Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Contestatie impotriva actului administrativ

Contestatie impotriva actului administrativ

  Publicat: 19 Oct 2012       4819 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Prin cererea inregistrata reclamanta C.C.S. in contradictoriu cu parata A.N.C.C.S.R., a solicitat suspendarea deciziei pana la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei inregistrata pe rolul Tribunalului Vrancea.

Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ansamblul drepturilor si obligatiilor avand valoare economica, apartinand unei persoane fizice sau unei persoane juridice.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Acoperire in natura sau prin echivalent banesc a prejudiciului cauzat unei persoane
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004). Prejudiciu material viitor, dar previzibil cu evidenta sau, dupa caz,
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Puterile publice existente in stat.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act adoptat de organele de stat,
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
A fost promulgat la 11.09.1865
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
A fost promulgat la 11.09.1865
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.

In motivare arata ca, in temeiul art. 8 din Legea nr.554/2004 a formulat contestatie impotriva unui act administrativ, prin care a solicitat anularea Deciziei emisa de parata, ca fiind nelegala.
Suspendarea executarii actului administrativ apare ca intemeiata, fiind indeplinite motivele cerute de art.14, respectiv 15 din Legea nr.554/2004, intrucat: in cadrul dosarului al Tribunalului Vrancea, reclamanta a fost chemata in judecata de catre numitul, pentru ca instanta sa dispuna obligarea la reintegrarea acestuia in functia de director si obligarea subscrisei la plata drepturilor salariale si a celorlalte drepturi pana la reintegrarea afectiva.
Ulterior, petentul a aratat faptul ca acesta intelege sa se judece in contradictoriu cu A.N.C.C.S.R., facand mentiunea faptului ca acesta nu are nici o pretentie de la subscrisa, astfel incat nu intelege sa formuleze cererea in contradictoriu cu aceasta.
Cauza ce a facut obiectul dosarului nr. a fost respinsa ca neintemeiata.
Prin decizia civila, Curtea de Apel Galati a admis recursul formulat de si obliga C.C.S. sa dispuna reluarea activitatii reclamantului pentru functia de director.
Astfel, suntem in prezenta a doua institutii distincte, cu patrimoniu distinct, cu organe proprii de conducere, fara a exista un raport juridic de subordonare.
Mai mult prin decizia civila pronuntata de Curtea de Apel Galati, nu a dispus ca parata sa emita o astfel de decizie de obligare la reintegrare, petenta neavand calitatea de angajator al numitului.
In conditiile in care, potrivit dispozitiilor art. 8 alin.1 teza 1 din Legea nr.554/2004, reclamanta este direct lezata prin emiterea deciziei nr., considera ca sunt in prezenta unui act administrativ nelegal care produce prejudicii, emis de o institutie de utilitate publica.
Art. 8 - (1) Persoana vatamata intru-un drept recunoscut de lege sau intr-un interes legitim printr-un act administrativ unilateral, nemultumita de raspunsul primit la plangerea prealabila sau care nu a primit nici un raspuns in termenul prevazut la art.2 alin.(1) lit.h, poate sesiza instanta de contencios administrativ competenta, pentru a solicita anularea in tot sau in parte a actului, repararea pagubei cauzate si, eventual, reparatii pentru daune morale``.
A mai aratat ca, in cauza sunt intrunite conditiile prevazute de art. 14 din Legea nr. 554/2004.
Prin sentinta civila pronuntata de Tribunalul Vrancea - Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal s-a admis cererea formulata de reclamanta C.C.S., in contradictoriu cu parata A.N.C.C.S.R., pentru suspendare executare act administrativ - decizie .
S-a dispus suspendarea executarii Deciziei emisa de catre A.N.C.C.S.R pana la solutionarea dosarului aflat pe rolul Tribunalului Vrancea - Sectia a II Civila si de Contencios Administrativ Fiscal.
Pentru a pronunta aceasta sentinta instanta de fond a retinut ca:
In cauza, cazul bine justificat este dovedit prin aceea ca, fiind dovedit prin aceea ca petenta nu calitate de angajator al numitului, astfel incat nu poate fi obligata a dispune reintegrarea in functie precum si pentru faptul ca, neexistand un raport juridic de subordonare intre parata si petenta pentru a fi impusa o astfel de decizie de reintegrare.
In ceea ce priveste conditia de a se preveni o paguba iminenta ce s-ar crea prin punerea in executare a actului administrativ contestat, executarea dispozitiilor deciziei nr. 27/21.06.2011, privind plata drepturilor salariale, ar conduce la crearea unui grav prejudiciu material petentei, tinand cont si de faptul ca aceasta nu are calitatea de angajator al numitului.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs parata A.N.C.C.S.R considerand ca este nelegala si netemeinica.
Recurenta a inteles sa critice sentinta aratand ca:
Instanta de fond, in mod eronat, a denaturat actul juridic dedus judecatii, respectiv Decizia nr., calificandu-l ca si ``act administrativ``. Astfel, instanta a pronuntat suspendarea acestui act administrativ, cu toate ca, recurenta parata, a aratat prin intampinarea depusa la dosar ca acesta nu se circumscrie definitiei date de Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ care, la art. 2 (1) lit. c precizeaza: ``actul administrativ - actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publica, in regim de putere publica, in vederea organizarii executarii legii sau a executarii, in concret, a legii care da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice; sunt asimilate actelor administrative, in sensul prezentei legi, si contractele incheiate de autoritatile publice care au ca obiect punerea in valoare a bunurilor proprietate publica, executarea lucrarilor de interes public, prestarea serviciilor publice, achizitiile publice, prin legi speciale pot fi prevazute si alte categorii e contracte administrative supuse competentei instantelor de contencios administrativ``.
Instanta de fond face o confuzie intre o persoana publica sau de interes public si una de utilitate publica, asa cum este subscrisa prin Hotararea Guvernului nr. 1646/14.10.2004, dupa cum s-a aratat si prin intampinare.
Or, atata timp cat A.N.C.C.S.R nu este persoana publica emitenta de acte administrative nu se poate vorbi de contencios administrativ, definit potrivit art. 2 lit. f ca: ``activitatea de solutionare de catre instantele de contencios administrativ competente potrivit legii organice a litigiilor in care cel putin una dintre parti este o autoritate publica, iar conflictul s-a nascut fie din emiterea sau incheierea, dupa caz, a unui act administrativ, in sensul prezentei legi, fie din nesolutionarea in termenul legal ori din refuzul nejustificat de a rezolva o cerere referitoare la un drept sau la un interes legitim``.
Prin sentinta pronuntata in dosarul nr., instanta de fond a pronuntat o hotarare lipsita de temei legal, apreciind ca in speta sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 544/2004 a contenciosului administrativ, cu toate ca nu exista vatamare printr-un act juridic administrativ, dupa cum nu exista autoritate publica emitenta a unui astfel de act.
Instanta de contencios administrativ nu poate anula un act care nu este administrativ si nu poate dispune suspendarea executarii acestuia, intrucat nu se poate substitui recurentei, care are dreptul de a emite astfel de decizii in temeiul prerogativelor sale date de O.G. nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.
S-a invederat, de asemenea, instantei de recurs ca, in prezent, impotriva reprezentantilor A.N.C.C.S.R. se instrumenteaza dosarul penal nr. de catre Politia Focsani, respectiv nr. unic al Parchetului de pe langa Tribunalul Vrancea, avand ca obiect plangere penala formulata de a, pentru savarsirea infractiunilor prevazute si pedepsite de art. 261 din Codul muncii: neexecutarea unei hotarari judecatoresti definitive privind plata salariilor in termen de 15 zile de la data cererii de executare adresate angajatorului de catre partea interesata si art. 262 din Codul muncii, neexecutarea unei hotarari judecatoresti definitive privind reintegrarea in munca a unui salariat .
Examinand cauza prin prisma motivelor de recurs invocate, dar si sub toate aspectele de fapt si de drept, in conformitate cu prevederile art. 304 indice 1 Cod procedura civila, Curtea constata ca recursul declarat de catre parata este fondat pentru motivele ce vor fi aratate in continuare.
Prin sentinta recurata s-a dispus suspendarea executarii Deciziei numarul emisa de catre parata A.N.C.C.S.R pana la solutionarea dosarului numarul.
Prin decizia respectiva s-a dispus ca, incepand cu data de 1.07.2011 numitul isi va relua functia de director al C.C.S.F., detinuta anterior date de 29.01.2008, cand a fost suspendat, cu salariul anterior. Se constata deci ca prin sentinta recurata s-a dispus asupra raportului de munca al numitului fara ca acesta sa fie citat in cauza, sa faca cuvenitele aparari relative la cererea formulata de catre reclamanta. Prin urmare, in urma pronuntarii respectivei sentinte, numitul va fi pus in situatia in care raportul sau de munca este suspendat sau nu isi va putea produce efecte in urma derularii unei proceduri judiciare la care nu a fost parte .
Potrivit art. 85 Cod procedura civila judecatorul nu poate hotari asupra unei cereri decat dupa citarea sau infatisarea partilor, afara numai daca legea nu dispune altfel. Aceste dispozitii sunt de natura sa asigure respectarea principiului contradictorialitatii si al dreptului la aparare.
Se constata deci ca instanta de fond a procedat la judecarea cauzei incalcand astfel prevederile art. 85 Cod procedura civila in sensul ca judecatorul nu poate hotari asupra unei cereri decat dupa citarea sau infatisarea partilor, afara numai daca legea nu dispune altfel.
Fata de cele mai sus mentionate urmeaza ca in conformitate cu disp. art. 312 alineat 5 Cod procedura civila sa fie admis recursul, casata sentinta si trimisa cauza spre rejudecare la aceeasi instanta.
In rejudecare, urmeaza a fi analizata sustinerea paratei cu privire la faptul ca Decizia numarul emisa de catre parata A.N.C.C.S.R nu ar fi un act administrativ.




