din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1892 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

  Publicat: 23 Feb 2010       58425 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 115 din 19/02/2010

Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.


Art. 21. - (1) Sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti sunt unitati teritoriale ale Garzii Financiare, cu personalitate juridica, conduse fiecare de un director coordonator. In activitatea de conducere, directorii coordonatori ai sectiilor judetene, respectiv al Sectiei Municipiului Bucuresti sunt ajutati de directori coordonatori adjuncti.

(2) Posturile de conducere de director coordonator si director coordonator adjunct vor fi ocupate in conditiile legii.



SUBSECTIUNEA 1
Directorul coordonator



Art. 22. - (1) Directorul coordonator numeste, angajeaza, promoveaza, sanctioneaza si elibereaza din functie personalul de executie din subordinea sa, cu avizul conform al comisarului general. Atributiile directorilor coordonatori sunt stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, prin contractul de management incheiat in conditiile legii si prin prezentul regulament.

(2) Directorul coordonator are urmatoarele atributii generale:

a) sa asigure gestionarea si administrarea, in conditiile legii, a integritatii patrimoniului sectiei Garzii Financiare;

b) sa realizeze planul de management si sa urmareasca executia obiectivelor si indicatorilor de performanta prevazuti in contractul de management;

c) sa elaboreze politici si strategii specifice, in limita competentelor, in masura sa asigure desfasurarea in conditii performante a activitatii curente si de perspectiva a sectiei Garzii Financiare, in concordanta cu politicile si deciziile Guvernului, in vederea punerii in aplicare a obiectivelor Programului de guvernare si a strategiei Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

d) sa selecteze, sa angajeze, sa numeasca, sa sanctioneze, sa modifice raporturile de serviciu/de munca si sa concedieze/elibereze personalul sectiei Garzii Financiare, cu respectarea dispozitiilor legale;

e) sa exercite atributiile referitoare la cariera functionarilor publici aflati in subordine, cu exceptia celor pentru care competenta de numire apartine ministrului finantelor publice sau comisarului general;

f) sa stabileasca si sa urmareasca realizarea atributiilor de serviciu ale personalului angajat si ale functionarilor publici din subordine, conform Regulamentului de organizare si functionare a Garzii Financiare, precum si a obligatiilor profesionale individuale de munca ale personalului de specialitate;

g) sa actioneze pentru realizarea executiei bugetului anual de cheltuieli al sectiei Garzii Financiare, initiind programe si masuri eficiente pentru o buna gestiune, in conditiile reglementarilor legale in vigoare;

h) sa respecte atributiile prevazute de legislatia finantelor publice pentru ordonatorii de credite;

i) sa angajeze si sa utilizeze fondurile in limita creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni financiare;

j) sa reprezinte sectia Garzii Financiare in raporturile cu tertii;

k) sa elaboreze planul de actiune pentru situatii speciale, cu aprobarea ministrului finantelor publice sau a imputernicitului acestuia;

l) sa respecte prevederile legale in vigoare referitoare la pastrarea secretului/confidentialitatii asupra datelor, informatiilor si documentelor referitoare la activitatea sectiei Garzii Financiare, in conditiile reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 182/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;

m) sa incheie acte juridice in numele si pe seama sectiei Garzii Financiare, conform competentelor sale;

n) sa prezinte situatia economico-financiara a sectiei Garzii Financiare, modul de realizare a obiectivelor si indicatorilor, a proiectelor si programelor asumate, inclusiv masurile pentru cresterea performantei, precum si orice alte date si informatii la solicitarea ministrului finantelor publice, a presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau a comisarului general;

o) sa stabileasca si sa ia masuri privind protectia muncii, pentru cunoasterea de catre salariati a normelor de securitate a muncii, pentru asigurarea pazei institutiei si pentru respectarea normelor PSI;

p) sa dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru personalul sectiei Garzii Financiare, sub rezerva legalitatii lor;

q) sa aplice normele de gestiune, regulamentele de organizare si de functionare si procedurile administrative unitare;

r) sa exercite controlul asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu si a obiectivelor stabilite de catre personalul sectiei;

s) sa respecte prevederile art. 70, 71, 79, 94-98 si 111-114 din cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

t) sa asigure un serviciu public de calitate in beneficiul cetatenilor, prin participarea activa la luarea deciziilor si la transpunerea lor in practica, in scopul realizarii competentelor sectiei Garzii Financiare;

u) sa aiba un comportament profesionist, precum si sa asigure, in conditiile legii, transparenta administrativa, pentru a castiga si a mentine increderea publicului in integritatea, impartialitatea si eficacitatea sectiei Garzii Financiare;

v) sa respecte Constitutia, legile tarii, actele normative in domeniul de activitate al Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Garzii Financiare, precum si alte acte normative si sa actioneze pentru punerea in aplicare a dispozitiilor legale, in conformitate cu atributiile care ii revin, cu respectarea eticii profesionale;

w) sa apere in mod loial prestigiul Garzii Financiare, precum si sa se abtina de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia;

x) sa nu favorizeze vreun partid politic sau vreo organizatie careia ii este aplicabil acelasi regim juridic ca si partidelor politice;

y) sa nu faca aprecieri neautorizate in legatura cu litigiile aflate in curs de solutionare si in care sectia Garzii Financiare are calitatea de parte;

z) sa nu dezvaluie informatii care nu au caracter public, in alte conditii decat cele prevazute de lege;

aa) sa nu dezvaluie informatii la care are acces in exercitarea functiei pe care o detine daca aceasta dezvaluire este de natura sa atraga avantaje necuvenite ori sa prejudicieze imaginea sau drepturile institutiei, precum si ale persoanelor fizice sau juridice;

bb) sa aiba un comportament bazat pe respect, buna-credinta, corectitudine si amabilitate, in relatiile cu personalul din cadrul sectiei Garzii Financiare, precum si cu persoanele fizice sau juridice;

cc) sa nu acorde asistenta si consultanta persoanelor fizice sau juridice in vederea promovarii de actiuni juridice ori de alta natura impotriva statului, a Garzii Financiare sau a oricarei altei structuri a Ministerului Finantelor Publice.

(3) Directorul coordonator are urmatoarele atributii specifice:

1. organizeaza, coordoneaza si raspunde de activitatea sectiei Garzii Financiare, in vederea asigurarii indeplinirii la toate nivelurile a atributiilor ce ii revin din actele normative in vigoare si din regulamentul de organizare si functionare a institutiei;

2. intocmeste, contrasemneaza sau aproba, dupa caz, fisa postului si raportul de evaluare pentru fiecare persoana aflata in subordine, in functie de obiectivele individuale ale acesteia, in conditiile legii;

3. evalueaza activitatea profesionala a personalului din subordine, pe baza criteriilor de performanta stabilite pentru indeplinirea obiectivelor specifice domeniului de activitate pe care il coordoneaza, cu exceptia directorului coordonator adjunct, in conditiile legii;

4. repartizeaza structurilor din subordine sarcinile si lucrarile primite, sprijina personalul pentru elaborarea lucrarilor si raspunde de solutiile date si de modul in care au fost respectate normele si procedurile de lucru;

5. stabileste, dupa caz, prioritatea lucrarilor din cadrul sectiei si termenele in care trebuie rezolvate, in conditiile legii;

6. urmareste elaborarea corespunzatoare si la termenele stabilite a lucrarilor, in conditiile legii;





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Garda Financiara    ANAF    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro