solicite orice lamuriri sau documente care sunt necesare pentru solutionarea contestatiilor.
(3) Comisia de reexaminare hotaraste admiterea sau respingerea contestatiei.

Articolul 57 - Contestatia si cererea de revocare
(1) Contestatia prin care va fi sesizata comisia de reexaminare se va face in scris si va contine urmatoarele elemente:
a) numele si domiciliul sau denumirea si sediul persoanei care a formulat contestatia;
b) obiectul contestatiei;
c) motivele in fapt si temeiurile in drept pe care se bazeaza contestatia;
d) prezentarea dovezilor pe care se sprijina contestatia;
e) semnatura persoanei care a formulat contestatia .
(2) Contestatia se va raporta la motivele pe care se intemeiaza hotararea contestata si va fi insotita de dovezile in sustinerea acesteia si de dovada achitarii taxei de contestatie.
(3) Cand dovezile constau in inscrisuri, se vor prezenta copii de pe aceste acte . Daca inscrisurile sunt redactate intr-o limba straina, se vor depune traduceri ale acestora in limba romana, certificate de partea care le depune.
(4) Contestatia avand ca obiect limitarea brevetului conform prevederilor art. 51 alin. (2) din lege va contine motivele pentru care acesta doreste restrangerea intinderii protectiei acordate.
(5) Cererea de revocare a brevetului se va face in scris si va contine aceleasi elemente ca si contestatia . Titularul brevetului de inventie in cauza va putea depune un raspuns la cererea de revocare cu cel putin 5 zile inainte de primul termen stabilit pentru sedinta de solutionare a cererii.
(6) Contestatia, precum si inscrisurile insotitoare se depun in doua exemplare, iar cererea de revocare si eventualul raspuns, precum si inscrisurile insotitoare vor fi depuse in atatea copii cate parti sunt plus doua copii pentru comisia de reexaminare si, respectiv, comisia de examinare.
(7) Cu cel putin 5 zile inainte de primul termen stabilit pentru sedinta de solutionare a cauzei, comisia de examinare poate depune la dosar punctul de vedere conform prevederilor art. 55 alin. (6).

Articolul 58 - Procedura de solutionare a contestatiilor si cererilor de revocare
(1) Cererea de revocare se comunica de secretarul comisiei de reexaminare titularului brevetului in cauza, care poate depune in termenul acordat de comisie un raspuns si eventuale documente pentru sustinere. Un exemplar se comunica si comisiei de examinare.
(2) Raspunsul dat conform prevederilor alin. (1) se notifica persoanei care a formulat cererea de revocare de catre secretarul comisiei de reexaminare.
(3) Contestatia si cererea de revocare se comunica de secretarul comisiei de reexaminare si Directiei brevete de inventie din cadrul OSIM pentru luarea la cunostinta si, dupa caz, pentru formularea unui punct de vedere.
(4) Cu cel putin 14 zile inainte de termenul fixat pentru solutionarea cazului, secretarul comisiei de reexaminare trimite invitatii partilor sau, dupa caz, reprezentantilor acestora, prin posta, cu confirmare de primire, pentru participare la sedinta. Listele de sedinte aprobate de directorul general al OSIM vor fi comunicate Directiei brevete de inventie si vor fi publicate pe internet cu cel putin 3 zile inainte de data sedintei.
(5) In situatia in care comisia de reexaminare constata ca solutionarea unui caz depinde de existenta sau inexistenta unui drept care face obiectul unei judecati sau cand a inceput urmarirea penala pentru o infractiune care ar avea implicatii asupra hotararii comisiei, aceasta poate suspenda solutionarea cazului pana la ramanerea definitiva a hotararii din procesul penal.
(6) La luarea hotararii asupra cazului, raportorul isi va exprima primul opinia, urmat de cel mai nou membru in functie al comisiei de reexaminare, ultimul pronuntandu-se presedintele .
(7) La luarea hotararii presedintele rezuma optiunile posibile in legatura cu hotararea si le supune la vot; voturile vor fi exprimate in ordinea prevazuta la alin. (6), in prezenta tuturor membrilor.
(8) Hotararea comisiei de reexaminare va fi adoptata cu voturile majoritatii membrilor acesteia; opiniiile divergente vor fi mentionate in finalul hotararii.

Articolul 59 - Hotararile comisiei de reexaminare
(1) In cazul contestatiilor, comisia de reexaminare poate hotari:
a) admiterea, in parte sau in tot, a contestatiei, modificarea hotararii de respingere, respectiv desfiintarea acesteia si trimiterea cazului in examinarea de fond pentru continuarea procedurii de examinare, in limitele de competenta precizate in hotararea comisiei de reexaminare;
b) admiterea contestatiei, desfiintarea hotararii de acordare si trimiterea cazului in examinarea de fond pentru continuarea procedurii de examinare, in limitele de competenta precizate in hotararea comisiei de reexaminare;
c) admiterea contestatiei si a modificarilor solicitate de contestator in procedura de contestatie, modificarea hotararii de acordare si transmiterea spre publicare a brevetului cu modificarile admise de comisia de reexaminare;
d) respingerea contestatiei si mentinerea hotararii contestate.




Afişează 2008. Regulament de aplicare a Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Brevete de inventie    Legea 64/1991    OSIM

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Desfacerea contractului individual de munca. Reintegrarea salariatului in postul ocupat anterior si plata despagubirilor cuvenite
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 917/2016 din 22.02.2016



Articole Juridice

Impunerea veniturilor din activitati independente
Sursa: ExpertizaContabila.ro

Clauze in contractul individual de munca privind drepturile de proprietate intelectuala
Sursa: EuroAvocatura

Implicatiile asupra bevetelor prin aderarea la UE
Sursa: EuroAvocatura

Brevetul si Scopul brevetarii
Sursa: EuroAvocatura