Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Ierarhia documentelor comunitare

Ierarhia documentelor comunitare, Drept Comunitar

(ierarhia actelor normative). O declaratie anexata la Tratatul asupra Uniunii Europene prevede ca "ar fi posibila revizuirea clasificarii documentelor comunitare in vederea stabilirii unei ierarhii adecvate intre diferitele categorii de documente."

Principalul obiectiv al unei astfel de ierarhizari ar fi sa permita autoritatii legiuitoare sa se concentreze asupra aspectelor politice mai curand decat asupra chestiunilor de detaliu. Ea ar dicta forma procesului decizional comunitar, asigurandu-se ca instrumentele de rang constitutional sunt supuse unor proceduri mai dure (cum ar fi statuarea in unanimitate sau cu majoritate calificata consolidata si procedura de aviz conform) decat cele legislative, supuse ele insele unor proceduri mai dure(de exemplu, procedura de codecizie), decat instrumentele de implementare (de exemplu, institutionalizarea delegarii de competente Comisiei).

Acest aspect a fost abordat in 1990 in primele discutii despre posibilitatea de a introduce procedura de codecizie in Tratat. Ideea subiacenta era evitarea aplicarii unei proceduri exagerat de riguroase in cazul unor documente de importanta secundara, impiedicandu-se astfel aglomerarea aparatului legislativ. In 1991, in timpul negocierilor asupra Tratatului de la Maastricht , Comisia a propus introducerea unei ierarhizari a documentelor si a unui nou sistem de clasificare a instrumentelor comunitare (tratate, legi, documente secundare sau de punere in aplicare), dar nu a reusit sa depaseasca traditiile juridice diferite. Aceasta problema nu a mai fost abordata in negocierile Conferintei Inter-guvernamentale din 1996-1997.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Autoritate de Management , Banca Centrala Europeana, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) , Buget Comunitar, Carta Sociala , Clauza de suspendare , Conferinta Interguvernamentala (CIG) , Consiliul European de la Essen , Consiliul pentru Dezvoltare Regionala , Consiliul Uniunii Europene , Impozitarea , Justitie si afaceri interne , Mediatorul European , Neregula , Pactul de stabilitate si crestere , Phare , Politica agricola comuna (PAC), Politica externa si de securitate comuna (PESC), Procedura de cooperare , SUBIECTELE DREPTULUI INTERNATIONAL,







Articole Juridice

Suspendarea functionarilor publici pentru savarsirea de infractiuni. Efecte si remedii. Legalitatea desfasurarii unei activitati in domeniul privat
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Sarcina dovedirii faptului ca un pasager a fost informat despre anularea zborului, cu indicarea momentului precis, revine operatorului de transport ae
Sursa: EuroAvocatura.ro

Serviciul oferit de Uber nu poate fi calificat drept "serviciu al societatii informationale"
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

CCR. Neconstitutionalitatea art. 453 alin. (3) si (4) CPP ref. la posibilitatea revizuirii hotararii de achitare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Hotararea in Cauza Serban impotriva Romaniei din 5 iulie 2016
Pronuntaţă de: CEDO

Decizia ICCJ 5/2017. Medicul sef de sectie din cadrul unui spital public are calitatea de functionar public in sensul legii penale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Ştiri Juridice
Legislaţie

Legea 50/2017 privind modificarea Legii-cadru salarizarii unitare a personalului platit din fonduri publice
Legea nr. 50/2017 privind modificarea Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a persona ...

Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata
Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata Publicata in ...

Legea 34/2017 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi
Legea nr. 34/2017 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi Publicata Mo ...