Numerele unice europene au potentialul de a consolida piata unica a UE, dupa cum s-a evidentiat deja in Agenda digitala pentru Europa (a se vedea IP/10/581, MEMO/10/199 si MEMO/10/200). Un numar telefonic unic european ar facilita vanzarile transfrontaliere, accesul la serviciile post-vanzare si la serviciile de informare a consumatorilor, indiferent de statul membru in care se afla acestia. Consultarea va ajuta Comisia sa evalueze cererea de pe piata pentru numerele telefonice europene dedicate intreprinderilor si, daca este cazul, sa formuleze initiative pentru introducerea acestui tip de numere. Consultarea se va desfasura pana la data de 28 februarie 2011.Neelie Kroes, vicepresedinta Comisiei Europene si responsabila cu Agenda digitala, a afirmat: ``In prezent, intreprinderile sunt nevoite sa aiba, in fiecare stat membru, un numar de telefon separat pentru contactul cu clientii . Din aceasta cauza, dezvoltarea de servicii paneuropene pentru clientii lor se dovedeste dificila. Chem toate partile interesate sa ne ajute sa formulam o politica axata pe necesitatile intreprinderilor, care sa faciliteze accesul consumatorilor.``Actualmente, nu exista numere paneuropene disponibile pentru intreprinderile care doresc sa poata fi contactate din alte tari . Ele trebuie sa foloseasca diverse numere telefonice nationale sau negeografice dedicate intreprinderilor, precum numerele de tipul 0800- din fiecare stat membru in care isi desfasoara activitatea . Aceasta situatie determina costuri suplimentare pentru intreprinderi si consumatori si impiedica totodata dezvoltarea pietei unice a UE. In cele mai multe cazuri, numerele telefonice negeografice dintr-un stat membru nu pot fi apelate dintr-un alt stat membru.Consultarea Comisiei are ca subiecte fragmentarea pietei, posibile modalitati de armonizare a numerelor de telefon, cererea de pe piata in viitor si gestionarea acestor numere telefonice. Respondentii sunt invitati ca pana la 28 februarie 2011 sa isi transmita, observatiile privind strategia in materie de numere de telefon care ar contribui cel mai bine la dezvoltarea pietei unice.Comisia va analiza raspunsurile la consultare si va lua o decizie in care va prezenta abordarile cele mai potrivite pentru consolidarea pietei unice in ceea ce priveste politica numarului unic. ContextNumerele telefonice din UE sunt administrate la nivel national de catre autoritatile nationale de reglementare, care aloca numere in conformitate cu planurile lor nationale de numerotare telefonica. Prin urmare, in UE predomina schemele nationale de alocare a numerelor.Normele UE in domeniul telecomunicatiilor permit doua abordari in scopul armonizarii numerelor telefonice pentru intreprinderi. O posibilitate ar fi introducerea la nivelul UE a unui numar scurt (care sa inceapa, de exemplu, cu 115), rezervat intreprinderilor. Aceste tipuri de numere, care sunt scurte si usor de retinut, pot reprezenta, pentru o intreprindere, un identificator unic valabil in toata Europa . O alta posibilitate ar fi introducerea unor masuri de promovare a adoptarii unui cod de acces telefonic european (+3883) din Spatiul european de numerotare telefonica (ETNS). Numerele de telefon pentru intreprinderi ar putea fi formate din codul +3883 si un numar telefonic care sa ramana acelasi in toate statele membre.In anul 2000, Uniunea Internationala a Telecomunicatiilor (UIT) a facut o incercare de introducere a unui spatiu unic european de numerotare telefonica. Ca parte a acestui demers, codul +3883 a fost alocat unui numar de 24 de tari europene in scopul dezvoltarii unui Spatiu european de numerotare telefonica (ETNS). Obiectivul ETNS era de a promova serviciile paneuropene prin alocarea unor numere care sa fie disponibile in situatia in care nici numerele nationale, nici cele globale nu ar fi adecvate sau disponibile. Prin ETNS se intentiona facilitarea unei mai bune legaturi paneuropene intre companii, organizatii si persoane fizice, in scopul extinderii in intreaga Europa a accesului la serviciile prestate de acestia, insa initiativa expira la 31 decembrie.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 476
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1408
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1092
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1014
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1558
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1474
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati