Au trecut insa 40 de ani de cand a fost instituit sistemul TVA din UE, acesta nemaifiind in pas cu economia noastra, bazata pe servicii si pe tehnologie. A venit momentul pentru o reforma ambitioasa in materie de TVA``, a declarat Algirdas Semeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda.Pe aceasta baza, Comisia a adoptat astazi o comunicare privind viitorul TVA. Acesta stabileste caracteristicile fundamentale care trebuie sa stea la baza noului sistem TVA, precum si actiunile prioritare necesare pentru a crea un sistem TVA mai simplu, mai eficient si mai robust in UE.Proiectul noului sistem TVA este conturat de trei obiective generale:In primul rand, TVA trebuie sa devina mai operationala pentru intreprinderi. Un sistem TVA mai simplu, mai transparent ar scuti intreprinderile de sarcini administrative considerabile si ar incuraja mai mult comertul transfrontalier, care, la randul sau, ar fi benefic pentru crestere economica. Printre masurile avute in vedere pentru un TVA mai favorabil intreprinderilor se pot enumera: extinderea abordarii de tip ``ghiseu unic`` pentru tranzactiile transfrontaliere, standardizarea declaratiilor TVA; accesul clar si simplu la detaliile privind toate regimurile TVA nationale prin intermediul unui portal internet central.In al doilea rand, TVA trebuie sa devina mai eficient in sprijinirea eforturilor de consolidare fiscala ale statelor membre si a cresterii economice durabile. Largirea bazelor de impozitare si limitarea folosirii cotelor reduse ar putea genera noi venituri pentru statele membre fara a mai fi nevoie de majorari ale cotelor standard de TVA. Cota standard de TVA ar putea fi chiar redusa in unele state membre, fara niciun impact asupra veniturilor, daca ar fi eliminate scutirile si reducerile. Comunicarea prezinta principiile care ar trebui sa orienteze revizuirea scutirilor si cotele reduse. De asemenea, la revizuirea politicilor fiscale ale statelor membre in contextul semestrului european, Comisia va analiza utilizarea de catre acestea a cotelor reduse, precum si a scutirilor (a se vedea MEMO/11/11).In al treilea rand, trebuie stopate imensele pierderi de venituri care au loc in prezent ca urmare a TVA nepercepute si a fraudei in domeniul TVA. Se estimeaza ca nu sunt colectate aproximativ 12% din totalul de TVA care ar trebui colectat (diferenta dintre incasarile teoretice de TVA si incasarile efective de TVA). In 2012, Comisia va propune un sistem de reactie rapida, pentru ca statele membre sa poata reactiona mai bine atunci cand suspecteaza existenta unor mecanisme de frauda. In plus, Comisia va stabili daca e necesar sa fie consolidate mecanismele de lupta antifrauda actuale, cum ar fi Eurofisc, si va analiza posibilitatea constituirii unei echipe de audit transfrontaliere pentru a facilita controalele multilaterale.In cele din urma, Comisia a ajuns la concluzia ca vechea problema a trecerii la un sistem TVA bazat pe impozitarea in locul de origine nu este relevanta. Prin urmare, TVA va continua sa fie colectat in tara de destinatie (adica locul unde se afla clientul), iar Comisia va depune eforturi pentru crearea in Uniunea Europeana a unui sistem TVA modern bazat pe acest principiu.La 1 decembrie 2010, Comisia a adoptat o ``Carte verde privind viitorul TVA. Spre un sistem de TVA mai simplu, mai solid si mai eficient``, care a fost urmata de o consultare publica de sase luni in care Comisia a primit 1 700 de contributii de la intreprinderi, de la cadre universitare, de la cetateni si de la autoritatile fiscale.Parlamentul European, Comitetul Economic si Social European si Grupul pentru politica fiscala format din reprezentantii personali ai ministrilor de finante au salutat Cartea verde si au confirmat necesitatea de a reforma sistemul TVA din UE.In paralel, Comisia a realizat o evaluare economica a sistemului TVA.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 678
13 iulie 2021 - Conferinta Nationala de Dreptul Muncii 15 Jun 2021 | 2100
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1473
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 1497
Conferintele UpDate Work: Protectia economica si sociala a salariatilor 03 Apr 2020 | 1979
Conferintele UpDate Work: Reorganizarea societatilor angajatoare 03 Apr 2020 | 1615
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Inselaciune. Incheierea si executarea unui contract. In dubio pro reo Pronuntaţă de: Decizia nr. 960/A din 01.10.2018a Curtii de Apel Galati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati