Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Gradul 3 de invaliditate. Incetarea raporturilor de serviciu

Gradul 3 de invaliditate. Incetarea raporturilor de serviciu

  Publicat: 30 Sep 2012       6262 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante la data de 12 iulie 2011, reclamantul P.G. a chemat in judecata paratul I.P.J. pentru urmatoarele motive :

Perioada electorala - intervalul de timp cuprins intre ziua aducerii la cunostinta publica a datei la care vor avea loc alegerile si data in care rezultatele finale
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
Expresie din limba latina \"in interiorul puterilor permise\", \"in cadrul prerogativelor\"
Aplicarea normelor juridice la fapte ori situatii concrete.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Aplicarea normelor juridice la fapte ori situatii concrete.
Suma care se plateste periodic de catre titulsrul unei obligatii legale de
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Reglementata in cap. I, t. II, C. proc. pen., partea speciala, hotarare pronuntata de instanta de judecata in cursul judecatii care nu rezolva fondul cauzei,
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
(termen CNA) Drepturile obtinute de catre un radiodifuzor, Ón temeiul unui contract, de la organizatorul unui eveniment si/sau de la proprietarul ori, dupa caz, administratorul locului unde se desfasoara evenimentul, de la autori si de la alti detinatori de drepturi vizati,
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legea 10 din 2001. Persoana fizica sau juridica, proprietara a unui/unor imobil(e) la data preluarii abuzive, care indeplineste conditiile impuse de lege pentru a beneficia de dispozitiile acesteia;
Este persoana numita intr-o functie publica.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Parte a mostenirii, indisponibilizata de lege in favoarea unor anumite categorii de mostenitori, rezervatori, in sensul ca nu poate fi micsorata nici prin acte intre vii cu titlu gratuit, donatii, nici prin testament.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
A fost promulgat la 11.09.1865
Cauza care inlatura raspunderea penala, reglementata in cap. III, t. VII, art. 131, C. pen., partea generala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Procedura de impartire a patrimoniului cu prilejul lichidarii societatii ca urmare a fuziunii sau a dizolvarii acesteia, ce are ca obiect realizarea elementelor de activ
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Parte a mostenirii, indisponibilizata de lege in favoarea unor anumite categorii de mostenitori, rezervatori, in sensul ca nu poate fi micsorata nici prin acte intre vii cu titlu gratuit, donatii, nici prin testament.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
(Debt-to-equity ratio) Raportul intre imprumuturile pe termen lung si fondurile furnizate de catre actionari.
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Situatie juridica ce intervine ca urmare a mortii ori prin declararea judecatoreasca a mortii unuia din soti.
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Drepturi subiective consacrate prin normele dreptului civil.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala;
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
Treapta in ierarhia diplomatica.
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
Parte a mostenirii, indisponibilizata de lege in favoarea unor anumite categorii de mostenitori, rezervatori, in sensul ca nu poate fi micsorata nici prin acte intre vii cu titlu gratuit, donatii, nici prin testament.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;

In perioada 1994-2010 a fost agent de politie in cadrul I.P.J. iar la data de 15.12.2010, conform deciziei medicale nr.A2255/02.12.2010 emisa de Comisia de Expertiza Medico - Militara de pe langa Spitalul Clinic de Urgenta Militar Dr.St.Odobleja a fost declarat inapt pentru serviciul in politie, cu scoatere din evidenta, gradul 3 de invaliditate, incetandu-i raporturile de serviciu .
Dosarul de pensionare pentru invaliditate gradul 3 a fost intocmit de catre I.P.J. dupa data de 01.01.2011 si inregistrat la nr.70517/20.02.2011 iar la Casa de Pensii a M.A.I. inregistrat la nr.3121240/22.02.2011.
Legea nr. 118/2010, art. 10 alin. 1 mentionata in antetul de pe decizia nr. 160245/06.04.2011 emisa de Casa de Pensii face referire la dispozitiile legale privind inscrierea la pensie anticipata si pensie anticipata partial, neavand nici o legatura cu pensia de invaliditate.
Decizia de pensionare nr.160245/2011 se aplica si prezinta efecte incepand cu data de 01.01.2011 si nu intra sub incidenta Legii nr.118/2010, care avea aplicabilitate pana la data de 31.12.2010. Mai mult, art.9 din aceeasi lege, face referire strict la pensia de drept sau anticipata si nu la persoanele clasate inapt.
In Legea nr.285/2010, art.13 alin.2, se face distinctie in mod clar intre pensie si clasare inapt:`` in anul 2011 prevederile alin.1 nu se aplica in situatia imposibilitatii mentinerii in activitate a persoanelor clasate inapt pentru serviciul militar ori incadrate in grad de invaliditate sau decedate``.
In concluzie, reclamantul a aratat ca decizia de pensionare nr.160245/06.04.2011 emisa de Casa de Pensii a M.A.I. intra sub incidenta Legii nr.285/2010, art.13 alin.2 unde este prevazuta acordarea indemnizatiilor la iesirea in pensie .
In drept, actiunea a fost intemeiata pe Legea nr.285/2010, art.13 alin.2 si solicita reclamantul acordarea drepturilor banesti ce i se cuvin si de care a fost privat ilegal.
S-au anexat decizia medicala nr. A 2255/1 din 02.12.2010, decizia nr. 160245/06.04.2011 emisa de Casa de Pensii, decizia nr.160245/06.04.2011 privind recalcularea pensiilor in baza Legii nr.119/2010, adresa nr.85282/15.06.2011 emisa de Inspectoratul de Politie al judetului Gorj.
Prin incheierea de sedinta din data de 28.09.2011, tribunalul a scos cauza de pe rol si a inaintat-o spre competenta solutionare sectiei Conflicte de munca si asigurari sociale din cadrul Tribunalului, intrucat s-a apreciat ca in cauza sunt incidente dispozitiile Legii nr. 263/2010, art. 153 in conformitate cu care ``Tribunalele solutioneaza in prima instanta litigiile privind: a) modul de calcul si de depunere a contributiei de asigurari sociale; b) modul de stabilire a dobanzilor si penalitatilor de intarziere; c) inregistrarea, evidenta si certificarea contributiei de asigurari sociale; d) hotararile Comisiei Centrale de Contestatii si ale comisiilor de contestatii care functioneaza in cadrul Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii privind deciziile de pensie; e) deciziile comisiilor medicale de contestatii si ale comisiilor centrale de expertiza medico-militara ale Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii date in solutionarea contestatiilor privind deciziile medicale asupra capacitatii de munca; f) refuzul nejustificat de rezolvare a unei cereri privind drepturile de asigurari sociale; g) modul de stabilire si de plata a pensiilor si a altor drepturi de asigurari sociale; h) plangerile impotriva proceselor-verbale de contraventie incheiate in baza prezentei legi; i) contestatiile impotriva masurilor de executare silita, dispuse in baza prezentei legi; j) alte drepturi si obligatii de asigurari sociale nascute in temeiul prezentei legi.
La termenul de judecata din data de 11.11.2011 s-a luat o precizare reclamantului cu privire la obiectul cererii de chemare in judecata, aratand ca nu contesta decizia de pensionare emisa in temeiul legii nr.263/2010 ci faptul ca fostul angajator, I.P.J. nu i-a acordat, cu ocazia incetarii raporturilor sale de munca, platile compensatorii prevazute de lege.
Potrivit dispozitiilor art.360/2002 ``politistul este functionar public civil, cu statut special, inarmat, ce poarta, de regula, uniforma si exercita atributiile stabilite pentru Politia Romana prin lege, ca institutie specializata a statului. Exercitarea profesiei de politist implica, prin natura sa, indatoriri si riscuri deosebite. Statutul special este conferit de indatoririle si riscurile deosebite, de portul de arma si de celelalte diferentieri prevazute in prezentul statut`` si ``politistul este investit cu exercitiul autoritarii publice, pe timpul si in legatura cu indeplinirea atributiilor si indatoririlor de serviciu, in limitele competentelor stabilite prin lege``.
Actiunea civila este promovata de un functionar public (potrivit legii nr.360/2002) in vederea recunoasterii unor drepturi decurgand din activitatile desfasurate de acest functionar public in exercitarea atributiilor de serviciu si prevazute in lege.
Calitatea reclamantului este aceea de reprezentant al autoritatii publice care exercita o functie publica, astfel cum aceasta functie publica este definita in art.2 din legea 188/1999 (``functia publica reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica de catre administratia publica centrala, administratia publica locala si autoritatile administrative autonome.
Functionarul public este persoana numita, in conditiile legii, intr-o functie publica. Persoana care a fost eliberata din functia publica si se afla in corpul de rezerva al functionarilor publici isi pastreaza calitatea de functionar public``).

