Astfel, se prevede infiintarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, ca autoritate integrata a sectorului financiar format din piata de capital, sectorul asigurarilor si fondurile de pensii private, autoritate care va prelua toate functiile si atributiile Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, ale Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si ale Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, autoritati care se desfiinteaza.Prezentul proiect de act normativ are ca obiectiv principal mentinerea si consolidarea increderii in sistemul financiar romanesc prin stabilirea unui cadru de supraveghere a pietelor, institutiilor, activitatilor si instrumentelor financiare la nivel national, altele decat cele aflate in aria de competenta a BNR. Prin noul cadru se asigura, totodata, responsabilizarea colectiva a tuturor participantilor din sistemul financiar national, o alocare mai eficienta a resurselor, precum si realizarea unui mediu competitiv corect pentru toti participantii de pe pietele financiare. Prezentul proiect de act normativ creeaza conditiile pentru implementarea si aplicarea in mod consistent a unui set unic de reguli de supraveghere pentru piata de capital, sectorul asigurarilor si fondurile de pensii private, favorizand adoptarea eficienta si coerenta a recomandarilor autoritatilor europene de supraveghere .Infiintarea Autoritatii de Supraveghere Financiara permite imbunatatirea coordonarii, colaborarii si schimbului de informatii intre piete si institutii, in special pentru asigurarea stabilitatii sectorului financiar aflat in afara ariei de competenta a BNR si pentru implementarea eficienta a unui plan de actiune unitar in situatii de urgenta. Totodata, coordonarea si colaborarea institutionala intre noua autoritate de supraveghere si Banca Nationala a Romaniei vor asigura elaborarea si implementarea coerenta, la nivel national, a strategiei de mentinere a stabilitatii intregului sistem financiar.
Autoritatea de Supraveghere Financiara se va autofinanta prin impunerea unor contributii institutiilor financiare supravegheate. Prin urmare, Autoritatea nu va utiliza fonduri publice.
Executivul a reglementat cadrul legal pentru infiintarea schemelor si fondurilor de pensii ocupationale 01 Sep 2019 | 732
ASF emite o norma privind incheierea exercitiului financiar 2018 pentru entitatile din domeniul asigurarilor 25 Mar 2019 | 1070
A fost stabilit comisionul de administrare pentru fondurile de pensii administrate privat 01 Mar 2019 | 1223
Guvernul a adopta noi masuri privind intarirea disciplinei in domeniul turistic 31 Aug 2017 | 1467
Monitorul Oficial din data de 22 iunie 2017 22 Jun 2017 | 2433
Monitorul Oficial din data de 30 mai 2017 30 May 2017 | 1990
RIL. In procesul penal Fondul de garantare a asiguratilor nu poatea avea calitate de parte responsabila civilmente Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
CEDO: Mihancea impotriva Romaniei. Dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Limitele de competenta ale A.S.F. Petitie adresata Autoritatii de Supraveghere Financiara (A.S.F.) avand ca obiect contestarea modului de solutionare de catre o societate de asigurare a unui dosar de dauna deschis in baza asigurarii facultative CASCO Pronuntaţă de: I.C.C.J, Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 438 din 29 ianuarie 2020
Societatilor comerciale tranzactionate pe o bursa de valori mobiliare le sunt aplicabile prevederile speciale ale Legii nr. 297/2004. GDPR actionari Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1733/2019
Cuantum al onorariului de avocat apreciat ca disproportionat de instanta de recurs, in raport cu volumul de activitate al aparatorului si cu complexitatea cauzei Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1733/2019