Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea 242/2018 pentru modificarea si completarea statutului judecatorilor si procurorilor

Legea 242/2018 pentru modificarea si completarea statutului judecatorilor si procurorilor

  Publicat: 16 Oct 2018       5235 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 242 din 12 octombrie 2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor.

Publicata in Monitorul Oficial numarul 868 din data de 15 octombrie 2018.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act adoptat de organele de stat,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Act adoptat de organele de stat,
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Organ suprem de control financiar si de jurisdictie financiara,care functioneaza pe lenga Parlamentul Romaniei.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Conturi constituite din bilant, contul de pierdere si profit si anexa (care sunt anexate raportului de gestiune ale unei societati pe actiuni).
Angajat al unei intreprinderi, institutii, avand atributia de a intocmi anumite proiecte, contracte, acte normative etc., de a aviza sub aspectul legalitatii unele masuri luate de conducerea intreprinderii sau institutiei, de a reprezenta unitatea in fata organelor de jurisdictie.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Afectiune care se produce ca urmare a executarii unei meserii
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

a) sa apere judecatorii impotriva oricarui act de imixtiune in activitatea profesionala sau in legatura cu aceasta, care le-ar putea afecta independenta sau impartialitatea, precum si impotriva oricarui act care ar crea suspiciuni cu privire la acestea;

b) sa apere reputatia profesionala a judecatorilor;

c) sa apere independenta puterii judecatoresti.

(2) Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii are dreptul, respectiv obligatia ca, la cerere sau din oficiu:

a) sa apere procurorii impotriva oricarui act de imixtiune in activitatea profesionala sau in legatura cu aceasta care le-ar putea afecta impartialitatea sau independenta in dispunerea solutiilor, in conformitate cu Legea nr. 304/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si impotriva oricarui act care ar crea suspiciuni cu privire la acestea;

b) sa apere reputatia profesionala a procurorilor.

(3) Sesizarile privind apararea independentei autoritatii judecatoresti in ansamblul sau se solutioneaza, la cerere sau din oficiu, de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, cu avizul fiecarei sectii.

(4) Judecatorii sau procurorii care sunt in una dintre situatiile prevazute la alin. (1) sau (2) se pot adresa sectiilor corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii, pentru a dispune masurile necesare, conform legii."

135.Articolul 76 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 76

Judecatorii si procurorii sunt liberi sa organizeze sau sa adere la organizatii profesionale locale, nationale sau internationale, in scopul apararii drepturilor si intereselor lor profesionale, precum si la cele prevazute la art. 11 alin. (3), putand face parte din organele de conducere ale acestora."

136.La articolul 77, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Masurile speciale de protectie, conditiile si modul de realizare a acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Justitiei, Consiliului Superior al Magistraturii si a Ministerului Afacerilor Interne."

137.La articolul 77, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

"(3) Masurile concrete de protectie dispuse de organele competente pentru fiecare caz in parte se comunica de indata, dar nu mai tarziu de 48 de ore Consiliului Superior al Magistraturii."

138.La articolul 78, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 78

(1) Judecatorii si procurorii, inclusiv cei pensionati, beneficiaza de despagubiri acordate din fondurile bugetare ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ale Ministerului Justitiei, Ministerului Public sau, in cazul procurorilor militari, din fondurile Ministerului Apararii Nationale, in cazul in care viata, sanatatea ori bunurile le sunt afectate in exercitarea atributiilor de serviciu sau in legatura cu acestea."

139.La articolul 78, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

"(3) In cazul refuzului de acordare a despagubirilor prevazute la alin. (1), beneficiarul acestora se poate adresa sectiei de contencios administrativ a tribunalului. Actiunea este scutita de la plata taxei judiciare de timbru."

