Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Dicţionar Juridic » Drept Comunitar » Ierarhia documentelor comunitare

Ierarhia documentelor comunitare, Drept Comunitar

(ierarhia actelor normative). O declaratie anexata la Tratatul asupra Uniunii Europene prevede ca "ar fi posibila revizuirea clasificarii documentelor comunitare in vederea stabilirii unei ierarhii adecvate intre diferitele categorii de documente."

Principalul obiectiv al unei astfel de ierarhizari ar fi sa permita autoritatii legiuitoare sa se concentreze asupra aspectelor politice mai curand decat asupra chestiunilor de detaliu. Ea ar dicta forma procesului decizional comunitar, asigurandu-se ca instrumentele de rang constitutional sunt supuse unor proceduri mai dure (cum ar fi statuarea in unanimitate sau cu majoritate calificata consolidata si procedura de aviz conform) decat cele legislative, supuse ele insele unor proceduri mai dure(de exemplu, procedura de codecizie), decat instrumentele de implementare (de exemplu, institutionalizarea delegarii de competente Comisiei).

Acest aspect a fost abordat in 1990 in primele discutii despre posibilitatea de a introduce procedura de codecizie in Tratat. Ideea subiacenta era evitarea aplicarii unei proceduri exagerat de riguroase in cazul unor documente de importanta secundara, impiedicandu-se astfel aglomerarea aparatului legislativ. In 1991, in timpul negocierilor asupra Tratatului de la Maastricht , Comisia a propus introducerea unei ierarhizari a documentelor si a unui nou sistem de clasificare a instrumentelor comunitare (tratate, legi, documente secundare sau de punere in aplicare), dar nu a reusit sa depaseasca traditiile juridice diferite. Aceasta problema nu a mai fost abordata in negocierile Conferintei Inter-guvernamentale din 1996-1997.





Alţi termini definiţi în cadrul categoriei Drept Comunitar: Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca, ASA, Banca Europeana de Investitii, Banca Europeana de Investitii (BEI) , Comitetul de conciliere , Comitetul Economic si Social European , Delimitarea competentelor , Echilibru institutional , Europol, Inaltul Reprezentant pentru PESC , Membri asociati UEO , Organizarea comuna a pietelor agricole (OCP) , ORGANIZATIILE INTERNATIONALE, Ponderarea voturilor in Consiliu , Pozitie comuna (Tratatatul UE, Titlul VI) , REZERVA LA TRATAT, Schengen (Acord si Conventie) , TAIEX , Tribunalul de prima instanta, Uniunea Europeana,







Articole Juridice

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe

Introducerea partii responsabile civilmente in procesul penal dupa finalizarea procedurii de camera preliminara - neconstitutionalitate
Sursa: Av. Andrei Gheorghe Gherasim

Legea salarizarii unice nu instituie o procedura prealabila in litigiile privind stabilirea si plata drepturilor salariale
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim



Jurisprudenţă

CCR. Neconstitutionalitatea art. 453 alin. (3) si (4) CPP ref. la posibilitatea revizuirii hotararii de achitare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Hotararea in Cauza Serban impotriva Romaniei din 5 iulie 2016
Pronuntaţă de: CEDO

Decizia ICCJ 5/2017. Medicul sef de sectie din cadrul unui spital public are calitatea de functionar public in sensul legii penale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Ştiri Juridice
Legislaţie

Legea 153/2017 (+Anexele), privind salarizarea personalului platit din fonduri publice
LEGEA-CADRU nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice Cuprinde si An ...

Legea 50/2017 privind modificarea Legii-cadru salarizarii unitare a personalului platit din fonduri publice
Legea nr. 50/2017 privind modificarea Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a persona ...

Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata
Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata Publicata in ...