Proiectul vizeaza cresterea numarului de tineri inactivi NEETs (Not in Education, Employment or Trening) inregistrati la Serviciul Public de Ocupare (SPO), precum si identificarea altor cel putin200.000 tineri NEETs inactivi, cu varsta intre 16-24 neinregistrati la SPO.
Categoria de tineri NEETs include tineri care nu au reusit sa se integreze pe piata muncii din diverse motive (lipsa oportunitatilor de ocupare, lipsa competentelor cerute pe piata muncii etc.) si care nu sunt cuprinsi in programe de educatie sau formare .
Studiile recente arata faptul ca NEETs este un rezultat al unei combinatii de factori personali, economici, de educatie si sociali si reflecta gradul de distantare de piata muncii si societate in ansamblul ei (EUROFOUND, 2012).
In cadrul proiectului, sunt vizati in special tinerii cu nivel scazut de competente si care au dificultati in a se integra social. Din totalul celor care vor fi identificati, cel putin160.000 vor fi integistrati la SPOsi vor beneficia de informare si consiliere profesionala, inclusiv de profilare, iar dupa aceasta etapa vor fi indrumati catre masura activa de care au nevoie sau catre alte servicii (Prgramul National Sansa a doua - Ministerul Educatiei Nationale, servicii de asistenta sociala).
Identificarea tinerilor NEETs inactivi este necesara intrucat majoritatea nu are acces la informatii si nici nu stie sa le caute. In prezent, ei nu vin din proprie initiativa catre SPO, in vederea inregistrarii, insa experienta proiectelor deja derulate arata ca apropierea de ei este fundamentala pentru atragerea lor in orice programe viitoare, intrucat anuleaza si blocajul generat de mijloacele financiare reduse sau inexistente pentru multi dintre ei, necesare pentru a ajunge la SPO.
Proiectul noncompetitivINTESPOintroducemanagementul de cazca metoda de lucru cu tineriiNEETs, care presupune un proces de interactiune incadrul retelei de servicii (de asistenta sociala, educatie, ocupare) prin care se asigura faptul ca beneficiarii primesc serviciile de care au nevoie intr-o forma de sprijin eficace si eficienta.
Aceasta metoda ofera servicii personalizate, prin care serviciile publice evalueaza nevoile beneficiarului in colaborare cu el, evalueaza, monitorizeaza si sustine beneficiarul pentru a accesa servicii sociale care sa raspunda acestor nevoi.
Din perspectivamanagementului de caz, proiectul va contribui la:
A�Introducerea managementului de caz ca metoda de lucru cu tineriiNEETs, calibrata in functie de categoria in care tanarul se incadreaza din perspectiva profilarii (de la usor angajabil pana la foarte greu angajabil).
A�Procesul de monitorizare a evolutiei tanarului atat pe parcursul, cat si dupa implicarea intr-un program de masuri active
A�Instituirea unei retele de sprijin, la nivel local, care sa sustina implementarea modelului de interventie bazat pe managementul de caz, in special pentru tinerii care nu sunt interesati sa se inregistreze singuri sau nu pot (din diferite cauze) sa isi gaseasca si sa isi mentina un loc de munca .
Proiect isi propune si sa ``revitalizeze`` reteaua de sprijin pe care SPO o are deja impreuna cu autoritatile publice locale sau sa propuna noi modelele/protocoale de colaborare, inclusiv prin activarea voluntariatului la nivelul comunitatii respective, in procesul de identificare, mobilizare si inregistrare a tinerilor NEETs.
Astfel, va exista o colaborare stransa intre SPO si autoritati locale, servicii de asistenta sociala, scoala, servicii medicale, mediatori comunitari, politie, biserica, ONG-uri implicate in activitati destinate tinerilor si/sau asistentei sociale comunitare, etc.
De asemenea, proiectul incurajeaza si implicarea partenerilor sociali (patronate si sindicate), astfel incat oferta de pachete de masuri active personalizate sa seconcretizeze in ocuparea unui loc de munca .
Solicitantul acestui proiect este Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, iarMinisterul Muncii si Justitiei Sociale,Ministerul Educatie Nationale si Cercetarii Stiintifice si Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala sunt parteneri.
Proiectul are odurata de implementare este de 48 luni si un buget de213.636.395,25 de lei, respectiv 47.474.754,5 de euro (curs euro 4,5).
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 405
ICCJ (RIL): Termenul de preaviz incepe sa curga din ziua urmatoare comunicarii notificarii de preaviz si se implineste in ultima zi a termenului 20 May 2024 | 405
Zilele libere din 2024, acordate conform Codului muncii 19 Dec 2023 | 1724
Casele de pensii vor avea obligatia de a informa angajatorii cu privire la pensionarea salariatului 06 Apr 2022 | 15044
Codul muncii comentat 2022. Noua organizare a muncii. Editia a III-a, completata si revizuita 26 Jan 2022 | 2144
Completarile aduse Codului Muncii prin OUG 130/2021 21 Dec 2021 | 2382
Incetarea contractului de munca in perioada de proba. Este necesar ca angajatorul sa isi motiveze decizia? Sursa: MCP avocati
Anularea fisei de evaluare profesionala. Regulile fundamentale de efectuare a evaluarii profesionale Sursa: MCP avocati
Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi Sursa: MCP avocati
Concediul de odihna suspenda termenul de preaviz? Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti