Pentru a dispune in acest sens, prima instanta a retinut ca emiterea acestor avize a fost facuta de catre paratul Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Bistrita-Nasaud, in calitate de organ de specialitate al administratiei publice si nu in calitate de autoritate publica, ele nereprezentand acte administrative care sa nasca, modifice sau sa stinga raporturi juridice, fiind simple operatiuni administrative care nu produc efecte juridice.
Impotriva acestei hotarari judecatoresti a declarat recurs reclamanta solicitand reformarea sentintei civile nr.140/CA/2010 in sensul admiterii actiunii in contencios administrativ cu consecinta anularii avizelor nr.3/2006, nr.2128/2006 emise de OCPI Bistrita-Nasaud.
In motivarea cererii de recurs reclamanta a relevat ca prima instanta a dat o gresita aplicare a prevederilor legale incidente in materia analizata atunci cand a statuat ca avizele a caror anulare s-a solicitat, nu constituie acte administrative in sensul definit de art.2 din Legea contenciosului administrativ.
Recurenta a mai aratat ca tribunalul a pornit de la o stare de fapt eronata si a retinut in mod gresit ca avizele atacate nu au produs efecte juridice.
Prin cererea inregistrata la data de 21.01.2011 recurenta a invocat si exceptia de neconstitutionalitate a art.2 alin.1 lit.c din Legea 554/2004.
Deliberand asupra recursului, Curtea retine urmatoarele:
Prin procedura judiciara demarata inaintea Tribunalului Bistrita-Nasaud, reclamanta a solicitat anularea avizului de executie nr.3/2006 si avizului tehnic 2128/2006 ambele emise de OCPI Bistrita-Nasaud la cererea paratei SC F.S. SA.
Parata SC F.S. SA a initiat o serie de demersuri la OCPI Bistrita-Nasaud, solicitand acesteia un aviz de executie pentru realizarea si evaluarii lucrarii ``documentatie privind stabilirea si evaluarea terenurilor aflate in patrimoniul SC F.S. SA Nasaud.
Problema care se ridica in speta este aceea de a se stabili daca aceste acte sunt susceptibile de a fi atacate pe calea contenciosului administrativ.
Conform prevederilor art.2 din Legea 554/2004 pentru a fi in prezenta unui act administrativ este necesar ca acesta sa fie expresia manifestarii de vointa exprimata in mod unilateral de catre o autoritate publica, in scopul executarii sau organizarii executarii legii, daca prin emiterea acestuia se da nastere, se modifica sau se sting raporturi juridice .
Recurenta sustine ca avizele in discutie sunt acte administrative care cuprind toate elementele definitorii ale acestei institutii. Prima instanta a retinut insa ca, avizele a caror legalitate este contestata reprezinta doar operatiuni administrative in privinta carora nu este posibila realizarea controlului de legalitate solicitat de catre reclamanta.
Curtea apreciaza ca prima instanta a realizat o corecta aplicare a prevederilor legale incidente in materia analizata atunci cand a statuat ca avizele contestate nu sunt acte administrative.
Avizele in discutie nu pot fi socotite acte administrative in intelesul Legii 554/2004 intrucat, conform art.2 din aceasta lege prin act administrativ se intelege actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publica in vederea organizarii sau executarii legii, dand nastere, modificand ori stingand raporturi juridice . Aceste avize nu intrunesc conditiile cerute de lege pentru actul administrativ, ele nefiind emise in scopul executarii legii.
Prin aceste avize ale OCPI Bistrita nu a dispus o masura de natura sa favorizeze parata SC F.S. SA si sa produca un prejudiciu pe seama reclamantei, acestea avand doar valoarea unor acte preparatorii. Avizele a caror legalitate este contestata nu au caracter executoriu. Ele, luate separat, nu sunt capabile sa dea nastere, sa modifice sau sa schimbe raporturi juridice . Ca atare, actiunea in anulare este inadmisibila atata timp cat legiuitorul nu prevede posibilitatea atacarii lor separat de actul administrativ in considerarea carora se intocmesc.
Actul administrativ ce poate produce efecte juridice, in sensul dispozitiilor cuprinse in Legea contenciosului administrativ, in ceea ce-l priveste recurentul-reclamant, poate fi doar certificatul de atestare a dreptului de proprietate care ar fi emis in baza acestor avize.
Drept urmare, legalitatea lor va putea fi verficata doar in cadrul actiunii in anularea acestuia din urma.
Pentru toate aceste considerente intemeiate pe dispoz.art.312 C.proc.civ.va respinge ca nefondat recursul declarat de reclamanta SC G.I. SRL si va mentine ca legala si temeinica hotararea atacata.
Cerere de recurs semnata electronic. Nulitatea recursului Pronuntaţă de: Decizia nr. 520 din 7 martie 2019, pronuntata de Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie
Clauza de arvuna si clauza de dezicere. Deosebiri. Actiune in denuntarea unilaterala a contractului Pronuntaţă de: I.C.CJ., Sectia I civila, decizia nr. 2589 din 8 decembrie 2020
Pensionarii militari decorati cu ordinul „Meritul Militar”. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Stingerea litigiului prin tranzactie. Conditii si efecte Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 1042 din 17 iunie 2020
Principiile fundamentale ale procesului civil. Decaderea reclamantului din proba incuviintata. Conditii si efecte. Rolul judecatorului in aflarea adevarului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 1572 din 16 septembrie 2020
Actiune in raspundere civila delictuala. Vatamarea integritatii corporale. Pierderea capacitatii de munca. Lipsa unui contract de munca valabil incheiat anterior producerii faptei ilicite Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 38 din 15 ianuarie 2020
Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019
Contract de munca temporara. Angajarea muncitorilor pusi la dispozitie. Plata de daune compensatorii Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL CLUJ - DECIZIA CIVILa Nr. 473 din 18 Septembrie 2019
ICCJ: Situatia masurilor asiguratorii infiintate in cadrul unui proces penal asupra bunurilor unei persoane juridice, anterior deschiderii procedurii insolventei, in vederea confiscarii speciale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
ICCJ: Pot fi atacate in justitie, cu actiune in anulare, si hotararile adoptate de adunarea speciala a actionarilor Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
O clauza contractuala care nu a fost negociata se aplica intre parti in lipsa unui acord diferit in aceasta privinta Sursa: EuroAvocatura.ro
Concedierea salariatilor. Consecintele nerespectarii termenului de preaviz Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim
Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ... Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare
[Av. Muncii] Scopul acordarii termenului de preaviz in cazul concedierii salariatilor Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Partile obligate sa participe la sedinta de informare. Cererile incidentale Sursa: EuroAvocatura.ro