Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Ierarhia documentelor comunitare

Ierarhia documentelor comunitare, Drept Comunitar

(ierarhia actelor normative). O declaratie anexata la Tratatul asupra Uniunii Europene prevede ca "ar fi posibila revizuirea clasificarii documentelor comunitare in vederea stabilirii unei ierarhii adecvate intre diferitele categorii de documente."

Principalul obiectiv al unei astfel de ierarhizari ar fi sa permita autoritatii legiuitoare sa se concentreze asupra aspectelor politice mai curand decat asupra chestiunilor de detaliu. Ea ar dicta forma procesului decizional comunitar, asigurandu-se ca instrumentele de rang constitutional sunt supuse unor proceduri mai dure (cum ar fi statuarea in unanimitate sau cu majoritate calificata consolidata si procedura de aviz conform) decat cele legislative, supuse ele insele unor proceduri mai dure(de exemplu, procedura de codecizie), decat instrumentele de implementare (de exemplu, institutionalizarea delegarii de competente Comisiei).

Acest aspect a fost abordat in 1990 in primele discutii despre posibilitatea de a introduce procedura de codecizie in Tratat. Ideea subiacenta era evitarea aplicarii unei proceduri exagerat de riguroase in cazul unor documente de importanta secundara, impiedicandu-se astfel aglomerarea aparatului legislativ. In 1991, in timpul negocierilor asupra Tratatului de la Maastricht , Comisia a propus introducerea unei ierarhizari a documentelor si a unui nou sistem de clasificare a instrumentelor comunitare (tratate, legi, documente secundare sau de punere in aplicare), dar nu a reusit sa depaseasca traditiile juridice diferite. Aceasta problema nu a mai fost abordata in negocierile Conferintei Inter-guvernamentale din 1996-1997.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Abordare inovativa , Banca Europeana de Investitii, Banca Europeana de Investitii (BEI) , Carta Sociala , Comitet Regional de Evaluare Strategica , Comitetul de conciliere , Conferinta Interguvernamentala Bilaterala (UE - Tarile candidate) , Consiliul pentru Dezvoltare Regionala , Contract de finantare , Delimitarea competentelor , Echilibru institutional , Eurojust , Impozitarea , Licitatie , Mediul inconjurator , Metode comunitare si interguvernamentale, Oficiul European de Lupta Antifrauda , Politica monetara , Politica sociala , REFUGIATUL,







Articole Juridice

CJUE. In cursul concediului sau anual minim garantat prin dreptul Uniunii, un lucrator are dreptul la remuneratia sa normala, in pofida unor perioade
Sursa:

A fost modificat Codul muncii
Sursa:

A fost modificat regimul strainilor in Romania
Sursa:



Jurisprudenţă

Cauza CEDO: Hulpe si altii impotriva Romaniei
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Intinderea rolului activ al judecatorului in administrarea probelor in litigiile de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de Munca si Asigurari Sociale

Decizia CCR nr. 387/2018 privind neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 53 alin. (1) teza intai din Codul muncii (varsta de pensionare a femeilor)
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 107/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene
ORDONANTA DE URGENTA nr. 107 din 7 decembrie 2018 privind modificarea si completarea unor acte norma ...

LEGEA nr. 290/2018 privind noua organizare administrativa a teritoriului Romaniei
LEGEA nr. 290 din 29 noiembrie 2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 2/1968 privind organ ...

Legea 305/2018 pentru modificarea si completarea Legii privind finantele publice locale si Legii administratiei publice locale
Legea nr. 305 din 11 decembrie 2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind fin ...