din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1879 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Litigiu de munca. Domiciliu ales al reclamantului. Competenta teritoriala

Litigiu de munca. Domiciliu ales al reclamantului. Competenta teritoriala

  Publicat: 23 Sep 2013       7096 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Potrivit normei de competenta teritoriala absoluta prevazuta de art. 284 alin. (2) Codul muncii, litigiul avand ca obiect recunoasterea si plata unor drepturi salariale, este dat in competenta tribunalului in circumscriptia caruia isi are domiciliul reclamantul si nu la domiciliul ales la care solicita sa ii fie comunicate actele de procedura .

Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
(lat. disjungere " a separa")Prevazuta in sectiunea III, cap. I, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Autorizare data de banca unui client de a preleva (ridica) pentru cateva zile o suma de bani superioara celei din cont sau superioara limitei de creditare.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Vezi Domiciliu conventional.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Prevazuta in cap. II, t. V, C. proc. pen., partea generala, consta in aducerea la cunostinta celor interesati de cuprinsul unor acte procedurale
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,

Daca s-ar admite determinarea competentei in raport de domiciliul/sediul aparatorului ales sau mandatarului reclamantului, s-ar ajunge la situatia in care reclamantului i s-ar permite sa aleaga instanta la care sa se judece, in functie de baroul avocatial din cadrul caruia isi alege aparatorul sau in functie de domiciliul mandatarului, ceea ce contravine regimului juridic al competentei teritoriale exclusive.

Prin cererea inregistrata initial pe rolul Curtii de Apel Bucuresti la data de 13.11.2009, petentii V.L.D., C.M., J.I., M.C. au chemat in judecata Ministerul Apararii Nationale, Unitatea Militara 12xx, Unitatea Militara 017xx, Unitatea Militara 023xx, Unitatea Militara 015xx, Unitatea Militara 020xx, Unitatea Militara 020xx, Unitatea Militara 010xx, Unitatea Militara 010xx, Unitatea Militara 016xx, Unitatea Militara 011xx, Unitatea Militara 019xx, Unitatea Militara 026xx, Unitatea Militara 018xx, Unitatea Militara 012xx, solicitand recunoasterea si plata anumitor drepturi salariale.

In cauza s-au formulat cereri de interventie de catre R.C., M.R., M.C., G.S., N.I., C.M., N.M., D.M.V., M.D., G.N., B.C., M.I.D., S.G., G.M. si A.B., cereri ce au fost incuviintate in principiu in incheierea din 25.01.2011.

Prin sentinta civila nr. 3069 din 19.04.2011 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a contencios administrativ si fiscal, s-a admis exceptia necompetentei materiale si s-a dispus declinarea competentei de solutionare a cauzei in favoarea Tribunalului Bucuresti, Sectia a VIII-a conflicte de munca si asigurari sociale.

Dupa declinare, cauza a fost inregistrata pe rolul Tribunalului Bucuresti, Sectia a VIII-a conflicte de munca si asigurari sociale la data de 28.06.2011.

La termenul de judecata din data de 07.11.2011, tribunalul a invocat exceptia necompetentei teritoriale. Avand in vedere solutia ce urma a se da asupra exceptiei, fata de domiciliile diferite ale reclamantilor si intervenientilor, tribunalul a dispus disjungerea actiunii formulate de reclamantii V.L.D., C.M., J.I., M.C., in contradictoriu cu paratii Ministerul Apararii Nationale si Unitatea Militara nr. 026xx si formarea unui nou dosar.

Analizand exceptia necompetentei teritoriale invocata din oficiu, Tribunalul Bucuresti a retinut urmatoarele:

Domiciliile reclamantilor sunt in judetul Gorj, astfel cum rezulta din actele dosarului.

Potrivit art. 284 Codul muncii (in forma in vigoare la data introducerii actiunii) ``(1) Judecarea conflictelor de munca este de competenta instantelor stabilite conform Codului de procedura, (2) Cererile referitoare la cauzele prevazute la alin. (1) se adreseaza instantei competente in a carei circumscriptie reclamantul are domiciliul sau resedinta ori, dupa caz, sediul".

Prin urmare, avand in vedere ca prezenta cauza reprezinta un litigiu de munca (reclamantii solicitand obligarea paratei la recunoasterea si plata anumitor drepturilor salariale), ca reclamantii au domiciliul in judetul Gorj, fata de dispozitiile art.284 Codul muncii (in forma in vigoare la data introducerii actiunii), Tribunalul Bucuresti a constatat ca nu este competent sa solutioneze cauza.