Pronuntata de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr. 825 din data 08.02.2012


Citeşte mai multe despre:    Curtea de Apel Galati    Legea 554/2004    OG 26/2000    Parchetul de pe langa Tribunalul Vrancea    Act administrativ    Tribunalul Vrancea    Drepturi salariale    Utilitate publica    Persoana publica    Daune morale    Angajator    Act unilateral individual    Act unilateral normativ    Autoritate publica    Contencios-administrativ    Drept la aparare    Principiul contradictorialitatii    Reintegrare in functie    Raport juridic de subordonare    Prejudiciu material
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

ICCJ: Situatia masurilor asiguratorii infiintate in cadrul unui proces penal asupra bunurilor unei persoane juridice, anterior deschiderii procedurii insolventei, in vederea confiscarii speciale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

ICCJ: Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Pentru admiterea revizuirii faptele trebuie sa fie noi, iar nu mijloacele de proba in dovedirea unei fapte sau imprejurari cunoscute de instanta la solutionarea cauzei
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 40/A/2019

Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

ICCJ - Hotararile pronuntate in procedura filtrarii nu pot fi atacate cu contestatie in anulare sau cu revizuire
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 335/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii competentei Curtilor de Apel de a judeca infractiunile savarsite de magistratii ce functioneaza in cadrul acestora
Sursa: Irina Maria Diculescu

Principiul controlului ierarhic al activitatii procurorului masura benefica sau permisiva de abuz?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Aplicarea in timp a legii 165/2013 privind finalizarea procesului de restituire a imobilelor preluate in mod abuziv aspecte de constitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Faptele salariatului care pot constitui abateri disciplinare. Spete si doctrina relevante
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal
Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T