din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3358 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana a prezentat un plan de actiune in domeniul jocurilor de noroc online

Comisia Europeana a prezentat un plan de actiune in domeniul jocurilor de noroc online

  Publicat: 24 Oct 2012       1827 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Jocurile de noroc online cunosc una dintre cele mai accelerate cresteri inregistrate in domeniul serviciilor din UE, cu rate anuale de crestere de aproape 15% si cu venituri anuale estimate la 13 miliarde EUR pentru 2015.

(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Cuprinde masurile luate pentru exercitarea dreptului persoanelor cu handicap la un regim special de prevenire, de tratament, de readaptare, de invatamant, de instruire si de integrare sociala a acestei categorii de persoane.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Un sport in care inlocuirea jucatorilor este permisa pe durata desfasurarii unei competitii.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.

se dezvolta in paralel cu progresele rapide inregistrate de tehnologiile online. Serviciile de jocuri de noroc online includ o gama de jocuri precum pariurile sportive si pocherul, jocurile de cazinou si loteriile, cu 6,8 milioane de consumatori care participa la unul sau mai multe tipuri de jocuri de noroc online. Exista insa si mii de site-uri web de jocuri de noroc nereglementate, deseori din afara UE, in fata carora consumatorii sunt vulnerabili si care implica riscuri considerabile, cum ar fi frauda si spalarea banilor.

In UE, mediul jocurilor de noroc online se caracterizeaza prin existenta unei diversitati a normelor nationale. Dincolo de obligatia de a respecta normele UE, statele membre pot sa restranga sau sa limiteze prestarea tuturor sau a anumitor tipuri de servicii de jocuri de noroc online, obiectivul lor fiind acela de a apara interesul public. Un numar din ce in ce mai mare de state membre incearca sa rezolve problemele cu care se confrunta si isi revizuiesc reglementarile si practicile nationale. Cu toate acestea, principalele aspecte de natura legislativa, societala si tehnica din UE nu pot fi abordate adecvat de catre statele membre in mod individual, fapt evident mai ales daca se ia in considerare dimensiunea transfrontaliera a jocurilor de noroc online.

Comisia a prezentat un plan de actiune care cuprinde o serie de initiative programate pentru urmatorii doi ani, cu scopul de a clarifica reglementarea jocurilor de noroc online si de a incuraja cooperarea dintre statele membre.

Comisarul responsabil cu piata interna si serviciile, Michel Barnier, a declarat in legatura cu acest subiect: ``Consumatorii si, in general, toti cetatenii trebuie sa beneficieze de o protectie adecvata, frauda si spalarea banilor trebuie prevenite, sportul trebuie protejat impotriva meciurilor aranjate in contextul pariurilor, iar normele nationale trebuie sa fie conforme cu legislatia UE. Acestea sunt obiectivele planului de actiune pe care l-am adoptat astazi.``


Comisia nu propune reglementari in domeniul jocurilor de noroc online valabile in ansamblul UE, ci un set amplu de actiuni si principii comune in materie de protectie .

Statele membre sunt in principiu libere sa-si stabileasca propriile obiective ale politicilor care reglementeaza jocurile de noroc online, dar asigurarea conformitatii legislatiei nationale cu Tratatul privind functionarea UE (TFUE) este o conditie prealabila pentru o politica a UE eficienta in domeniul jocurilor de noroc online. Comisia va infiinta anul acesta un grup de experti, pentru a facilita schimburile de experienta dintre statele membre cu privire la reglementare. Aceasta va contribui la dezvoltarea in UE a unui sector al jocurilor de noroc online bine reglementat si mai sigur, iar consumatorii vor fi ajutati astfel sa se indeparteze de site-urile nereglementate.

Copiii si alte grupuri vulnerabile au nevoie de protectie, in conditiile in care 75% dintre cetatenii UE cu varste mai mici de 17 ani utilizeaza internetul. Comisia incurajeaza dezvoltarea unor instrumente mai performante de verificare a varstei si a unor filtre mai eficiente pentru trierea continutului online. De asemenea, Comisia insista asupra unui comportament mai responsabil al firmelor de publicitate si asupra unei mai bune informari a parintilor cu privire la pericolele asociate practicarii jocurilor de noroc.

Pe langa protectia minorilor expusi, exista o responsabilitate si fata de cetatenii si familiile care au suferit deja de dependenta fata de jocurile de noroc (intre 0,5 si 3% din populatie) sau de alte probleme comportamentale legate de acestea, responsabilitate care se poate materializa prin identificarea unor metode eficace de tratament si preventie. Pentru a face acest lucru este insa necesara o mai buna intelegere a cauzelor fenomenului.

Un alt obiectiv important este prevenirea si descurajarea fraudei si spalarii de bani prin intermediul jocurilor de noroc online. Dat fiind contextul transfrontalier, statele membre nu pot aplica de unele singure, in mod eficace, mecanisme de combatere a fraudei. Pentru a aborda chestiunea din toate unghiurile, este necesar un demers care sa reuneasca UE, statele membre si industria jocurilor de noroc.

Este nevoie de un grad ridicat de cooperare, mai ales pentru a proteja integritatea in sport . Aranjarea meciurilor in contextul pariurilor sportive este in contradictie cu insusi caracterul de fairplay si competitie care defineste sportul. Pentru a combate acest fenomen, Comisia va promova accelerarea schimbului de informatii, mecanisme de demascare a fraudelor, precum si un climat general de cooperare la nivel national si international intre partile interesate, operatori si autoritati de reglementare, pentru a pastra integritatea in sport si pentru a contribui la o mai buna educare si informare a sportivilor.

Mai precis, Comisia va adopta trei recomandari adresate statelor membre, cu privire la i) protectia comuna a consumatorilor, ii) publicitatea responsabila in domeniul jocurilor de noroc si iii) prevenirea si combaterea meciurilor aranjate in contextul pariurilor sportive.

Alte masuri preconizate vizeaza, inter alia: sprijinirea evaluarii comparative si a testarii instrumentelor de control parental, extinderea domeniului de aplicare a directivei privind combaterea spalarii banilor si promovarea cooperarii internationale pentru prevenirea meciurilor aranjate.

Statele membre sunt indemnate, de exemplu, sa realizeze studii si sa colecteze date cu privire la problemele comportamentale asociate jocurilor de noroc, sa incurajeze formarea juristilor in domeniul fraudei si al spalarii de bani si sa infiinteze puncte de contact nationale care sa reuneasca toti factorii implicati in combaterea aranjarii meciurilor.



Citeşte mai multe despre:    Curtea de Justitie a Uniunii Europene    Jocuri de noroc    Cazinou    Publicitate

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc
17 Jun 2020 | 1424

CJUE: Se preconizeaza reluarea sedintelor de audiere a pledoariilor incepand cu 25 mai 2020
30 Apr 2020 | 1622

Intrare in functie a unui nou avocat general la CJUE
23 Mar 2020 | 1152

CNPP supenda activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear
18 Mar 2020 | 795

Consecintele retragerii Regatului Unit din Uniunea Europeana asupra Curtii de Justitie a Uniunii Europene
04 Feb 2020 | 1052

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 12 iunie 2019
12 Jun 2019 | 1302



Articole Juridice

GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

CJUE nu este competenta sa se pronunte asupra unui diferend frontalier cu caracter international care nu tine de dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020

Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018

Drept de autor asupra programului informatic. Obligatia de confidentialitate a fabricantului bazei de date
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 179 din 28 ianuarie 2020

Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020