Prin sentinta civila nr. 10059 din 14.11.2011, pronuntata de Tribunalul Bucuresti, Sectia a VIII-a conflicte de munca si asigurari sociale, a fost admisa exceptia necompetentei teritoriale a Tribunalului Bucuresti, invocata din oficiu si cauza a fost trimisa spre solutionare Tribunalului Gorj.

Investit prin declinare, Tribunalul Gorj, Sectia conflicte de munca si asigurari sociale, prin sentinta civila nr. 1733 din 21.02.2013 si-a declinat, la randul sau, competenta in favoarea primei instante sesizate, Tribunalul Bucuresti si, constatand ivit conflict negativ de competenta, a inaintat dosarul Inaltei Curti de Casatie si Justitie pentru pronuntarea regulatorului de competenta .

Pentru a hotari astfel, aceasta din urma instanta a retinut ca, normele prevazute in Codul muncii, referitoare la competenta teritoriala sunt derogatorii de la dreptul comun, competenta de solutionare apartinand nu instantei de la domiciliul paratului, ci instantei de la domiciliul reclamantului.

Derogarea este justificata, avand in vedere faptul ca, de cele mai multe ori calitatea de reclamant revine salariatului, caruia legiuitorul a intentionat sa-i creeze astfel o facilitate .

Notiunea de domiciliu trebuie interpretata in sens larg, ea referindu-se, in situatia in care salariatul este reclamant, nu doar la locuinta statornica a acestuia, ci la locul unde poate fi gasit pentru comunicarea actelor de procedura .

In cazul pluralitatii de reclamanti salariati, avand domicilii diferite, s-a pus problema de a se sti ce instanta este competenta teritorial sa solutioneze litigiul.

In practica, s-a raspuns ca, in acest caz, are loc o prorogare voluntara sau conventionala de competenta, in temeiul art. 19 C.proc.civ., cererea putand fi introdusa la orice instanta in raza careia isi are domiciliul unul dintre reclamanti. Competenta este exclusiva, dar raportata la o instanta situata in oricare din circumscriptiile unde domiciliaza unul dintre salariatii reclamanti.

Totodata, s-a apreciat ca nu are loc o renuntare la un drept in acest caz, fiind in interesul tuturor reclamantilor o buna administrare a justitiei si pronuntarea unei hotarari unitare, cu satisfacerea drepturilor si intereselor acestora.

In plus, in procedura civila romana s-a statuat ca, daca odata cu intentarea actiunii, partea si-a ales un domiciliu, altul decat cel real, acest domiciliu ales ramane statornic pe tot cursul procesului, afara numai daca acea parte si l-ar schimba, in conditiile legii.

In speta, petentii au indicat drept domiciliu procesual ales adresa din Bucuresti, iar partile nu au revenit asupra alegerii de domiciliu,

Notiunea de domiciliu trebuie interpretata intr-un sens larg, interesand nu atat locuinta statornica si principala a reclamantului, ci adresa unde locuieste efectiv.

Prin decizia civila nr. 4047 din 13 mai 2011, I.C.C.J., Sectia civila si de proprietate intelectuala, a statuat ca, din punct de vedere procesual scopul dispozitiilor legale referitoare la domiciliu, asa cum rezulta din continutul art. 85 si urm. C.proc.civ., este acela ca partile aflate in litigiu sa poata fi instiintate de existenta procesului, pentru a da eficienta dreptului lor la aparare.

Mai mult decat atat, normele din Codul muncii care reglementeaza competenta teritoriala, reprezinta o derogare de la dispozitiile dreptului comun, derogare prin care se urmareste o buna administrare a justitiei in acest caz, norma fiind prevazuta, in mod evident in sprijinul reclamantului.

In acelasi sens, Curtea Constitutionala a Romaniei, prin decizia nr. 945 din 07.07.2011 a stabilit ca ``reglementarea diferita a Codului muncii fata de cea a Codului de procedura civila, referitoare la competenta teritoriala a instantelor de judecata, este justificata de specificul si necesitatile ce decurg din raporturile de munca . in acest sens trebuie observat ca reglementarea criticata urmareste facilitarea accesului la justitie si a apararii salariatului care are, in cele mai multe cazuri, calitatea de reclamant".

Astfel, nesocotirea de catre instanta a vointei reclamantului, manifestata prin alegerea unui domiciliu procesual, precum si investirea unei alte instante, cu incalcarea normelor ce stabilesc, in mod exclusiv, competenta teritoriala, apare ca o incalcare a drepturilor acestuia, consfintite de legiuitor prin normele derogatorii de la dreptul comun.

Cu privire la conflictul negativ de competenta, cu a carui judecata a fost legal sesizata in baza art. 22 alin.(3) raportat la art. 20 pct. 2 C.proc.civ., Inalta Curte a retinut urmatoarele:

Prin cererea de chemare in judecata, ce are ca obiect recunoasterea si plata anumitor drepturi salariale, intemeiate pe dispozitiile Codului muncii, reclamantii au indicat faptul ca au domiciliul ales pentru comunicarea actelor procedurale la cel al aparatorului lor, situat in Bucuresti.

Potrivit normei de competenta teritoriala absoluta prevazuta de art. 284 alin. (2) Codul muncii (in forma in vigoare la data introducerii actiunii), astfel de litigii de natura celui din cauza sunt date in competenta tribunalului in circumscriptia caruia isi au domiciliile reclamantii, intelegand prin domiciliu locul unde persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala (astfel cum prevad dispozitiile art. 13 din Decretul nr. 31/1954, in vigoare la momentul introducerii actiunii), si nu la domiciliul ales la care o persoana solicita sa ii fie comunicate actele de procedura .

De asemenea, este de retinut ca, potrivit dispozitiilor art. 89 alin. (2) din Noul Cod civil, ``stabilirea sau schimbarea domiciliului nu opereaza decat atunci cand cel care se ocupa sau se muta dintr-un anumit loc a facut-o cu intentia de a avea colo locuinta principala".

Chiar daca reclamantii si-au indicat un domiciliu procesual ales pe raza municipiului Bucuresti, respectiv la avocatul acestora, acest domiciliu nu poate atrage competenta Tribunalului Bucuresti, art. 284 alin. (2) din Codul muncii (in forma in vigoare la momentul introducerii actiunii), avand in vedere sediul stabil si efectiv al reclamantilor, iar nu domiciliul mandatarului/avocatului acestuia sau sediul cabinetului aparatorului ales.

Daca s-ar admite determinarea competentei in raport de domiciliul/sediul aparatorului ales sau mandatarului reclamantilor, s-ar ajunge la situatia in care reclamantilor li s-ar permite sa aleaga instanta la care sa se judece (intr-un caz de competenta absoluta) in functie de baroul avocatial din cadrul caruia isi aleg aparatorul sau in functie de domiciliul mandatarului, ceea ce contravine regimului juridic al competentei teritoriale exclusive.

Asa fiind, cum domiciliile reclamantilor nu sunt in municipiul Bucuresti, ci, potrivit cartilor de identitate, acesta sunt situate pe raza judetului Gorj, competenta teritoriala apartine Tribunalului Gorj.

Fata de cele retinute, Inalta Curte, in baza art. 22 alin. (3) si (5) C.proc.civ., a stabilit competenta judecarii cauzei in favoarea Tribunalului Gorj in a carui raza teritoriala se afla domiciliile reclamantilor.




Pronuntata de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 3401 din 14 iunie 2013


Citeşte mai multe despre:    Competenta teritoriala    Domiciuliu ales    Tribunalul Bucuresti
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Competenta teritoriala. Locul savarsirii infractiunii. Marturie mincinoasa
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, incheierea nr. 93 din 20 februarie 2020

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020

Contract de vanzare. Incheierea unei conventii de punere in aplicare a contractului. Invocarea incalcarii principiului simetriei
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 2012 din 20 octombrie 2020

Perioada serviciului de permanenta al procurorilor fara prestarea activitatii nu constituie timp de lucru
Pronuntaţă de: Tribunalul Valcea - Sentinta Civila nr. 867 din 24.09.2020.

Invocarea exceptiei de necompetenta teritoriala dupa primul termen de judecata
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 640/2020

Competenta materiala. Locul executarii obligatiei. Lipsa unei stipulatii contrare ori daca locul platii nu se poate stabili potrivit naturii prestatiei sau in temeiul contractului, al practicilor statornicite intre parti ori al uzantelor
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 418/2019

Decizia CCR nr 467/2016 - Legea pentru modificarea Codului Penal si a Legii Organizarii judiciare este neconstitutionala.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Competenta teritoriala de solutionare a cauzei in materia conflictelor de munca
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia nr. 187 din 30 ianuarie 2019

Decizia ICCJ nr. 10/2019: in cazul nedepunerii armei la un armurier autorizat dupa expirarea permisului de arma, arma si munitia intra sub incidenta confiscarii speciale chiar daca a fost dispusa clasarea.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Cum isi pot schimba cetatenii romani numele pe cale administrativa?
Sursa:

Recuperare creante in domeniul transporturilor. Temei legal si Proceduri
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Ordonanta de declinare de competenta a organului de urmarire penala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Competenta teritoriala a instantelor judecatoresti in materie penala. Art. 41 - 42 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Exceptiile de necompetenta. Art. 47 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Declinarea de competenta. Art. 50 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Extinderea competentei teritoriale a Organelor de urmarire penala. Art. 59 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro