Bancile actualizeaza datele detinute despre clientii lor
precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare si ale Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 9/2008 privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului.
Potrivit Regulamentului (publicat in Monitorul Oficial Partea I nr. 527/14.07.2008, http://www.bnr.ro/apage.aspx?pid=404&actId=312473) toate institutiile de credit si institutiile financiare nebancare inscrise in Registrul special trebuie sa obtina de la clientii lor in cel mai scurt timp, cel putin urmatoarele informatii:
1. pentru persoane fizice:
- numele si prenumele si, dupa caz, pseudonimul;
- data si locul nasterii;
- codul numeric personal sau, daca este cazul, un alt element unic de identificare similar;
- domiciliul si, daca este cazul, resedinta;
- numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;
- nationalitatea;
- ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii;
- functia publica importanta detinuta, daca este cazul (conform definitiei din Legea 656/2002);
- numele beneficiarului real.
2. pentru persoanele juridice sau fara personalitate juridica:
- denumirea;
- forma juridica;
- sediul social si, daca este cazul, sediul unde se situeaza centrul de conducere si de gestiune a activitatii statutare;
- numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;
- tipul si natura activitatii desfasurate;
- identitatea persoanelor care, potrivit actelor constitutive si/sau hotararii organelor statutare, sunt investite cu competenta de a conduce si reprezenta entitatea, precum si puterile acestora de angajare a entitatii;
- numele beneficiarului real sau, in situatia prevazuta la art. 22 alin. (2) lit. b) pct. 2 din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, informatii despre grupul de persoane care constituie beneficiarul real;
- identitatea persoanei care actioneaza in numele clientului, precum si informatii pentru a se stabili ca aceasta este autorizata/imputernicita in acest sens.
Regulamentul BNR nr.9/2008 stabileste standardele minime pentru elaborarea de catre institutiile de credit si institutiile financiare nebancare inscrise in Registrul special a propriilor norme de cunoastere a clientelei ca parte esentiala a administrarii riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului. In acest context, solicitarea de informatii de catre fiecare entitate in parte poate avea o arie mai larga de cuprindere decat minimul prevazut de regulament.
Precizam ca indiferent de produsul sau serviciul bancar pe care il utilizeaza sau solicita, clientii institutiilor mentionate anterior trebuie sa furnizeze informatiile in cauza pentru a se asigura ca efectuarea tranzactiilor solicitate nu va fi intarziata pana la actualizarea informatiilor despre client.
Banca Nationala a Romaniei si Asociatia Romana a Bancilor saluta gradul ridicat de interes manifestat de clientii institutiilor de credit si ai institutiilor financiare nebancare inscrise in Registrul special care si-au actualizat deja datele in conformitate cu cerintele legislatiei.
In acest context, BNR si ARB invita clientii institutiilor de credit si ai institutiilor financiare nebancare inscrise in Registrul special la o colaborare stransa in vederea actualizarii/ completarii informatiilor solicitate.
Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