In ceea ce priveste instanta competenta sa solutioneze litigiile privind functionarii publici, art.109 din legea 188/1999 stabileste ca toate ``cauzele care au ca obiect raportul de serviciu al functionarului public sunt de competenta instantelor de contencios administrativ, cu exceptia situatiilor pentru care este stabilita expres prin lege competenta altor instante``, iar cum in speta de fata legea nu impune o alta instanta in mod expres, litigiul este in caderea sectiei de contencios administrativ si nu a celei de conflicte de munca .
Pe cale de consecinta, aceasta calitate de functionar public a reclamantului atrage o competenta speciala in ceea ce priveste solutionarea litigiului de fata, si anume Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului, motiv pentru care, in temeiul dispozitiilor legale mentionate anterior a fost scoasa cauza de pe rolul Sectiei de Conflicte de Munca si Asigurari Sociale Tribunalului si transpusa pe rolul Sectiei de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului .
Prin intampinare, paratul I.P.J. a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata.
In conformitate cu prevederile art.9 din Legea nr.118/2010, intrata in vigoare la data de 03.07.2010 cu aplicabilitate pana la 31.12.2010, in aceasta perioada nu se acorda ajutoare sau, dupa caz, indemnizatii de iesirea la pensie, retragere ori la trecerea in rezerva . Textul face referire la drepturile prevazute in Anexa IV/2, pct.2, alin. (1) din Legea nr.330/2009, act normativ ce reglementa salarizarea personalului bugetar la acea data .
In consecinta, intrucat reclamantului P.G. i-au incetat raporturile de serviciu la data de 15.12.2010, acesta nu poate beneficia de acordarea drepturilor sus mentionate.
Este evident ca in legea de salarizare pentru anul 2011, respectiv Legea nr.285/2010, la art.13 alin.2 este prevazuta acordarea unor astfel de drepturi, reglementate de aceasta data in Legea nr.284/2010, pentru persoanele trecute in rezerva, clasate inapt, insa aceste reglementari nu se aplica in cazul reclamantului, care a trecut in rezerva, la 15.12.2010.
In concluzie, in speta fiind aplicabile reglementarile in vigoare la data trecerii in rezerva, reclamantul nu poate beneficia de ajutoarele solicitate.
In conformitate cu prevederile art.242 alin.2 din Codul de procedura civila, s-a solicitat judecarea cauzei si in lipsa .
Reclamantul a raspuns intampinarii si a reiterat argumentele din cererea de chemare in judecata, sustinand ca nu putea fi trecut in rezerva la data de 15.02.2010 intrucat dispozitia sefului I.P.J. nr. S 790 a fost emisa la 21 decembrie 2010, neexistand o explicatie valabila pentru faptul ca in perioada 15 decembrie 2010 - 31 decembrie 2010 a fost salarizat, asa cum rezulta din adresa I.P.J. nr. 78275 din 21 decembrie 2011, ca a primit in acest interval de timp norma nr. 6 de hrana, ca daca a fost trecut in rezerva cu data de 15 decembrie 2010 nu intelege de ce i s-a cerut sa predea materialele pe care le-a avut in dotare, respectiv legitimatia si insigna de serviciu, predate la 1.02.2011, fisa de lichidare fiind intocmita la acelasi moment.
Dosarul de pensionare intocmit de I.P.J. a fost inregistrat cu nr. 70517 la data de 20.02.2011 si trimis catre Casa de Pensii Sectoriala a M.A.I. unde s-a inregistrat cu nr. 3121240 din 22.02.2011 iar decizia de pensionare nr. 160245 a fost emisa la 6.04.2011 in temeiul Legii nr. 119/2010 recalculata, care a intrat in vigoare la 1.01.2011.
In decizia medicala nr. A 2255 din 2 decembrie 2010 este prevazut intr-un paragraf ca dupa comisia medicala de expertiza va ramane in concediu medical pana la sosirea documentelor pentru trecerea in rezerva .
De cate ori reclamantul s-a adresat in scris I.P.J. sa-i comunice in ce baza a iesit la pensie, legea prin care a iesit la pensie, la ce data a intrat in vigoare, acestia au refuzat sa dea un raspuns fara a preciza motivul, facand vorbire de fiecare data de Legea nr. 118/2010 cu aplicabilitate pana la 31 decembrie 2010, refuzand sa se pronunte deoarece el nu a iesit la pensie in baza acesteia.
Acesta este motivul pentru care s-a solicitat acordarea drepturilor compensatorii ce ii revin conform Legii nr. 285/2010 art. 13 alin. 2.
Luand in examinare prezenta actiune asa cum a fost motivata, raportat la inscrisurile depuse de parti la dosar, tribunalul constata urmatoarele;
Reclamantul a solicitat ca prin sentinta ce se va pronunta in contradictoriu cu paratul I.P.J. sa se dispuna obligarea acestuia la plata sumelor compensatorii cuvenite in conformitate cu art. 13 alin. 2 din Legea nr. 285/2010, sustinand ca decizia de pensionare nr. 160245 din 6 aprilie 2011 emisa de Casa de Pensii a MAI are intr-adevar ca data a incetarii raporturilor de serviciu 15 decembrie 2010 si este emisa in baza art. 10 alin. 1 din Legea nr. 118/2010, plata drepturilor de pensie facandu-se cu data de 1 ianuarie 2011, insa in realitate nu a fost pensionat in conformitate cu Legea nr. 118/2010 ci sub imperiul Legii nr. 285/2010, aceasta avand in vedere ca decizia a fost emisa la 6 aprilie 2011 in baza Legii nr. 119/2010 care a intrat in vigoare la 1.01.2011, in perioada 15 decembrie 2010 pana la 31 decembrie 2010 fiind salarizat si primind si norma de hrana.
Analizand aceste sustineri ale reclamantului tribunalul constata ca la data de 2 decembrie 2010, conform deciziei medicale nr. A 2255 reclamantul a fost declarat inapt pentru serviciul in politie ,cu scoatere din evidenta si ulterior prin decizia nr. 160245 emisa la 6 aprilie 2011 de casa de pensie a Ministerului Administratiei si Internelor a fost pensionat, obtinand o pensie de invaliditate in conformitate cu Legea nr. 118/2010 art.10 alin. 1.
In cuprinsul deciziei de pensie se consemneaza ca in urma examinarii actelor inregistrate la numarul 3121240 din 22.02.2011 din dosarul de pensionare privind pe reclamant s-a constatat gradul de invaliditate III, data incetarii raporturilor de serviciu fiind 15.12.2010 si drepturile de pensie fiind stabilite incepand cu 1.01.2011.
Ceea ce trebuie examinat in prezenta cauza este daca in speta sunt aplicabile dispozitiile art. 10 alin. 1 din Legea nr. 118/2010 `` Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, in sistemul public de pensii, precum si in sistemele de pensii neintegrate acestuia, dispozitiile legale privind inscrierea la pensie anticipata si pensie anticipata partiala nu se mai aplica``, in realitate reclamantul sustinand ca beneficiaza de drepturile compensatorii la trecerea in rezerva intrucat nu ii este aplicabil art. 9 din Legea nr. 118/2010 ``Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi nu se mai acorda ajutoare sau, dupa caz, indemnizatii la iesirea la pensie, retragere ori la trecerea in rezerva`` ci art. 13 alin. 2 din Legea nr. 285/2010 ce a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2011 in conformitate cu care ``(1) In anul 2011, dispozitiile legale privind acordarea ajutoarelor sau, dupa caz, indemnizatiilor la iesirea la pensie, retragere, incetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea in rezerva nu se aplica. (2) In anul 2011, prevederile alin. (1) nu se aplica in situatia imposibilitatii mentinerii in activitate a persoanelor clasate inapt pentru serviciul militar ori incadrate in grad de invaliditate sau decedate``.
Asa cum rezulta din adresa nr. 9455 din 28.02.2011 in cazul politistilor declarati inapti pentru serviciul in politie, data incetarii raporturilor de serviciu este aceea la care decizia medicala de evaluare a capacitatii de munca este avizata de comisia centrala de expertiza medico-militara, conform notei raport nr. 143724 din 24 noiembrie 2006 a directiei management, resurse umane si a directiei financiare din cadrul MAI.
Decizia medicala emisa reclamantului (nr. A 2255 din 2 decembrie 2010) de Spitalul Clinic de Urgenta Militar ``Dr. St. Odobleja`` a fost avizata de comisia centrala de expertiza medico-militara la data de 15 decembrie 2010 (inscrisul fiind atasat la fila 2 a dosarului nr. 9455/95/2011).
Prin urmare, data incetarii raportului de serviciu, in concret prin trecerea in rezerva ca urmare a declararii ``inapt pentru serviciul de politie cu scoatere din evidenta``, grad III de invaliditate este 15 decembrie 2010, cu atat mai mult cu cat reclamantul nu a sustinut ca ar fi contestat decizia medicala si nici decizia de pensionare in privinta retinerii eronate ca data a incetarii raporturilor de serviciu 15 decembrie 2010, ambele decizii ramanand definitive in sistemul cailor de atac conferite de lege.
Temeiul legal al acordarii drepturilor salariale in perioada 15 decembrie 2010 - 31 decembrie 2010 il constituie Legea nr. 330/2009, aplicabila de la 1 ianuarie 2010, art. 26 alin. 5 coroborat cu art. 26 alin. 1 din anexa nr. IV reglementari specifice personalului incadrat in institutiile publice de aparare, ordine publica si siguranta nationala in conformitate cu care ``1) Cadrele militare trecute in rezerva sau direct in retragere primesc solda lunara, precum si celelalte drepturi salariale stabilite in conformitate cu normele metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite, pana la sfarsitul lunii in care a avut loc schimbarea pozitiei de activitate .
(2) Termenul legal de predare a functiei incepe de la data schimbarii pozitiei de activitate . Daca termenul legal de predare a functiei depaseste luna respectiva, plata drepturilor banesti prevazute la alin. (1) se face, in continuare, pana la terminarea predarii, fara a depasi acest termen. Termenul legal de predare a functiei nu poate depasi 30 de zile calendaristice pentru cadrele militare, respectiv 22 de zile lucratoare pentru politisti si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare.
(5) Prevederile alin. (1)-(4) se aplica, in mod corespunzator, politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, carora le inceteaza raporturile de serviciu``.

In raport de considerentele expuse se concluzioneaza ca intr-adevar reclamantul a fost pensionat sub imperiul Legii nr. 118/2010 in conformitate cu care nu beneficia de indemnizatia la trecerea in rezerva, aceasta intrucat data incetarii raporturilor de serviciu este 15 decembrie 2010.
Nu are nici o relevanta argumentul reclamantului in sensul ca decizia de pensionare nr. 160245 a fost emisa la 6.04.2011, in baza actelor trimise de IPJ si inregistrate cu nr. 3121240 din 22.02.2011 atata vreme cat chiar prin decizie se confirma ca punerea in plata a pensiei s-a facut cu 1 ianuarie 2011, aspect recunoscut de altfel si de reclamant.
Recalcularea cuantumului pensiei de invaliditate in temeiul dispozitiei nr. 160245 din 6 aprilie 2011 (fila 4) nu prezinta importanta cu privire cu privire la eventuala modificare a datei incetarii raporturilor de serviciu, Legea nr. 119/2010 coroborandu-se cu Legea nr. 263/20010 in privinta recalcularii pensiilor cuvenite militarilor si politistilor in privinta cuantumului pensiei si a stagiului de cotizare.
Prin urmare, reclamantul nu se regaseste in situatia in care incetarea raportului de serviciu sa fi avut loc in perioada incepand cu 1 ianuarie 2011 sub imperiul Legii nr. 285/2010 cand intr-adevar prevederile art.13 alin. (1) nu se aplica in situatia imposibilitatii mentinerii in activitate a persoanelor clasate inapt pentru serviciul militar ori incadrate in grad de invaliditate sau decedate, prin urmare cei aflati in situatia prevazuta de alin. 2 putand fi beneficiarii indemnizatiilor la trecerea in rezerva .
Cu motivarea expusa, in temeiul actelor normative invocate si a art. 18 din Legea nr. 554/2004 actiunea se priveste ca neintemeiata si urmeaza a fi respinsa.
Instanta:
Respinge actiunea formulata de reclamantul P.G. in contradictoriu cu paratul Inspectoratul de Politie .
Cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare .


Pronuntata de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr. 821 din data 29.02.2012


Citeşte mai multe despre:    Tribunalul Gorj    Agent de politie    Gradul 3 de invaliditate    Legea 188/1999    Legea 554/2004    Legea 118/2010    Militari    Politisti    Stagiu de cotizare    Legea 118/2012    Legea 330/2009    Casa de Pensii a M.A.I.    Legea 285/2010    Solda lunara    Legea 263/2010



Comentează: Gradul 3 de invaliditate. Incetarea raporturilor de serviciu
Alte Speţe

Decizia ICCJ nr. 1/2017, privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre profesionisti si consumatori. Credite in Franci elvetieni. Informare privind riscul ratei de schimb valutar
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Obligarea angajatorului la plata orelor suplimentare si a concediului de odihna neefectuat de catre salariat
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia conflicte de munca si asigurari sociale, Sentinta nr 1224/2016 din 30.05.2016

Neincheierea contractului individual de munca. Plata daunelor morale catre salariat
Pronuntaţă de: Judecatoria Targu-Jiu, Sectia Civila, Sentinta nr. 5074 din 16.06.2016

Sanctionarea abuziva a salariatului pentru fapte ce nu tin de atributiile de serviciu
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Targu-Jiu, Decizia nr. 3086 din 09.06.2016

Savarsirea de catre angajator a unei fapte prin care se aduce atingere valorilor personale nepatrimoniale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia conflicte de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1158 din 19.05.2016

Modificarea temporara a postului salariatului. Decizie temeinica si legala
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia Conflicte de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1372/2016 din 04.07.2016

Plata contravalorii tichetelor de masa catre salariati
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova, Sectia I Civila, Decizia nr. 3418 din 29.06.2016

Compensarea in bani a orelor suplimentare. Cumul cu indemnizatie de conducere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova, Sectia I Civila, Decizie nr. 3371/2016 din 28.05.2016

Concediere colectiva. Restructurarea si reorganizarea activitatii economice a societatii
Pronuntaţă de: Curtea de apel Craiova, Sectia I Civila, Decizia nr. 3391 din data de 28.06.2016

Acordarea drepturilor salariale cuvenite de catre instanta de judecata
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia conflicte de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1297/2016 din data de 16.06.2016