Precizarile ANAF referitoare la rambursarea TVA
Potrivit prevederilor art.70 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, solutionarea cererilor contribuabililor, inclusiv a solicitarilor de rambursare a sumei negative de TVA, se face in termen 45 de zile de la data depunerii cererii. Potrivit alin.(2) al aceluiasi articol, in situatiile in care, pentru solutionarea cererii, sunt necesare informatii suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data solicitarii si data primirii informatiilor solicitate.
Precizam ca, imbunatatirea procedurilor de rambursare a sumelor negative de TVA, in vederea accelerarii procesului de compensare/restituire a sumelor cuvenite persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA reprezinta o preocupare permanenta a Agentiei Nationale de Administrare Fiscale. In acest sens, a fost initiat un proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, prin care va fi restransa sfera conditiilor care conduc la incadrarea in risc fiscal mare si, implicit, la rambursarea cu inspectie fiscala anticipata.
Totodata, trebuie mentionat ca, in anul 2008, 38,5% din totalul deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare s-au incadrat la risc fiscal mic si au fost solutionate cu inspectie fiscala ulterioara.
De asemenea, pentru asigurarea transparentei in procesul de solutionare a cererilor de rambursare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a implementat sistemul de urmarire si monitorizare a stadiului de solutionare, la nivel individual, a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare. Astfel, incepand cu data de 27 aprilie 2009, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art.153 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care depun deconturi cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, au posibilitatea sa urmareasca stadiul solutionarii acestora, pe pagina www.anaf.ro.
Totodata, pe pagina de internet a ANAF este prezentata lunar situatia stocului de deconturi cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, aflate in curs de solutionare la nivelul organelor fiscale teritoriale, precum si numarul de zile de intarziere pentru deconturile cu termenul legal de solutionare depasit. Din analiza acestor situatii se remarca intensificarea actiunilor intreprinse de organele fiscale in vederea reducerii stocului de deconturi cu termenul de solutionare depasit, precum si a numarului de zile de intarziere.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala este organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice. In cadrul ANAF se organizeaza si functioneaza Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV), directiile generale ale finantelor publice (DGFP) judetene, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC)."
Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
 Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
 JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? 
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
 ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ... 
 HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
 HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE  ... 
 OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
 Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ... 
 Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	