Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Drept Fiscal » Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii

Investitor. Zona defavorizata. Facilitati fiscale. Conditii

  Publicat: 12 Jun 2007       1932 citiri        Secţiunea: Drept Fiscal  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Act adoptat de organele de stat,
In baza certificatului provizoriu de investitor in zona defavorizata, se beneficiaza de facilitatile reglementate prin Hotararea Guvernului nr.525/1999 daca conditiile prevazute in aceasta hotarare s-au indeplinit in termenul de 3 luni de valabilitate a certificatului.

Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Reprezinta un mijloc de proba scris ce trebuie sa cuprinda mentiunile necesare si sa aiba forma ceruta de lege.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Curtea de Apel Timisoara, Sectia comerciala si de contencios administrativ, prin sentinta civila nr.111/2001, a admis actiunea introdusa de SC „MT” SRL si in contradictoriu cu Ministerul Finantelor Publice si cu Directia Generala a Finantelor Publice Caras-Severin, a anulat ca nelegale actele administrative ale acestora si anume procesul verbal nr.1662 din 9 iunie 2000, hotararea nr.1 din 3 iulie 2000, dispozitia nr.56 din 6 septembrie 2000 si decizia nr.1607 din 27 noiembrie 2000 cu privire la obligarea reclamantei de a plati suma de 104.514.719 lei cu titlu de impozit pe profit si suma de 45.866.904 lei majorari aferente.
S-a retinut ca reclamanta a obtinut, la data de 19 august 1999, un certificat provizoriu de investitor in zona defavorizata. In perioada de 3 luni a valabilitatii certificatului provizoriu, reclamanta a achizitionat un utilaj din import si a angajat 4 persoane, indeplinind astfel conditiile impuse de art.5 alin.4 din Hotararea Guvernului nr.525/1999 pentru a beneficia de facilitatile prevazute pentru astfel de investitii.
Sentinta a fost recurata de catre Directia Generala a Finantelor Publice Caras-Severin, cu motivarea ca angajarile de personal s-au efectuat pe data de 14 septembrie 1999, asa dar ulterior eliberarii certificatului provizoriu de investitor in zona defavorabila. De asemenea s-a sustinut ca reclamanta a obtinut certificatul definitiv de investitor la 25 mai 2000, astfel incat nu putea beneficia de facilitatile prevazute de lege.
Criticile sunt nefondate.
In conformitate cu dispozitiile art.5 alin.4 din Hotararea Guvernului nr.525/1999 agentii economici care, aflandu-se la inceputul activitatii, nu pot face dovada privind efectuarea investitiei, inceperea activitatii si creare de noi locuri de munca, pot solicita eliberarea unui certificat provizoriu de investitor in zona defavorizata pentru cel mult 3 luni. Daca in aceasta perioada nu fac dovada indeplinirii conditiilor prevazute de lege sunt obligati sa plateasca, respectiv sa restituie, contravaloarea tuturor facilitatilor de care au beneficiat.
Reclamanta s-a aflat in situatia vizata prin actul normativ citat, solicitand si obtinand un certificat provizoriu de investitor.
Faptul ca la data eliberarii acelui certificat – 19 august 1999 – nu avea incheiate contractele de munca cu personalul angajat este nerelevant, prevederile legale, care au avut in vedere tocmai aceasta ipoteza, impunand angajarea de personal in intervalul de 3 luni calculat de la data eliberarii certificatului provizoriu, ceea ce s-a si petrecut, societatea incheind contracte de munca pe data de 14 septembrie 1999, adica in termenul impus de prevederile legale.
Certificatul de investitor nu constituie o conditie ad validitatem pentru recunoasterea beneficiarului facilitatilor acordate de lege.
Esential este ca investitorul sa fi indeplinit cerintele legii, in fapt, la expirarea termenului de 3 luni. Or, aceasta conditie suspensiva, pentru certificarea calitatii definitive de investitor, a fost realizata.
In consecinta, recursul a fost respins, deoarece reclamanta a satisfacut in fapt conditiile impuse pentru a putea beneficia de facilitatile acordate si intrucat certificatul definitiv nu poate avea, in litera si finalitatea legii, valoarea unui titlu constitutiv de drepturi, solutia pronuntata de prima instanta este temeinica si legala.

Pronuntata de: Decizia nr.285 din 29 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Contractele de credit pentru consumatori trebuie sa mentioneze intr-un mod clar si concis modalitatile de calcul al termenului de retragere
Sursa: EuroAvocatura.ro

Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic
Sursa: ITM



Ştiri Juridice

Obtine certificatul CSU, Albastru (TIP 1) si Galben (TIP 2)!
26 Mar 2020 | 1547

Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta
24 Mar 2020 | 729

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 338

Legislaţie

Legea nr. 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bona
Legea nr. 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferit ...

OUG nr. 36/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru adoptarea unor masuri pe timpul starii de urgenta instituite p
Ordonanta de urgenta nr. 36/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pe ...

OUG nr. 34/2020 pentru modificarea si completarea OUG nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta
Ordonanta de urgenta nr. 34/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernulu ...