Comisia a lansat in paralel o campanie de informare a publicului in legatura cu pierderea biodiversitatii in UE.Comisarul european pentru mediu Janez PotoA�nik a declarat: a��Biodiversitatea este motorul natural al viitorului nostru, trebuie sa invatam s-o tratam cu atentie. Sper ca aceasta campanie sa ne vina in ajutor si sa sensibilizeze publicul cu privire la necesitatea de a fi mai buni cu mediul natural de care depindem cu totii.a��Noi cercetari privind nivelul de informare in materie de biodiversitateRecentul sondaj Eurobarometru arata ca majoritatea europenilor nu se considera bine informati in ceea ce priveste biodiversitatea.Noul sondaj intitulat a��Atitudini fata de biodiversitatea�� arata ca doar 38% dintre europeni cunosc semnificatia termenului, in timp ce alte 28%, desi au venit deja in contact cu el, nu-i cunosc semnificatia. Desi sunt de parere ca pierderea biodiversitatii este o problema importanta, cei mai multi dintre respondenti nu considera ca ea ii va afecta in mod direct; dintre persoanele chestionate, doar 17% admit ca resimt deja acest declin.La intrebarea a��Care sunt principalele amenintari la adresa biodiversitatii?a��, 27% au pus pe primul plan poluarea, iar 26% au considerat ca vina o poarta dezastrele provocate de om.Motivul principal invocat de cetateni pentru lipsa de initiative personale de stopare a pierderii biodiversitatii a fost gradul redus de informare cu privire la actiunile concrete care ar putea fi intreprinse in acest scop.Campania de sensibilizare a ComisieiCampania la nivelul intregii Uniuni Europene, care coincide cu desemnarea de catre ONU a anului 2010 drept anul biodiversitatii, are ca scop marirea gradului de informare al publicului prin intermediul unui website, al unui videoclip, cu ajutorul actiunilor de PR, al artei strazii si al mijloacelor de informare stradale, inclusiv serviciile media sociale.Motorul principal al campaniei va fi explicarea impactului pe care pierderea biodiversitatii il va avea asupra vietii de zi cu zi a cetatenilor, cu accent pe actiunile pe care cetatenii le pot intreprinde pentru a impiedica aceasta pierdere.In centrul campaniei se afla sloganul a��o problema a tuturora�� (we are all in this together).Principalul obiectiv al campaniei este familiarizarea cetatenilor cu problema/chestiunea biodiversitatii, asigurandu-se ca acestia inteleg consecintele pierderii biodiversitatii si sunt constienti ca pot face ceva pentru a opri declinul.Campania este articulata in jurul sloganului a��Biodiversitatea a�� o problema a tuturora�� (Biodiversity a�� we are all in this together). Ea va avea o componenta educativa, care va prezenta beneficiile aduse de biodiversitate, punand accentul mai ales pe ideea de servicii ecosistemice si pe pericolele generate de disparitia lor.Scopul va fi acela de a sensibiliza cetatenii cu privire la rolul pe care il pot juca in incetinirea si oprirea acestui declin. Tema recurenta a campaniei graviteaza in jurul conceptelor de conectivitate si interdependenta. Ce se intampla cu biodiversitatea?Biodiversitatea mondiala este grav amenintata, rata disparitiei speciilor fiind de 100 pana la 1000 de ori mai mare decat cea normala. Peste o treime din speciile evaluate sunt amenintate cu disparitia si se estimeaza ca 60% din serviciile ecosistemice ale Terrei au fost degradate in cursul ultimilor 50 de ani. La originea acestei situatii se afla activitatile umane, in special schimbarea destinatiei terenurilor, exploatarea excesiva, practicile nesustenabile, poluarea si introducerea de specii invadatoare. Aceste activitati conduc la distrugerea, fragmentarea si degradarea habitatelor, precum si la disparitia speciilor din aceste habitate. Schimbarile climatice constituie un alt factor.Ministerele mediului din UE au stabilit la jumatatea lunii martie un nou obiectiv privind biodiversitatea si au convenit in ceea ce priveste stoparea pierderii biodiversitatii si a degradarii serviciilor ecosistemice, precum si refacerea acestora in masura posibilului pana in 2020. Ministerele mediului din UE au elaborat o perspectiva pe termen lung pentru 2050, data pana la care biodiversitatea ar trebui sa fie protejata, valorizata si restabilita in mod adecvat; s-a facut un apel in favoarea integrarii cu mai mare claritate a obiectivelor de biodiversitate intr-o serie de politici si de strategii ale UE. Concluziile Consiliului au fost aprobate de liderii UE la 26 martie.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 479
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1409
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1093
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1014
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1558
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1474
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati