De fapt, in cazuri extreme, valoarea totala a bunurilor mostenite in strainatate poate chiar sa echivaleze cu valoarea taxei datorate, deoarece mai multe state membre pot revendica drepturi de impozitare asupra aceleiasi mosteniri sau pot aplica in cazul mostenirilor din strainatate o taxa mai mare decat cea pe care ar aplica-o pentru succesiunile din tara. Cetatenii pot fi nevoiti sa vanda bunurile mostenite doar pentru a recupera valoarea taxei platite, iar intreprinderile mici se pot confrunta cu dificultati de transfer in cazul decesului proprietarului. Pentru a aborda aceste probleme, Comisia a adoptat astazi un amplu pachet de masuri privind impozitarea succesiunilor. Prin intermediul unei comunicari, al unei recomandari si al unui document de lucru, Comisia analizeaza problemele existente si prezinta solutii legate de impozitarea succesiunilor transfrontaliere in UE. Algirdas A�emeta, comisarul pentru impozitare, uniune vamala, audit si antifrauda a afirmat in acest sens:``Benjamin Franklin spunea ca nimic nu este sigur in afara de moarte si impozite . Din nefericire, cand acestea se combina, gradul de nesiguranta generat este foarte mare. Povara taxei de succesiune transfrontaliera poate fi prea grea pentru cetateni, din cauza discriminarii si a dublei impuneri. Mici modificari ale dispozitiilor statelor membre, in sensul realizarii unei mai mari coerente la nivelul legislatiilor, ar putea aduce beneficii reale pentru sute de mii de oameni din toata Europa . Acesta este dezideratul nostru. "Comunicarea evidentiaza doua probleme principale legate de impozitarea succesiunilor transfrontaliere in UE:Prima este dubla sau multipla impunere, adica situatia in care mai mult de un stat membru isi revendica dreptul de a percepe taxe pentru aceeasi mostenire. Normele nationale divergente, lipsa conventiilor bilaterale in materie de impozitare a succesiunilor si facilitatile fiscale nationale necorespunzatoare pot conduce la dubla sau multipla impozitare a cetatenilor pentru aceeasi mostenire. Statele membre sunt libere sa aplice dispozitiile nationale in materie de succesiune pe care le considera adecvate, atata timp cat acestea respecta normele UE privind nediscriminarea si libera circulatie . Comisia nu propune armonizarea normelor statelor membre referitoare la taxele de succesiune, ci recomanda o aplicare mai ampla si mai flexibila a facilitatilor fiscale nationale aplicabile in cazul dublei impuneri, astfel incat sa solutioneze in mod pragmatic, rapid si rentabil problema poverii fiscale importante cu care se confrunta numerosi cetateni. Recomandarea din pachetul prezentat astazi expune o serie de modalitati prin care statele membre ar putea imbunatati masurile nationale existente pentru a se asigura ca scutirile fiscale de la dubla impunere sunt adecvate, prezentand solutii pentru situatiile in care mai multe state membre au drepturi de impozitare . Comisia invita statele membre sa introduca solutii adecvate in legislatia sau in practicile lor administrative nationale.Cea de-a doua problema cu care se pot confrunta cetatenii in cazul unei succesiuni transfrontaliere este discriminarea. Unele state membre aplica o cota de impozitare mai ridicata daca masa succesorala, persoana decedata si/sau mostenitorul nu se afla pe teritoriul lor. In astfel de cazuri, legislatia UE este clara: statele membre au obligatia de a respecta principiile fundamentale ale nediscriminarii si liberei circulatii prevazute in tratate. Documentul de lucru publicat astazi stabileste principiile care trebuie sa guverneze impozitarea nediscriminatorie a succesiunilor si donatiilor, utilizand jurisprudenta pentru a le ilustra. Astfel, statele membre vor putea sa isi alinieze dispozitiile la legislatia UE, iar cetatenii vor fi totodata mai bine informati cu privire la normele pe care statele membre trebuie sa le respecte.Problemele legate de impozitarea succesiunilor transfrontaliere pot afecta grav cetatenii, insa, de fapt, veniturile din taxele aplicate succesiunilor nationale si transfrontaliere reprezinta o foarte mica parte - mai putin de 0,5% - din veniturile fiscale totale ale statelor membre. Ponderea cazurilor strict transfrontaliere in acest procent este foarte mica.Etapele urmatoareComisia va lansa discutii cu statele membre in vederea identificarii unor masuri subsecvente corespunzatoare si este gata sa sprijine toate statele membre in procesul de aliniere la legislatia UE a normelor nationale in materie de succesiune. Peste 3 ani, Comisia va prezenta un raport de evaluare care sa arate modul in care a evoluat situatia si va decide, pe aceasta baza, daca sunt necesare masuri suplimentare la nivel national sau la nivelul UE. Intre timp, Comisia, in calitate de gardian al tratatelor, continua sa ia masurile necesare pentru a actiona impotriva componentelor discriminatorii ale dispozitiilor statelor membre in materie de impozitare .
Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower 10 Aug 2021 | 1596
Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020 26 Mar 2020 | 1152
Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta 24 Mar 2020 | 2121
Frames: Peste 1 milion de angajati romani risca de intre in somaj din cauza coronavirusului 13 Mar 2020 | 1185
Conferinta internationala: Provocari contemporane in dreptul administrativ din perspectiva interdisciplinara. Editia a III-a 10 Mar 2020 | 856
ICCJ: Nu sunt supuse taxei judiciare de timbru caile de atac atunci cand acestea vizeaza solutiile de acordare a cheltuielilor de judecata 21 Jan 2020 | 1117
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
Concediul de odihna. Raspunsuri la intrebarile frecvente ale salariatilor Sursa: MCP avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Uzucapiune. Inaplicabilitatea dispozitiilor referitore la achiesarea la pretentiile formulate de reclamant. Inexistenta justului titlu Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 5/9.01.2020
Necitare mostenitor prezumtiv la dezbaterea succesiunii. Sanctiune. Principiul rolului activ al judecatorului. Calificarea exacta a actiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 176/17.03.2020
Achitarea taxei de timbru ulterior primului termen de judecata. Anularea apelului ca netimbrat. Nelegalitate. Incalcarea dreptului de acces la justitie Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 485 din 19 februarie 2020
Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020