Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » OUG 59/2013, privind stabilirea unor masuri pentru eficientizarea activitatilor de prevenire si combatere a coruptiei

OUG 59/2013, privind stabilirea unor masuri pentru eficientizarea activitatilor de prevenire si combatere a coruptiei

  Publicat: 18 Jun 2013       3932 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 59/2013, privind stabilirea unor masuri pentru eficientizarea activitatilor de prevenire si combatere a coruptiei

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 355 din 14 iunie 2013

Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
A fost promulgat la 11.09.1865
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

Tinand seama de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 120/2005 privind operationalizarea Directiei generale anticoruptie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 383/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza carora in cadrul Ministerului Afacerilor Interne prevenirea si combaterea coruptiei in randul personalului propriu sunt desfasurate de o structura specializata, Directia generala anticoruptie,avand in vedere ca adoptarea unor masuri suplimentare de prevenire si combatere a coruptiei reprezinta unul din domeniile cu privire la care Comisia Europeana realizeaza o monitorizare stricta si tinand cont de necesitatea intensificarii luptei impotriva acestui fenomen, in contextul elaborarii raportului din cadrul Mecanismului de Cooperare si de Verificare de la finele acestui an,
se impune adoptarea, in regim de urgenta, a prezentului act normativ, prin care se acorda lucratorilor specializati ai Directiei generale anticoruptie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne competenta de a efectua, in conditiile prevazute de lege, activitati de prevenire si descoperire, precum si acte de cercetare penala dispuse de procurorul competent pentru infractiunile prevazute de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare.In considerarea faptului ca toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .
Articolul I
Alineatul (4) al articolului 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 309 din 9 mai 2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(4) Directia generala anticoruptie este structura a Ministerului Afacerilor Interne, cu personalitate juridica, specializata in prevenirea si combaterea coruptiei.
Articolul II
Articolul 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2005 privind operationalizarea Directiei generale anticoruptie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 809 din 6 septembrie 2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 383/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins: Articolul 1
(1) Lucratorii politiei judiciare din cadrul Directiei generale anticoruptie a Ministerului Afacerilor Interne efectueaza, in conditiile legii, activitati de prevenire si descoperire a faptelor de coruptie, precum si acte de cercetare penala dispuse de procurorul competent privind urmatoarele categorii de infractiuni:


a) infractiunile prevazute de art. 254-257 din Codul penal;


b) infractiunile prevazute de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Dispozitiile legale privind competentele speciale ale altor organe de politie judiciara raman aplicabile.
Articolul III
Articolul 4 din Legea nr. 364/2004 privind organizarea si functionarea politiei judiciare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 869 din 13 septembrie 2004, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins: Articolul 4
Organele de cercetare ale politiei judiciare sunt organizate si functioneaza in structura aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, in structura Directiei generale anticoruptie, a Inspectoratului General al Politiei Romane, a Inspectoratului General al Politiei de Frontiera si a unitatilor teritoriale ale acestora.



Afişează OUG 59/2013, privind stabilirea unor masuri pentru eficientizarea activitatilor de prevenire si combatere a coruptiei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Coruptie    Legea 78/2000    OUG 30/2007    Legea 364/2004    OUG 59/2013

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr 467/2016 - Legea pentru modificarea Codului Penal si a Legii Organizarii judiciare este neconstitutionala.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 318/2019 - admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (4) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 209/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din OUG 44/2008
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 3/2019 privind solutionarea sesizarilor formulate prin care se solicita pronuntarea unei hotarari prealabile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului



Articole Juridice

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea anticoruptie: efectuarea de operatiuni financiare incompatibile cu functia ca acte de comert – aspecte de constitutionalitate si previzibilitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea acordului de recunoastere a vinovatiei
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor
Sursa: Liliana Gologan

Precizari privind evaluarea functionarilor publici pentru anul 2018, conform Legii nr. 24/2019
Sursa: MCP Cabinet avocati

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Deciziile de stabilire a drepturilor salariale nu reprezinta acte administrative in sensul Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ
Sursa: