1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Secretarul de stat in Ministerul Justitiei, Alina Bica, a participat vineri, 29 octombrie, la
conferinta Medierea in
Uniunea Europeana. Stadiu si perspective organizata de Asociatia Magistratilor Europeni care sustin
Medierea (GEMME) sectiunea romana, la care au fost invitati magistrati, mediatori, avocati, notari si juristi din Romania si din strainatate, reprezentanti ai sistemului legislativ si executiv.
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Prevazut in sectiunea II, cap. II., t. I, C. proc. pen., partea generala
Desemneaza o forma de acord de asociere intre UE si statele din Europa Centrala,Orientala si Baltica (art. 38 din tratatul CE). Obiectivul sau il constituie pregatirea aderarii la UE a statului asociat si se bazeaza pe respectarea principiilor drepturilor omului, democratiei, statului de drept si economiei de piata.
(termen CNA). Orice eveniment, organizat sau neorganizat, care poate prezenta interes pentru o parte importanta a publicului si care este cuprins n lista aprobata de Consiliul National al Audiovizualului.
Obiectivul acestei conferinte a fost acela de a prezenta modul in care medierea a fost implementata si functioneaza in Romania, dar si in alte state, si de a expune perspectivele si planurile de viitor in promovarea si aplicarea pe scara larga a acestei metode alternative de solutionare a litigiilor la nivel national si european.
In cadrul conferintei, secretarul de stat in MJ a prezentat ultimele evolutii din domeniul legislativ, precum si modalitatea in care adoptarea noilor Coduri si a Legii privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor va aseza justitia si intreaga societate pe noi baze, mai aproape de cetatean si de nevoile lui, dar si modul in care acestea vor sprijini institutia medierii.
Astfel, in Legea pentru accelerarea solutionarii proceselor, promulgata de Presedintele Romaniei in data de 25.10.2010, au fost preluate propunerile formulate de mediatori, Ministerul Justitiei inserand in aceasta
lege cateva prevederi menite sa faca cunoscute avantajele medierii partilor aflate in dispute deja judiciare si sa le incurajeze a apela la dialog. De exemplu, dupa intrarea in vigoare a noilor prevederi, in cauzele comerciale si in divorturi, recomandarea judecatorului adresata partilor de a apela la mediere va dobandi un
efect obligatoriu, cu privire la participarea partilor la sedinta de informare. Dupa sedinta de informare, in
functie de capacitatea mediatorului de a le capta atentia si increderea, partile vor decide daca vor urma
medierea sau daca revin la
instanta.
Aceste prevederi vor fi extinse prin aplicarea noului Cod de procedura civila, prin care se insituie obligativitatea pentru
instanta de judecata de a recomanda partilor solutionarea conflictului prin mediere. De asemenea, in cadrul noului Cod de procedura penala, in scopul desfasurarii cu celeritate a procesului penal, a fost reglementata posibilitatea renuntarii la pretentiile civile, a recunoasterii de catre
inculpat a pretentiilor partii civile, precum si a incheierii unei tranzactii sau a unui
acord de mediere.
Ministerul Justitiei, alaturi de Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul National al Magistraturii, Consiliul de Mediere si Academia Romana au fost parteneri ai acestui
eveniment .