140.La articolul 79, dupa alineatul (7) se introduc doua noi alineate, alineatele (8) si (9), cu urmatorul cuprins:

"(8) Judecatorii si procurorii in activitate sau pensionari, precum si sotul sau sotia si copiii aflati in intretinerea acestora beneficiaza in mod gratuit de asistenta medicala, medicamente si proteze, in conditiile respectarii dispozitiilor legale privind plata contributiei la asigurarile sociale.

(9) Conditiile de acordare in mod gratuit a asistentei medicale, a medicamentelor si protezelor sunt stabilite prin hotarare a Guvernului. Aceste drepturi nu au caracter salarial si nu se impoziteaza."

141.La articolul 81, alineatul (3) se abroga.

142.La articolul 82, alineatele (1)-(3), (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 82

(1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, magistratii-asistenti de la Curtea Constitutionala si personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, precum si fostii judecatori si procurori financiari si consilierii de conturi de la sectia jurisdictionala care au exercitat aceste functii la Curtea de Conturi, cu o vechime de cel putin 25 de ani in functia de judecator ori procuror, magistrat-asistent sau personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, precum si in functia de judecator ori procuror financiar sau consilier de conturi de la sectia jurisdictionala a Curtii de Conturi se pot pensiona la cerere si pot beneficia, la implinirea varstei de 60 de ani, de pensie de serviciu, in cuantum de 80% din baza de calcul reprezentata de indemnizatia de incadrare bruta lunara sau de salariul de baza brut lunar, dupa caz, si sporurile avute in ultima luna de activitate inainte de data pensionarii.

(2) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si de la Curtea Constitutionala, personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, precum si fostii judecatori si procurori financiari si consilierii de conturi de la sectia jurisdictionala care au exercitat aceste functii la Curtea de Conturi se pot pensiona la cerere, inainte de implinirea varstei de 60 de ani, si beneficiaza de pensia prevazuta la alin. (1), daca au o vechime de cel putin 25 de ani numai in functia de judecator, procuror, magistrat-asistent la Inalta Curte de Casatie si Justitie si de la Curtea Constitutionala sau personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor, precum si in functia de judecator la Curtea Constitutionala, judecator ori procuror financiar sau consilier de conturi de la sectia jurisdictionala a Curtii de Conturi . La calcularea acestei vechimi se iau in considerare si perioadele in care judecatorul, procurorul, magistratul-asistent sau personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, precum si judecatorul de la Curtea Constitutionala, judecatorul, procurorul financiar si consilierul de conturi la sectia jurisdictionala a Curtii de Conturi a exercitat profesia de avocat, personal de specialitate juridica in fostele arbitraje de stat, consilier juridic sau jurisconsult.

(3) De pensia de serviciu prevazuta la alin. (1) beneficiaza, la cerere, inainte de implinirea varstei de 60 de ani, si judecatorii, procurorii si magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si judecatorii si magistratii-asistenti de la Curtea Constitutionala cu o vechime intre 20 si 25 de ani numai in aceste functii, in acest caz cuantumul pensiei fiind micsorat cu 1% din baza de calcul prevazuta la alin. (1), pentru fiecare an care lipseste din vechimea integrala in aceste functii.

.......................................................................................................................................................................................

(5) Persoanele care indeplinesc conditiile de vechime prevazute la alin. (1) si (3) in functia de judecator, procuror, magistrat-asistent sau personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor, precum si in functia de judecator ori procuror financiar, notar de stat sau consilier de conturi de la sectia jurisdictionala a Curtii de Conturi se pot pensiona si pot beneficia, la implinirea varstei de 60 de ani, de pensie de serviciu, chiar daca la data pensionarii au o alta ocupatie. In acest caz, pensia se stabileste dintr-o baza de calcul egala cu indemnizatia de incadrare bruta lunara pe care o are un judecator sau procuror in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad al instantei sau parchetului, si sporurile, in procent, avute la data eliberarii din functie ori, dupa caz, cu salariul de baza brut lunar si sporurile avute in ultima luna de activitate inainte de data pensionarii. De aceasta pensie de serviciu pot beneficia numai persoanele care au fost eliberate din functie din motive neimputabile.

(6) Judecatorii si procurorii si magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si de la Curtea Constitutionala au dreptul la pensie de boala profesionala si de invaliditate in cuantum de 80% din pensia de serviciu ."

143.La articolul 83, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 83

(1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si personalul de specialitate juridica prevazut la art. 87 alin. (1) pot fi mentinuti in functie dupa implinirea varstei de pensionare prevazute de lege, pana la varsta de 70 de ani. Pana la varsta de 65 de ani, magistratul poate opta sa ramana in functie, insa dupa implinirea acestei varste, pentru mentinerea in activitate este necesar avizul anual al Sectiei pentru judecatori sau, dupa caz, al Sectiei pentru procurori.

.......................................................................................................................................................................................

(3) Reincadrarea in functia de judecator, procuror ori magistrat-asistent se face fara concurs de catre sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii, la instantele sau, dupa caz, la parchetele de pe langa acestea, in cadrul carora aveau dreptul sa functioneze pana la data pensionarii si care nu pot functiona normal din cauza lipsei de personal. In acest caz, numirea in functia de magistrat-asistent se face de Consiliul Superior al Magistraturii, iar numirea in functia de judecator sau procuror se face de Presedintele Romaniei, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii. Pot fi reincadrati in functie, in conditiile prezentului alineat, fostii judecatori, procurori sau magistrati-asistenti care au fost eliberati din functie prin pensionare potrivit prezentei legi si cu privire la care nu s-a stabilit sanctiunea disciplinara a excluderii din magistratura, in conditiile Legii nr. 317/2004, republicata, cu modificarile ulterioare. Pe perioada reincadrarii, cuantumul pensiei se reduce cu 85%."

144.La articolul 832, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 832

(1) Nu beneficiaza de pensia de serviciu prevazuta la art. 82 si 831 si de indemnizatia prevazuta la art. 81 judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti si personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor care, chiar ulterior eliberarii din functie, au fost condamnati definitiv ori s-a dispus amanarea aplicarii pedepsei pentru o infractiune de coruptie, o infractiune asimilata infractiunilor de coruptie sau o infractiune in legatura cu acestea, precum si una din infractiunile cuprinse in titlul IV din Legea nr. 286/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, AAAAA«Infractiuni contra infaptuirii justitieiAAAAA» savarsite inainte de eliberarea din functie. Aceste persoane beneficiaza de pensie in sistemul public, in conditiile legii.

.......................................................................................................................................................................................

(4) Hotararea de condamnare sau prin care s-a dispus amanarea aplicarii pedepsei, ramasa definitiva, se comunica de catre instanta de executare Consiliului Superior al Magistraturii. Sectia pentru judecatori sau, dupa caz, Sectia pentru procurori va informa Casa Nationala de Pensii Publice cu privire la aparitia uneia dintre situatiile prevazute de prezentul articol care are ca efect acordarea, suspendarea, incetarea sau reluarea platii pensiei de serviciu ori, dupa caz, suspendarea sau reluarea procedurii de solutionare a cererii de acordare a pensiei de serviciu . Informarea Sectiei pentru judecatori sau, dupa caz, a Sectiei pentru procurori cuprinde elementele necesare pentru aplicarea masurii respective de catre casele teritoriale de pensii, inclusiv datele de identificare a persoanei, temeiul de drept al masurii, precum si data de la care se aplica."

145.Dupa articolul 832 se introduce un nou articol, articolul 833, cu urmatorul cuprins:

"Art. 833

Nu beneficiaza de pensia de serviciu prevazuta la art. 82 si 831 si de indemnizatia prevazuta la art. 81 judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti si personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor cu privire la care s-a stabilit sanctiunea disciplinara a excluderii din magistratura, in conditiile Legii nr. 317/2004, republicata, cu modificarile ulterioare. Aceste persoane beneficiaza de pensie in sistemul public, in conditiile legii."

146.Articolul 84 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 84

(1) Sotul supravietuitor al judecatorului sau procurorului are dreptul, la implinirea varstei de 60 de ani, la pensia de urmas in conditiile prevazute de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, calculata din pensia de serviciu aflata in plata sau la care ar fi avut dreptul la data decesului sustinatorul, actualizata, dupa caz.

(2) Copiii minori ai judecatorului sau procurorului decedat, precum si copiii majori pana la terminarea studiilor, dar nu mai mult de 26 de ani au dreptul la pensia de urmas, calculata din pensia de serviciu aflata in plata sau la care ar fi avut dreptul la data decesului sustinatorul decedat, actualizata, dupa caz, in conditiile Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si in procentele prevazute de aceasta lege, in functie de numarul de urmasi.

(3) In cazul in care la data decesului procurorul sau judecatorul nu indeplineste conditiile de acordare a pensiei de serviciu, copiii minori, precum si copiii majori pana la terminarea studiilor, dar nu mai mult de 26 de ani au dreptul la o pensie de urmas in cuantum de 75% din indemnizatia de incadrare bruta lunara avuta de sustinatorul decedat in ultima luna de activitate, in conditiile prevazute de Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare."



Afişează Legea 242/2018 pentru modificarea si completarea statutului judecatorilor si procurorilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    judecatori    procurori    legalitate    impartialitate    control ierarhic    drepturi si libertati individuale    incompatibilitate    lucratori operativi    delegare    detasare    eroare judiciara

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Revendicare imobiliara a unui bun proprietate comuna pe cote-parti (coproprietate). Exceptie de la opozabilitatea hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Sumele destinate platii drepturilor salariale, aflate in conturi deschise la unitatile de trezorerie si societati bancare, nu pot face obiectul executarii silite prin poprire
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

RECURS: Instanta de apel nu a avut in vedere, la motivarea deciziei, cererea de modificare a actiunii initiale, ci doar argumentele din cererea de chemare in judecata
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 186/2019

ICCJ: Contractul privind serviciile financiare incheiat la distanta constituie titlu executoriu in lipsa semnaturii olografe sau a semnaturii electronice extinse
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ: Cu privire la rezolvarea aspectelor accesorii divortului, instanta de judecata poate consfinti acordul de mediere avand acest obiect.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ: Situatia masurilor asiguratorii infiintate in cadrul unui proces penal asupra bunurilor unei persoane juridice, anterior deschiderii procedurii insolventei, in vederea confiscarii speciale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ: Judecatorul care a participat la judecarea unei cauze nu poate participa la judecarea aceleiasi cauze intr-o cale extraordinara de atac, in etapa admisibilitatii in principiu (contestatie in anulare, revizuire si recurs in casatie)
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ: Titularii dreptului de proprietate privata afectati de capacitatile energetice pot pretinde indemnizatii pentru lipsa de folosinta numai in masura in care capacitatile energetice au fost realizate dupa intrarea in vigoare a Legii energiei electrice nr. 13/2007
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019



Articole Juridice

Plata cheltuielilor de judecata. Aspecte practice. Netemeinicia solicitarii de cenzurare a cheltuielilor de judecata. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Restrictiile impuse de Ungaria in ceea ce priveste finantarea din strainatate a organizatiilor civile nu sunt compatibile cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Exigentele impuse pentru emiterea unui mandat european de arestare si intinderea protectiei jurisdictionale de care beneficiaza persoanele pe numele carora a fost emis un astfel de mandat
Sursa: EuroAvocatura.ro

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restrictiile privind vanzarea-cumpararea terenurilor agricole situate in extravilan si aplicarea principiului tempus regit actum
Sursa: Irina Maria Diculescu

Procedura speciala a atacarii hotararilor de validare a consilierilor locali – aspecte de constitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu