40. intocmeste si asigura actualizarea permanenta a statului de functii si de personal pentru Comisariatul General al Garzii Financiare;
41. in conditiile Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, urmareste si monitorizeaza aplicarea dispozitiilor legale privind conflictul de interese si regimul incompatibilitatilor in exercitarea demnitatilor publice si functiilor publice, precum si a declaratiilor de avere;
42. intocmeste rapoarte trimestriale privind respectarea normelor de conduita de catre functionarii publici din cadrul Garzii Financiare;
43. fundamenteaza, elaboreaza si prezinta spre aprobare comisarului general si conducerii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala proiectul bugetului cheltuielilor de personal al Comisariatului General si al sectiilor teritoriale ale Garzii Financiare;
44. comunica operativ Serviciului financiar-contabilitate, executie bugetara modificarile intervenite in drepturile salariale ale personalului;
45. indruma structurile teritoriale subordonate in aplicarea corecta a legislatiei in domeniul stabilirii drepturilor salariale;
46. intocmeste si supune spre aprobare conducerii Garzii Financiare situatiile referitoare la datele informative ale functionarilor publici, pentru constituirea sistemului informational referitor la situatia numerica a personalului din institutiile publice, in conformitate cu dispozitiile actelor normative in vigoare;
47. intocmeste semestrial si supune spre aprobare conducerii Garzii Financiare anchetele solicitate de Institutul National de Statistica;
(3) Seful de serviciu asigura coordonarea si indrumarea subordonatilor in activitatile specifice si indeplineste sarcinile generale prevazute la art. 20.
SUBSECTIUNEA a 3-a Compartimente
Compartimentul de audit public intern
Art. 16. - (1) Compartimentul de audit public intern functioneaza in baza Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Normelor generale privind exercitarea activitatii de audit public intern, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 38/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si este subordonat direct comisarului general.
(2) Compartimentul de audit public intern se organizeaza la nivelul Comisariatului General.
(3) Compartimentul de audit intern isi desfasoara activitatea pe baza planului de audit intern anual aprobat de comisarul general.
(4) Compartimentul de audit intern elaboreaza raportul de audit intern, pe care il prezinta comisarului general spre avizare.
(5) Auditul intern se exercita asupra tuturor activitatilor desfasurate de Garda Financiara sau care sunt in responsabilitatea acesteia, asupra activitatii Comisariatului General, a sectiilor judetene si a Sectiei Municipiului Bucuresti.
(6) Personalul din cadrul compartimentului de audit public intern indeplineste urmatoarele atributii:
1. elaboreaza norme metodologice de audit specifice Garzii Financiare, cu avizul Directiei generale de audit public intern din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
2. elaboreaza proiectul planului anual de audit public intern, indeplineste obiectivele, actiunile si masurile cuprinse in acesta;
3. elaboreaza programul de asigurare si imbunatatire a calitatii activitatii de audit public intern;
4. efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca sistemele de management financiar si control ale Garzii Financiare sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta si eficacitate;
5. efectueaza activitati de consiliere la nivelul Comisariatului General si al sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti;
6. efectueaza misiuni de audit cu privire la modul in care structurile auditate au implementat recomandarile formulate de echipa de auditori;
7. informeaza Directia generala de audit public intern din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala despre recomandarile neinsusite de catre conducerea structurilor auditate, precum si despre consecintele acestora;
8. raporteaza periodic asupra constatarilor, concluziilor si recomandarilor rezultate din activitatea proprie de audit;
9. in cazul constatarii unor iregularitati sau posibile prejudicii, raporteaza imediat conducerii Garzii Financiare;
10. executa orice sarcini de serviciu, dispuse de comisarul general, care privesc strict activitatea de audit public intern.
(7) In vederea indeplinirii atributiilor specifice, auditorul intern are acces la toate datele si informatiile, pe care le considera relevante pentru scopul si obiectivele stabilite pentru activitatea de audit public intern.
(8) Compartimentul de audit public intern ajuta conducerea Garzii Financiare sa mentina un sistem de control adecvat prin evaluarea eficacitatii si eficientei acestuia, contribuind la imbunatatirea lui continua, si prezinta conducerii Garzii Financiare puncte de vedere referitoare la actele normative, care au implicatii in domeniul de activitate al compartimentului, initiate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(9) Persoana care, prin fisa postului, are atributii de coordonare a Compartimentului de audit public intern asigura coordonarea si indrumarea activitatilor specifice si indeplineste sarcinile generale prevazute la art. 20.
Compartimentul documente secrete
Art. 17. - (1) Compartimentul documente secrete este organizat si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea Standardelor nationale de protectie a informatiilor clasificate in Romania, cu modificarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 781/2002 privind protectia informatiilor secrete de serviciu .
(2) Compartimentul documente secrete este subordonat comisarului general, care in conditii obiective poate desemna persoane responsabile cu problemele informatiilor clasificate.
(3) Compartimentul documente secrete asigura evidenta, prelucrarea, procesarea, pastrarea, manipularea, multiplicarea, transmiterea, distrugerea si arhivarea informatiilor clasificate.
(4) Persoana care, prin fisa postului, are atributii de coordonare a Compartimentului documente secrete asigura coordonarea si indrumarea personalului din cadrul compartimentului in activitatile specifice si indeplineste sarcinile generale prevazute la art. 20.
Compartimentul de colaborare internationala
Art. 18. - (1) Compartimentul de colaborare internationala este organizat si functioneaza in cadrul Diviziei control operativ inopinat - combaterea fraudelor comunitare - analize, sinteze, metodologii - cooperare internationala - comunicare si este subordonat direct comisarului sef divizie.
(2) Personalul compartimentului are urmatoarele atributii:
1. coordoneaza si monitorizeaza activitatile desfasurate de diviziile Comisariatului General si de sectiile teritoriale ale Garzii Financiare in ceea ce priveste cooperarea internationala;
2. organizeaza, participa si monitorizeaza activitatile de cooperare si schimb de experienta cu alte institutii cu atributii similare din alte state, precum si cu organizatiile internationale de profil pe probleme legate de combaterea fraudelor fiscale;
3. participa prin reprezentanti desemnati la lucrarile unor conferinte sau ale diverselor grupuri de lucru pe probleme privind cooperarea internationala in domeniul combaterii fraudelor;
4. organizeaza diverse actiuni pentru intarirea cooperarii internationale, in domeniul de activitate al Garzii Financiare (intalniri, seminarii, conferinte etc.);
5. propune incheierea de acorduri de cooperare internationala in domeniul de competenta al Garzii Financiare; in acest sens, urmareste parcurgerea procedurii necesare incheierii acestor intelegeri, participa prin reprezentant la negocieri si elaboreaza documente sau propuneri pentru redactarea textelor oficiale;
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro