Motivele cererii sunt urmatoarele: 1. Actul normativ trimis spre promulgare are ca obiect de reglementare stabilirea drepturilor si obligatiilor in legatura cu activitati funerare, cimitire si crematorii umane. Noua reglementare stabileste in sarcina autoritatilor administratiei publice locale obligatia de a organiza cimitirele publice astfel incat acestea sa aiba sectoare parcelate corespunzatoare pentru fiecare cult recunoscut, la cererea cultelor care functioneaza in localitatea respectiva. In acelasi timp, textul legii nu impune o asemenea obligatie si pentru categoria operatorilor economici, fundatiilor si asociatiilor, ca proprietari de cimitire. 2. Legea supusa reexaminarii contine prevederea potrivit careia proprietarii cimitirelor au obligatia intretinerii si a mentinerii in functiune a cimitirului. In acest sens, consideram ca se impune reglementarea in lege a unei proceduri speciale care sa priveasca situatia in care proprietarul privat al cimitirului este supus procedurii insolventei. 3. Intrucat infiintarea, organizarea, functionarea si administrarea cimitirelor si crematoriilor, precum si serviciile funerare asociate fac parte din sfera serviciilor publice de interes local, invederam necesitatea corelarii acestei legi cu prevederile actelor normative privind administrarea domeniului public si privat de interes local, precum si cele referitoare la serviciile comunitare de utilitati publice. 4. Conform art. 134 alin. (1) din lege, proprietarul cimitirului este cel care stabileste contravaloarea concesiunilor locurilor de inhumare, dar si taxa pentru activitatile desfasurate de operatorii economici. Consideram ca este necesara clarificarea modului de stabilire a taxelor si tarifelor aferente serviciilor funerare prestate, dar si identificarea autoritatilor competente sa exercite supravegherea si controlul acestor prestatii cu caracter public. 5. Deoarece legea cuprinde dispozitii cu caracter imperativ, dar fara a prevedea care sunt sanctiunile in cazul incalcarii acestor dispozitii ori modul de contestare si sanctionare a nerespectarii obligatiilor instituite prin lege, se creeaza situatia imposibilitatii aplicarii legii, aceasta fiind lipsita de efectele sale. De aceea, consideram ca este necesar ca legea sa contina si sanctiuni in cazul nerespectarii prevederilor sale. 6. Avand in vedere aspectele enuntate mai sus, va solicitam reexaminarea Legii trimise spre promulgare, tinand cont de motivele invocate.
CCR: Legea pentru modificarea Codului de procedura penala si a Legii privind organizarea judiciara sunt neconstitutionale 29 Jul 2019 | 682
CCR: Legea pentru modificarea si completarea Codului Penal si a Legii 78/2000 sunt neconstitutionale 29 Jul 2019 | 819
CEDO: Pedeapsa ireductibila cu inchisoarea pe viata - o incalcare a Conventiei. 15 Jun 2019 | 761
U.N.B.R. a stabilit onorariile minimale obligatorii pentru avocati 03 Sep 2017 | 3749
CJUE confirma amenda de aproape 60 de milioane de euro aplicata grupului Roullier in cadrul intelegerii privind fosfatii 12 Jan 2017 | 1111
Argumentele pentru care Presedintele a trimis la reexaminare Legea privind eliminarea unor taxe si tarife 25 Dec 2016 | 1074
Conditiile in care se poate construi pe un teren privat cu functiunea de spatiu verde, dupa suspendarea PUZ-urilor coordonatoare de sector Sursa: Roxana Dudau, Partener Asociat si coordonator al practicii de drept imobiliar din cadrul Radu si Asociatii SPRL
Datele cu caracter personal pot fi transferate catre o tara terta daca aceasta din urma asigura un nivel adecvat de protectie a acestor date Sursa: EuroAvocatura.ro
Contul bancar ca element obligatoriu al cererii de chemare in judecata � problema liberului acces la justitie si confidentialitatii Sursa: Irina Maria Diculescu
Neconstitutionalitatea reglementarii cadrului legal cu privire la recompensele si sanctiunile aplicate cadrelor militare prin acte administrative Sursa: Irina Maria Diculescu
Conflict negativ de competenta intre sectiile civile ale aceluiasi tribunal Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 48 din 30 mai 2018 a Curtii de Apel Galati
CEDO: Mihancea impotriva Romaniei. Dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
CEDO: Munteanu impotriva Romaniei Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Contract de asigurare de raspundere civila profesionala incheiat de avocat. Introducerea unei clauze de anterioritate Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 46 din 16 ianuarie 2020