Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Conferintele UpDate Work - Avocat Predut
Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 96/2006 (Republicata 2013) privind Statutul deputatilor si al senatorilor

Legea 96/2006 (Republicata 2013) privind Statutul deputatilor si al senatorilor

  Publicat: 25 Jul 2013       13504 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 96/2006 (Republicata 2013) privind Statutul deputatilor si al senatorilor

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 459 din 25 iulie 2013

Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
Calificativ propriu normei juridice care stabileste categoric cerinta ca subiectul de drept sa aiba numai o anumita conduita,
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Prevazut in sectiunea III, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala, legamant solemn facut de martor cu prilejul ascultarii sale de catre organele judiciare.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

Republicata in temeiul art. V din Legea nr. 219/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 411 din 8 iulie 2013, dandu-se textelor o noua numerotare. Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 763 din 12 noiembrie 2008, si a mai fost modificata prin:
- Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 441 din 30 iunie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 852 din 20 decembrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 877 din 28 decembrie 2010, cu modificarile ulterioare;
- Legea nr. 187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 757 din 12 noiembrie 2012.

Capitolul I
Principii generale
Articolul 1
Mandatul reprezentativ

(1) Deputatii si senatorii sunt reprezentanti alesi ai poporului roman, prin care acesta isi exercita suveranitatea, in conditiile prevazute de Constitutie si de legile tarii.
(2) In exercitarea mandatului deputatii si senatorii sunt in serviciul poporului.
(3) Orice mandat imperativ este nul.
Capitolul II
Validarea si regimul mandatului
Articolul 2
Procedura validarii

(1) Deputatii si senatorii intra in exercitiul mandatului la data intrunirii legale a Camerei din care fac parte, sub conditia validarii alegerii si a depunerii juramantului.
(2) Validarea mandatului de deputat sau de senator se face in conformitate cu prevederile regulamentului fiecarei Camere.
Articolul 3
Juramantul

(1) Dupa constituirea legala a Camerei Deputatilor si a Senatului, fiecare deputat si fiecare senator depune in fata plenului Camerei din care face parte, intrunita in sedinta solemna, juramantul de credinta fata de tara si popor:Jur credinta patriei mele Romania;
Jur sa respect Constitutia si legile tarii; Jur sa apar democratia, drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor, suveranitatea, independenta, unitatea si integritatea teritoriala a Romaniei;
Jur sa-mi indeplinesc cu onoare si fidelitate mandatul incredintat de popor;
Asa sa ma ajute Dumnezeu
(2) Juramantul de credinta se poate depune si fara formula religioasa, care se inlocuieste cu formula:Jur pe onoare si constiinta
si aceasta prefateaza juramantul .
(3) Juramantul scris se rosteste solemn, se semneaza de fiecare deputat sau senator si se incredinteaza spre pastrare presedintelui Camerei.
(4) Refuzul de a depune juramantul de credinta atrage de drept invalidarea mandatului, de care plenul Camerei ia act.
(5) Deputatii si senatorii alesi ca urmare a organizarii unor alegeri partiale pentru ocuparea locurilor vacantate pe parcursul unei legislaturi vor depune juramantul de credinta dupa validarea mandatelor, potrivit aceleiasi proceduri si cu aceleasi consecinte juridice.
Articolul 4
Declaratia de avere si declaratia de interese

(1) Dupa intrunirea legala a Camerelor si validarea mandatului, fiecare deputat si fiecare senator este obligat sa depuna declaratia de avere si declaratia de interese, potrivit legii.
(2) Deputatii si senatorii alesi ca urmare a organizarii unor alegeri partiale au obligatia sa depuna declaratia de avere si declaratia de interese la inceputul mandatului si dupa validare, potrivit legii.
(3) Deputatii si senatorii au obligatia de a depune declaratia de avere si declaratia de interese si la incetarea mandatului, inclusiv daca aceasta are loc inainte de termen.
(4) Declaratia de avere si declaratia de interese se completeaza personal, se dateaza, se semneaza olograf si se depun la persoana desemnata in acest scop de secretarul general al Camerei Deputatilor sau al Senatului, care elibereaza dovada de primire.
(5) Declaratia de avere si declaratia de interese se publica pe pagina de internet a Camerei Deputatilor si, respectiv, a Senatului, potrivit legii.
(6) Deputatii si senatorii au obligatia de a actualiza anual declaratia de avere si declaratia de interese, in conditiile legii.
Articolul 5
Legitimatia si insemnul distinctiv

(1) Dupa constituirea legala a fiecarei Camere, deputatilor si senatorilor li se elibereaza legitimatia de membru al Camerei, semnata de presedintele acesteia.
(2) Deputatii si senatorii primesc un insemn distinctiv al calitatii lor de reprezentanti ai poporului, cu dreptul de a-l purta pe toata durata mandatului.
(3) Modelul insemnului se stabileste de Biroul permanent al fiecarei Camere, iar cheltuielile pentru confectionarea acestuia se asigura din bugetul fiecarei Camere.
Articolul 6
Durata mandatului

Durata mandatului de deputat sau de senator este egala cu durata mandatului Camerei din care face parte, in afara de
cazurile in care mandatul inceteaza din alte cauze prevazute de Constitutie si de prezenta lege, inainte de termen.

Articolul 7
Incetarea mandatului

(1) Calitatea de deputat sau de senator inceteaza:a)la data intrunirii legale a Camerelor nou-alese;



Afişează Legea 96/2006 (Republicata 2013) privind Statutul deputatilor si al senatorilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Senatori    Deputati    Legea 96/2006

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 388/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 115/1996 si din Legea 176/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr 467/2016 - Legea pentru modificarea Codului Penal si a Legii Organizarii judiciare este neconstitutionala.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 418/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul educatiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 404/2019 referitoare la admiterea obiectiilor de neconstitutionalitate referitoare la Strategia "Romania 2040"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 141/2019
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Noul Codul Administrativ al Romaniei. Ratiune, dispozitii generale, principiile dreptului administrativ. (I)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor
Sursa: Liliana Gologan

Logodna. Evolutie. Conditii de valabilitate. Efecte juridice. Exemple practice
Sursa: Liliana Gologan

Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ...
Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept – scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe