din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2745 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana propune noi norme in materie de TVA pentru cupoanele valorice

Comisia Europeana propune noi norme in materie de TVA pentru cupoanele valorice

  Publicat: 11 May 2012       1960 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana a propus actualizarea normelor UE in materie de TVA pentru a asigura uniformizarea, in toate statele membre, a tratamentului fiscal aplicat tuturor tipurilor de cupoane valorice.

(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Taxe duble sau multiple prelevate de mai multe autoritati fiscale sau rezultate dintr-o acumulare de impozite sau taxe (spre exemplu, impozitul pe masini si taxa auto).
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Venit ferm la care are dreptul detinatorul unei obligatiuni sau al unui inscris financiar.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Taxe duble sau multiple prelevate de mai multe autoritati fiscale sau rezultate dintr-o acumulare de impozite sau taxe (spre exemplu, impozitul pe masini si taxa auto).
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Taxe duble sau multiple prelevate de mai multe autoritati fiscale sau rezultate dintr-o acumulare de impozite sau taxe (spre exemplu, impozitul pe masini si taxa auto).
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Venit ferm la care are dreptul detinatorul unei obligatiuni sau al unui inscris financiar.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Ansamblu de tipuri de forme de distributie a marfurilor utilizate pe piata si care isi dovedesc viabilitatea in mediul concurentei specific economiei de piata.
Sistem de distributie in care furnizorul incheie intelegeri verticale cu un numar limitat de distribuitori, alesi in aceeasi zona geografica.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate

Cupoanele valorice reprezinta o piata de peste 52 de miliarde EUR pe an in Uniunea Europeana. Telecomunicatiile preplatite reprezinta aproape 70% din piata cupoanelor valorice, fiind urmate de cupoanele-cadou si de cupoanele de reducere. Cu toate acestea, diferentele dintre normele nationale in materie de TVA duc la aparitia unor deficiente grave ale pietei. In loc sa poata beneficia cu adevarat de piata unica, societatile se confrunta cu probleme legate de dubla impunere si cu dificultati in ceea ce priveste extinderea activitatii lor comerciale in strainatate. Noile norme vizeaza remedierea acestei situatii.


Algirdas A�emeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda, a declarat: ``In fiecare saptamana se vand si se cumpara milioane de cupoane valorice, ceea ce reprezinta o activitate in plina expansiune in Europa . Nu exista niciun motiv ca aceasta piata in continua expansiune sa nu poata functiona din cauza incertitudinii si a complexitatii normelor fiscale. Noile norme in materie de TVA propuse astazi ne permit sa progresam catre o piata unica autentica a cupoanelor valorice, in beneficiul intreprinderilor, al cetatenilor si al administratiilor fiscale.``


In temeiul noilor norme propuse, diferitele categorii de cupoane valorice si tratamentul TVA aplicabil acestora ar fi definite in mod clar. Acest lucru ar permite tratamentul uniform, in intreaga Europa, al operatiunilor care implica cupoane valorice. Propunerea include dispozitii privind definirea cupoanelor valorice in scopuri de TVA si stabilirea momentului in care se percepe TVA-ul aferent cupoanelor respective (adica la vanzare sau la preschimbare). De asemenea, propunerea cuprinde norme aplicabile cupoanelor valorice care trec prin lanturi de distributie si mijloacelor de plata generale. Noile norme vor intra in vigoare la 1ianuarie 2015.


In prezent, nu exista norme UE in materie de TVA cu privire la tratamentul operatiunilor care implica cupoane valorice. In absenta unor norme comune, statele membre si-au dezvoltat propriile lor practici, care nu sunt coordonate si genereaza frecvent probleme atat pentru intreprinderi, cat si in ceea ce priveste colectarea TVA. Atunci cand un cupon valoric este emis intr-un stat membru si utilizat in altul, nu este intotdeauna clar in ce moment trebuie impozitate operatiunile legate de cuponul valoric respectiv, ca de exemplu in cazul hotelurilor internationale care isi promoveaza serviciile de cazare in mai multe state membre ale UE prin intermediul cupoanelor valorice.


Propunerea de astazi are ca obiectiv clarificarea si armonizarea normelor UE referitoare la tratamentul TVA aplicabil cupoanelor valorice. Acest lucru va avea un efect pozitiv asupra intreprinderilor prin eliminarea situatiilor de dubla impunere si a incertitudinii in privinta respectarii obligatiilor fiscale si va contribui, de asemenea, la suprimarea lacunelor care faciliteaza evaziunea fiscala pentru anumite intreprinderi ce exploateaza neconcordantele existente intre statele membre. Noile norme se incadreaza bine si in strategia mai ampla a Agendei digitale pentru Europa, in special in ceea ce priveste obiectivul acesteia de a crea o piata unica digitala.


In primul rand, Comisia isi propune sa armonizeze definitia cupoanelor valorice in scopuri de TVA si momentul impozitarii operatiunilor care le implica, pentru a preveni neconcordantele care conduc la dubla impunere sau la dubla neimpozitare. Momentul impozitarii va fi stabilit in functie de natura cuponului valoric si prin urmare se va clarifica daca un cupon trebuie impozitat in momentul vanzarii sau in momentul preschimbarii in bunuri sau servicii .


In al doilea rand, noile norme fac o distinctie clara intre cupoanele valorice si alte mijloace de plata . Din cauza numarului tot mai mare al dispozitivelor mobile, este necesar sa se faca distinctia intre creditele preplatite de telecomunicatii (care sunt cupoane valorice) si serviciile mobile de plata (care se impoziteaza in mod diferit). Datorita modificarii tehnologiilor de plata, in special datorita utilizarii tot mai frecventa a dispozitivelor mobile pentru efectuarea platilor, este necesar sa se elimine eventualele confuzii.


In al treilea rand, directiva stabileste norme comune pentru distribuirea cupoanelor valorice in cadrul unui lant de intermediari, in special atunci cand aceasta se extinde in doua sau mai multe state membre. De exemplu, o cartela telefonica poate fi tranzactionata de mai multe ori in cadrul unui lant de distributie inainte de a ajunge la consumator, iar intreprinderile in cauza au nevoie de certitudine cu privire la obligatiile lor fiscale.


In propunere sunt incluse si o serie de alte masuri tehnice vizand dreptul de deducere, preschimbarea si procedurile de rambursare, persoana obligata la plata taxei si alte obligatii pentru intreprinderi.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    TVA    Cupoane valorice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 475

13 iulie 2021 - Conferinta Nationala de Dreptul Muncii
15 Jun 2021 | 1946

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1408

MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc
17 Jun 2020 | 1428

Conferintele UpDate Work: Protectia economica si sociala a salariatilor
03 Apr 2020 | 1884

Conferintele UpDate Work: Reorganizarea societatilor angajatoare
03 Apr 2020 | 1525



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020