Curtea Constitutionala a admis exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 159/2008, constatand ca prevederile acestui act normativ incalca dispozitiile art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, care stabilesc conditiile in care Guvernul poate adopta ordonante de urgenta.Prezentul proiect de lege urmareste punerea de acord a reglementarilor propuse initial prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/2008 cu exigentele impuse de prevederile cuprinse in Constitutia Romaniei, avand in vedere necesitatea implementarii masurilor cuprinse in actul normativ supus controlului de constitutionalitate. Prin urmare, avand in vedere faptul ca instanta constitutionala a criticat modalitatea de promovare a reglementarilor, si nu fondul reglementarilor, dispozitiile prezentului proiect de Lege preiau in mare masura solutiile cuprinse in cadrul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 159/2008, avand in vedere ca ratiunile care au determinat adoptarea acestora isi mentin relevanta.
In acest sens, precizam ca o reglementare importanta cu impact asupra exercitarii profesiei de avocat o reprezinta Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.51/2008 privind ajutorul public judiciar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.193/2008. Actul normativ mentionat reglementeaza conditiile de acordare a ajutorului public judiciar, ca forma a asistentei acordate de stat care are ca scop asigurarea dreptului la un proces echitabil si garantarea accesului egal al actului de justitie, pentru realizarea unor drepturi sau interese legitime, transpunand Directiva Consiliului Uniunii Europene 2003/8/CE privind imbunatatirea accesului la justitie in cazul litigiilor transfrontaliere, prin stabilirea de reguli minimale comune referitoare la asistenta judiciara acordata in cadrul acestor categorii de cauze . Potrivit art.23 si art.35 alin.(2) din actul normativ mentionat, acordarea ajutorului public judiciar sub forma asistentei prin avocat judiciare sau extrajudiciare se va realiza in conditiile care vor fi prevazute prin Legea nr.51/1995.
Prin urmare, prezentul proiect detaliaza, in capitolul destinat asistentei judiciare, cazurile si conditiile de acordare a asistentei judiciare, precum si organizarea, in cadrul profesiei, a activitatii de acordare a asistentei judiciare.Astfel, pe de o parte sunt reglementate cazurile care, potrivit legii reprezinta modalitati de acordare a asistentei judiciare, iar pe de alta parte este precizata procedura in urma careia, in cadrul barourilor se realizeaza desemnarea avocatilor care urmeaza a acorda asistenta judiciara . Coordonarea metodologica a activitatii in cadrul profesiei se realizeaza prin intermediul Departamentului pentru coordonarea asistentei judiciare, care va fi infiintat, in acest scop, in cadrul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania.De asemenea, la nivelul fiecarui barou vor fi organizate servicii de asistenta judiciara care vor avea ca scop organizarea, la nivel local, a activitatii de desemnare a avocatilor care vor acorda asistenta judiciara, in cazurile prevazute de lege.
Desemnarea avocatilor care vor indeplini aceasta activitate va avea loc, prin urmare, in urma unei proceduri stabilite prin prezentul proiect, dintre avocatii inscrisi in Registrul de asistenta judiciara ce va fi constituit in temeiul legii.In capitolul destinat asistentei judiciare este detaliata, totodata, si modalitatea de asigurare a fondurilor necesare pentru organizarea activitatii de asistenta judiciara, acestea urmand a fi asigurate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justitiei, potrivit art.26 din Legea nr.146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prin prezentul proiect de lege se reglementeaza, totodata, unele aspecte care tin de organizarea si exercitarea profesiei de avocat, rezultate din experienta practica a aplicarii Legii nr.51/1995 si semnalate, in principal, de reprezentantii avocatilor, in urma Congresului Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, desfasurat in luna iunie a anului curent.
Textul integral http://www.just .ro/Portals/0/Comunicate/martie%202010/Proiect%20lege%20modif%20si%20compl%20L%2051-1995.docjust .ro/Portals/0/Comunicate/martie%202010/Proiect%20lege%20modif%20si%20compl%20L%2051-1995.doc" target="_blank">
MCP Cabinet avocati recruteaza avocat stagiar/definitiv 07 Feb 2022 | 2157
Codul muncii comentat 2022. Noua organizare a muncii. Editia a III-a, completata si revizuita 26 Jan 2022 | 1994
Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower 10 Aug 2021 | 1390
Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august 10 Aug 2021 | 1157
13 iulie 2021 - Conferinta Nationala de Dreptul Muncii 15 Jun 2021 | 1942
INTERVIU | Drumul catre pensionare. Realitatea constituirii si distribuirii bugetului de pensii 06 May 2021 | 2227
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro
Contestarea deciziei de pensionare conform Noii Legi a Pensiilor (Legea 360/2023) Sursa: MCP Cabinet avocati
Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere Sursa: MCP Cabinet avocati
Conditii privind incadrarea in grupe superioare de munca. Regasirea activitatilor prestate printre cele enumerate in Ordinul nr. 50/1990 si existenta conditiilor deosebite de munca la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2556 din data de 23 octombrie 2019
Actiune in constatarea grupei I de munca. Discriminarea prin raportare la alti salariati incadrati in grupa de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel PLOIESTI- Decizia civila nr. 2556/23.10.2019
Obligarea angajatorului la plata drepturilor salariale restante si a dobanzii legale aferente acestora Pronuntaţă de: Tribunalul BUZAU - Sentinta civila nr. 4471/08.08.2019
Dovedirea faptei ce reprezinta abatere disciplinara. Sarcina probei Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1343/07.03.2019