17. in cazuri deosebite, colaboreaza cu echipele de control si asigura asistenta juridica in cadrul desfasurarii actiunilor de control operativ si tematic, cand se impune sesizarea organelor de cercetare penala, ca urmare a constatarilor efectuate, precum si in cazul intocmirii punctelor de vedere si altor inscrisuri privind litigiile pendinte.
(3) Seful de serviciu asigura coordonarea si indrumarea subordonatilor in activitatile specifice si indeplineste sarcinile generale prevazute la art. 20.
Serviciul organizare si managementul resurselor umane
Art. 14. - (1) Intreaga activitate desfasurata de catre Serviciul organizare si managementul resurselor umane este concentrata in vederea obtinerii rezultatelor optime in domeniile organizarii institutiei, gestionarii resurselor umane, pregatirii profesionale, precum si a dezvoltarii carierei personalului.
(2) Obiectul de activitate al Serviciului organizare si managementul resurselor umane consta in:
a) aplicarea legislatiei in domeniul managementului resurselor umane (recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sanctionare si incetare a raporturilor de munca/serviciu, respectiv salarizare a personalului din Garda Financiara);
b) consolidarea capacitatii institutionale atat la nivel central, cat si la nivel teritorial;
c) elaborarea si derularea programelor de perfectionare profesionala a personalului din cadrul Garzii Financiare atat la nivel central, cat si la nivelul structurilor teritoriale, prin Scoala de Finante Publice si Vama din cadrul Ministerului Finantelor Publice si alte organisme specializate in acest domeniu;
d) prezentarea catre conducerea Garzii Financiare de propuneri pentru proiecte de acte normative necesare in domeniul de activitate al serviciului, precum si puncte de vedere referitoare la actele normative care au implicatii in domeniul de activitate al serviciului, initiate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Art. 15. - (1) Serviciul organizare si managementul resurselor umane este organizat si functioneaza la nivelul Comisariatului General al Garzii Financiare si este condus de un sef de serviciu, subordonat direct comisarului general prim- adjunct.
(2) Personalul serviciului are urmatoarele atributii:
1. organizeaza si realizeaza gestiunea resurselor umane si a functiilor publice la nivelul aparatului propriu al Garzii Financiare si la nivelul sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare, potrivit competentelor;
2. elaboreaza studii, analize si programe privind dinamica si structura corpului functionarilor publici din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare si la nivelul sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare;
3. aplica strategia Garzii Financiare referitoare la organizarea institutiei, la gestionarea resurselor umane, la pregatirea profesionala si la dezvoltarea carierei personalului sau;
4. analizeaza, elaboreaza si fundamenteaza lucrari privind repartizarea, in conditiile legii, a numarului de posturi aprobate - functii publice si functii contractuale, pe compartimente, structuri organizatorice, clase, categorii, grade sau trepte profesionale pentru Comisariatul General al Garzii Financiare si structurile teritoriale subordonate;
5. asigura indrumarea metodologica in domeniul organizarii si activitatii de resurse umane a structurilor subordonate Comisariatului General al Garzii Financiare;
6. monitorizeaza lunar situatia posturilor vacante din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare si al structurilor teritoriale subordonate;
7. analizeaza, fundamenteaza si participa la elaborarea de proiecte de acte normative privind imbunatatirea sistemului de salarizare si acordarea altor drepturi de personal pentru personalul Comisariatului General al Garzii Financiare si al structurilor teritoriale;
8. coordoneaza si asigura aplicarea prevederilor legale privind acordarea drepturilor salariale si a altor drepturi de personal pentru functionarii publici, precum si pentru personalul contractual din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare si al structurilor teritoriale;
9. coordoneaza si asigura aplicarea prevederilor legale, cu privire la organizarea si desfasurarea concursurilor, numirea/angajarea, avansarea/promovarea functionarilor publici si a personalului contractual din cadrul Garzii Financiare si din cadrul structurilor teritoriale subordonate pentru functiile publice de conducere gestionate de Comisariatul General al Garzii Financiare;
10. verifica, monitorizeaza si coordoneaza metodologic modul de respectare a prevederilor legale privind structura organizatorica, selectarea, numirea si avansarea/promovarea functionarilor publici si a personalului contractual in grade, clase si categorii/trepte profesionale, precum si modul de salarizare si de acordare a altor drepturi salariale si de personal pentru sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare;
11. asigura aplicarea normelor legale referitoare la selectarea, numirea, avansarea/promovarea personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu specifice managementului functiei publice;
12. asigura aplicarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, in ceea ce priveste angajarea, avansarea, modificarea, suspendarea sau incetarea contractului individual de munca, pentru personalul contractual de executie;
13. asigura intocmirea si completarea dosarului profesional pentru fiecare functionar public incadrat in Comisariatul General al Garzii Financiare, in scopul asigurarii gestionarii eficiente a resurselor umane, precum si pentru urmarirea dezvoltarii carierei functionarului public, precum si a dosarelor personale pentru personalul contractual;
14. asigura evidenta muncii si gestiunea carnetelor de munca, potrivit reglementarilor legale in vigoare;
15. asigura evidenta planificarii si efectuarii concediului de odihna legal;
16. asigura evidenta sanctiunilor aplicate personalului angajat si comunica deciziile de sanctionare Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si persoanelor in cauza;
17. intocmeste, completeaza si gestioneaza registrul de evidenta cu toate elementele de identificare a personalului;
18. asigura intocmirea documentatiei necesare obtinerii pasapoartelor de serviciu si a vizelor pentru personalul Comisariatului General al Garzii Financiare si pentru cel al structurilor teritoriale care se deplaseaza in strainatate, in interesul serviciului, precum si evidenta acestora;
19. asigura aplicarea dispozitiilor legale referitoare la sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale de stat;
20. coordoneaza elaborarea proiectului Regulamentului de ordine interioara al Garzii Financiare, potrivit legislatiei muncii, si il propune spre aprobare;
21. coordoneaza activitatea de intocmire si centralizare a fiselor de post pentru personalul Comisariatului General al Garzii Financiare si a functiilor de conducere gestionate;
22. organizeaza si monitorizeaza gestiunea resurselor umane si a functiilor publice la nivelul Comisariatului General al Garzii Financiare si la nivelul structurilor teritoriale aflate in coordonare;
23. gestioneaza baza de date privind evidenta posturilor pe divizii si structurile organizatorice din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare si pentru sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti a Garzii Financiare;
24. intocmeste trimestrial Raportul privind activitatea de formare profesionala, pe care il supune avizarii comisarului general;
25. colaboreaza cu diverse institutii de stat sau private in vederea organizarii de cursuri de formare si perfectionare profesionala;
26. gestioneaza baza de date privind formarea profesionala la nivelul Garzii Financiare;
27. asigura desfasurarea procesului privind depunerea declaratiilor de avere si de interese pentru functionarii publici din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare si unitatile teritoriale (pentru functiile de conducere gestionate);
28. elaboreaza, la nivelul Comisariatului General al Garzii Financiare si la nivelul sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti, proiectul Planului anual de formare profesionala, pe care il supune spre aprobare comisarului general al Garzii Financiare si il transmite Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia generala de organizare si resurse umane, conform legii;
29. elaboreaza si deruleaza programe de formare profesionala a personalului din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare si la nivelul sectiilor judetene si al Sectiei Municipiului Bucuresti, in colaborare cu Directia generala de organizare si resurse umane din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Scoala de Finante Publice si Vama din cadrul Ministerului Finantelor Publice si cu alte organisme specializate in acest domeniu, in conditiile legii;
30. elaboreaza proceduri de lucru (de sistem si operationale) specifice activitatii Serviciului organizare si managementul resurselor umane in cadrul sistemului de control managerial al Garzii Financiare;
31. intocmeste si actualizeaza tabelul formatorilor interni din cadrul Garzii Financiare;
32. gestioneaza activitatea de pregatire si perfectionare profesionala la nivelul Comisariatului General al Garzii Financiare si la nivelul sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti, conform Planului anual de formare profesionala, monitorizand intreaga activitate in acest domeniu;
33. solicita, in conditiile legii, Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, avizul pentru stabilirea functiilor publice si face modificari corespunzatoare in structura organizatorica si in statele de functii aprobate cu respectarea cerintelor legale;
34. elaboreaza proiectul planului de ocupare a functiilor publice in conformitate cu instructiunile aprobate de presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;
35. coordoneaza si monitorizeaza activitatea de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici conform metodologiei aprobate, in conditiile legii, pentru Comisariatul General al Garzii Financiare si pentru unitatile teritoriale subordonate;
36. gestioneaza baza de date privind evidenta functionarilor publici din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare si pentru functiile publice de conducere gestionate de Comisariatul General al Garzii Financiare;
37. asigura transmiterea informatiilor privind modificarile intervenite in situatia functionarilor publici din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare la Agentia Nationala a Functionarilor Publici;
38. participa la elaborarea proiectului Regulamentului de organizare si functionare a Garzii Financiare, ce va fi supus spre aprobare presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
39. verifica statele de functii ale sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare, in vederea aprobarii;
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro