Proiect. ANAF propune eliminarea inspectiei fiscale pentru rambursarea TVA-ului
impune atat sustinerea cresterii economice, cat si eficientizarea activitatii de administrare
fiscala, cu efect asupra imbunatatirii colectarii veniturilor.
In acest scop, este necesara revizuirea procedurilor de rambursare a sumelor
negative de TVA, in vederea accelerarii procesului de compensare/restituire a sumelor
cuvenite persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Astfel se propun urmatoarele modificari ale metodologiei de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare:
a) uniformizarea conditiei de risc fiscal mare, conditionata de faptele inscrise in cazierul fiscal, pentru toate categoriile de persoane impozabile, fiind considerati cu risc fiscal mare numai contribuabilii care au inscrise in cazierul fiscal fapte de natura infractiunilor;
b) eliminarea de la conditiile de risc fiscal mare si rambursare cu inspectie fiscala
anticipata (Standard Individual Negativ, SIN=1) a unor conditii existente referitoare la
deconturile depuse de:
- persoanele impozabile care, in decurs de 6 luni, au renuntat de cel putin 2 ori la
optiunea de rambursare, dupa incadrarea la categoria de risc mediu sau mare. Avand in
vedere ca aceasta renuntare la optiunea de rambursare poate constitui un semnal ca
respectivul contribuabil nu doreste efectuarea inspectiei fiscale, se propune ca aceste
deconturi sa fie totusi supuse procedurii de solutionare a solicitarii de rambursare, insa
organele de inspectie fiscala sa fie anuntate, in vederea cuprinderii, cu prioritate, a
contribuabilului in programul de inspectie fiscala.
- persoanele impozabile care nu au nici un salariat, avand in vedere ca riscul
asociat acestor situatii nu a putut fi evaluat in practica rambursarilor de TVA.
- persoanele impozabile care desfasoara activitatea in anumite domenii considerate
ca prezinta un risc fiscal mare. Aceste domenii au fost introduse in fisa Indicatorilor de
inspectie fiscala, in scopul analizei gradului de risc .
c) modificarea modului de calcul al SIN-ului, care se va calcula trimestrial, nu semestrial, pentru a reflecta mai corect situatia contribuabilului;
d) reintroducerea unui regim special de rambursare pentru exportatori (persoane
care desfasoara activitati de export, in nume propriu sau in comision si/sau livrari
intracomunitare de bunuri scutite de TVA), similar cu cel care a fost aplicat in cursul anului 2007, avand in vedere actualele conditii economice, precum si propunerile A.N.E.I.R.:
- incadrarea in acest regim a unui numar mai mare de exportatori, prin diminuarea plafonulului de exporturi de la 1.000.000 euro la 1.000.000 lei.
- eliminarea de la conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele impozabile pentru a beneficia de regimul special pentru exportatori a urmatoarelor conditii:
- depunerea tuturor situatiilor financiare, cu termen de depunere in ultimele 12 luni,
avand in vedere faptul ca depunerea situatiilor financiare nu are o influenta directa asupra
obligatiilor fiscale si asupra comportamentului strict fiscal.
- neinregistrarea de obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat.
e) aprobarea rambursarii cu inspectie fiscala ulterioara in cazul Administratiei
Nationale a Rezervelor de Stat, datorita specificului activitatii desfasurate.
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
