(1) Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, prin intermediul birourilor teritoriale, desfasoara serviciile de asistenta prevazute de Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, o parte din serviciile specifice activitatii de tinere a registrelor comertului si activitati economico- administrative.
(2) Activitatile de asistenta se desfasoara in functie de dotarea birourilor teritoriale si de nivelul comunicatiei.
(3) Activitatile specifice registrului comertului, care pot fi desfasurate la birourile teritoriale, in functie de dotarea acestora si de nivelul comunicatiei, sunt:
a) verificarea si rezervarea denumirii si/sau emblemei;
b) verificarea calitatii de asociat unic si a unicitatii sediului;
c) certificarea specimenului de semnatura a persoanelor care, potrivit legii, au obligatia sa depuna semnatura in registrul comertului;
d) calcularea si incasarea taxelor si tarifelor pentru serviciile solicitate, precum si a celor privind inregistrarea documentelor in registrul comertului, a celor necesare asigurarii transmiterii in vederea publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a si Partea a VII-a, dupa caz, a actelor care, potrivit legii, se publica, precum si a celor cuvenite altor institutii si autoritati publice, conform legii si protocoalelor incheiate;
e) incasarea taxei judiciare de timbru, precum si verificarea aplicarii timbrului judiciar;
f) primirea si verificarea dosarelor pentru depunerea acestora la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal, impreuna cu declaratiile-tip pentru autorizarea activitatii;
g) transmiterea/depunerea spre inregistrare a dosarelor la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal si urmarirea acestora;
h) preluarea si transmiterea/depunerea spre inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal a cererilor pentru eliberarea extraselor de registru si a certificatelor constatatoare din care rezulta ca un act sau fapt este sau nu este inregistrat in registrul comertului ori a celorlalte certificate si informatii care se elibereaza de oficiul registrului comertului de pe langa tribunal, conform Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor;
i) preluarea si transmiterea/depunerea spre inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal a situatiilor financiare ale persoanelor juridice;
j) preluarea si transmiterea/depunerea spre inregistrare a cererilor privind eliberarea de copii certificate de pe actele existente in dosarul comerciantului;
k) eliberarea:
k.1. in cazul inmatricularii - a certificatelor de inregistrare continand numarul de ordine din registrul comertului si codul unic de inregistrare atribuit de Ministerul Finantelor Publice, insotit de incheierea judecatorului-delegat sau, dupa caz, rezolutia directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, precum si de alte acte prevazute de lege;
k.2. in cazul modificarilor - a certificatului de inscriere de mentiuni, insotit de incheierea judecatorului-delegat sau, dupa caz, rezolutia directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, precum si a altor acte prevazute de lege;
k.3. certificatelor constatatoare, extraselor de registru, copiilor certificate si a altor documente;
l) activitati de multiplicare;
m) orice alte atributii stabilite de directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului, in conditiile legii.
(4) Dispozitiile alin. (1)-(3) se aplica in mod corespunzator birourilor teritoriale infiintate in strainatate. Alte atributii se stabilesc prin regulament, in conditiile art. 3 alin. (9).
CAPITOLUL V Obligatiile personalului Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale
SECTIUNEA 1 Dispozitii generale
ARTICOLUL 34 Obligatiile personalului Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale
(1) Personalul salariat din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale are obligatia sa indeplineasca cu profesionalism, corectitudine si in mod constiincios toate indatoririle de serviciu stabilite prin fisa postului si trebuie sa se abtina de la orice fapta care ar putea aduce prejudicii institutiei din care face parte.
(2) Personalul salariat este obligat sa se conformeze dispozitiilor date de personalul cu functii de conducere si caruia ii este subordonat ierarhic, administrativ si profesional, conform organigramei aprobate prin ordin al ministrului justitiei, dupa caz.
(3) Fac exceptie de la prevederile stabilite la alin. (2) situatiile in care salariatul este obligat de conducatorul ierarhic sa dea curs unor dispozitii ilegale ale conducatorilor ierarhici. In asemenea cazuri, salariatul are obligatia sa motiveze in scris refuzul indeplinirii dispozitiei primite si temeiul legal al sustinerilor sale.
(4) Personalul are obligatia de a indeplini si alte sarcini de serviciu, daca acestea sunt stabilite de conducatorul ierarhic, daca sunt compatibile cu pregatirea sa profesionala si daca au legatura cu interesele institutiei.
(5) Conducatorii tuturor structurilor din cadrul institutiei sunt obligati sa implementeze planul de masuri pentru prevenirea si combaterea coruptiei si sa asigure cunoasterea si respectarea de catre intregul personal din subordine a dispozitiilor prezentului regulament.
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019
Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019
Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020
Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020
Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019
Incetarea contractului de munca in perioada de proba. Este necesar ca angajatorul sa isi motiveze decizia? Sursa: MCP avocati
Anularea fisei de evaluare profesionala. Regulile fundamentale de efectuare a evaluarii profesionale Sursa: MCP avocati
Contestarea caracterului formal al deciziei de sanctionare disciplinara Sursa: MCP avocati
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
Activarea clauzei de neconcurenta in contextul incetarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Obligatiile, drepturile si diligentele angajatorului pe parcursul evaluarii profesionale a salariatului Sursa: MCP avocati
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati