Situatia extraordinara prevazuta de art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, se motiveaza prin necesitatea diminuarii sumelor acordate de la bugetul de stat, din cauza efectelor negative pe care inca le produce criza economica.Adoptarea prezentului act normativ la nivel de ordonanta de urgenta se impune pentru a degreva bugetul de stat de plata subventiilor pentru constructia de locuinte.Aceasta masura este necesara pentru ca, pana in prezent, de la bugetul de stat nu au putut fi decontate subventiile solicitate la plata de catre consiliile locale pentru locuintele finalizate, conform prevederilor legale.Amanarea adoptarii prezentei ordonante de urgenta ar avea consecinte negative asupra bugetului Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, neexistand suficiente surse de finantare a Programului national privind sprijinirea construirii de locuinte proprietate personala, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2006, aprobata cu modificari prin Legea nr. 12/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, la bugetul de stat, in contextul economic actual.Consecintele negative rezulta din insuficienta alocare a fondurilor de la bugetul de stat in contextul crizei economice actuale. Aceasta situatie conduce la imposibilitatea decontarii din bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului atat a subventiilor solicitate de consiliile locale pana in prezent, cat si a subventiilor care se vor solicita la plata, conducand la neindeplinirea de catre stat a obligatiilor legale pe care le are fata de beneficiarii Programului. In situatia in care Programul ar continua sa se deruleze, statul va trebui sa-si onoreze obligatiile, conform prevederilor legale, prin neindeplinirea acestora riscand actiuni in instanta din partea beneficiarilor Programului care nu isi vor primi subventiile.Neadoptarea in regim de urgenta a acestei ordonante ar conduce la imposibilitatea asigurarii de la bugetul de stat a sumelor necesare acordarii subventiilor deja solicitate la plata de catre consiliile locale in conformitate cu prevederile Programului.Avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune aprobarea actului normativ pe calea ordonantei de urgenta si adoptarea acesteia cu celeritate.In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .Art. 1Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, statul nu mai acorda subventii de la bugetul de stat prin Programul national privind sprijinirea construirii de locuinte proprietate personala, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2006, aprobata cu modificari prin Legea nr. 12/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.Art. 2Subventiile acordate de la bugetul de stat prin Program se acorda numai pentru cererile de subventie depuse de beneficiari si inregistrate la consiliile locale inainte de data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020
Promisiune bilaterala de cesiune de parti sociale. Denuntarea unilaterala a contractului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 2144 din 4 noiembrie 2020
Functie bugetara. Neacordarea sporului pentru conditii de munca ca urmare a necuprinderii acestor cheltuieli in buget. Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 3628 din data de 29.07.2020
Depasirea termenului contractual de predare a bunului imobil. Actiune in raspundere civila contractuala Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 5143 din 29 noiembrie 2018
Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017
Nelegalitatea concedierii salariatului. Gresita individualizare a sanctiunii disciplinare aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti, Sectia I Civila, Decizia nr. 1351 din data de 26.05.2016
Decizia 3/2017. In temeiul Legii 112/1995, proprietarul constructiei are dreptul sa dobandeasca proprietatea si asupra terenului aferent acesteia Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Consecintele incheierii contractului de asociere in participatiune cu incalcarea capacitatii de folosinta a persoanei juridice Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1578 din 9 iunie 2015
Raspunderea penala a persoanei juridice. Abuz in serviciu Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 217/A din 16 iulie 2014
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Divulgarea neautorizata a datelor cu caracter personal pe o retea de socializare Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Dialogurile MCP (V) � Legea Kurzarbeit (a somajului tehnic). Avantaje si lipsuri Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Exercitarea autoritatii parintesti exclusiv de catre unul dintre parinti in contextul divortului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Ordinul de protectie. Masuri care pot fi dispuse. Garantii pentru respectarea masurilor dispuse Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati