din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2763 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea nr. 38/2003, privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Actualizata 2008

Legea nr. 38/2003, privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Actualizata 2008

  Publicat: 17 Mar 2009       93678 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Legea nr. 38/2003, privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Actualizata 2008.

Actul include modificarile din urmatoarele acte:
- O.G. nr. 93/2003
- O.G. nr. 44/2004
- O.G. nr. 57/2004
- Legea nr. 265/2007
- O.U.G. nr. 153/2007
- Legea nr. 68/2008 publicat in MOF nr. 236 din 27/03/2008.

Persoana care cumpara frecvent produsele sau serviciile unei firme, sau dintr-un magazin, consumator obisnuit al unui local.
Persoana care cumpara frecvent produsele sau serviciile unei firme, sau dintr-un magazin, consumator obisnuit al unui local.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
In domeniul naval, constructie cu o suprafata plana in lungul malului unei ape navigabile,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Persoana care cumpara frecvent produsele sau serviciile unei firme, sau dintr-un magazin, consumator obisnuit al unui local.

7. componentele antetului;

8. timpul efectiv lucrat, din care timpul de noapte efectiv lucrat.

Art. 42. - Bonul client trebuie sa contina elementele precizate in normele legale in vigoare, precum si urmatoarele elemente:

a) numerele de telefon si fax ale operatorului de transport;

b) numarul bonului client, data si ora;

c) codul fiscal al transportatorului autorizat;

d) numarul cursei;

e) numele taximetristului;

f) numarul de inmatriculare al autovehiculului taxi si numarul autorizatiei taxi;

g) tariful de pornire;

h) tariful de distanta (lei/km);

i) distanta parcursa (km);

j) tariful de stationare (lei/ora);

k) durata stationarii, care include si durata de circulatie sub viteza de comutare;

l) durata cursei;

m) tariful pentru incarcare/descarcare, daca este cazul;

n) pretul total al serviciului;

o) valoarea si cota TVA aferenta.

Art. 43. - Este interzisa efectuarea unui transport in regim de taxi cu aparatul de taxat defect, cu lampa taxi scoasa din functiune sau fara a elibera bonul client la finalul cursei.

Art. 44. - (1) Producatorul sau, dupa caz, importatorul de aparate de taxat furnizeaza odata cu aparatul dotarea tehnica aferenta si procedeul tehnic sau programul dupa care se realizeaza tarifarea si se pot obtine informatiile continute in memoria electronica fiscala.

(2) Perioada de garantie este de minimum un an.

Art. 45. - (1) Aplicarea sau inlaturarea sigiliului fiscal al aparatului de marcat electronic fiscal, precum si introducerea programului privind modul de tarifare si tarifele se realizeaza numai de catre reprezentantul autorizat, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile ulterioare.

(2) Taximetrele aflate in utilizare se supun controlului metrologic legal de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, conform reglementarilor metrologice in vigoare. Prima verificare metrologica se efectueaza imediat dupa instalarea pe taxi a aparatului de taxat, ocazie cu care se elibereaza buletinul de verificare metrologica.

(3) Unitatea service autorizata, conform prevederilor legale, instaleaza aparatele de taxat pe taxiuri, in conformitate cu instructiunile producatorului, si efectueaza reglarea taximetrului in functie de constanta generatorului semnalelor de distanta si securizarea reglarii, precum si securizarea conexiunii taximetrului cu autovehiculul in care este instalat, prin intermediul mijloacelor de securizare a taximetrului. In caz de interventie asupra aparatului de taxat, unitatea service are dreptul sa inlature si sa aplice elementele de securizare a conexiunii taximetrului cu autovehiculul, fara deteriorarea eventualelor marcaje metrologice.

Art. 46. - In situatia functionarii taxiului cu mai multi soferi alternativ, in cadrul unui program zilnic de lucru, fiecare sofer incepe activitatea prin accesarea identitatii sale in programul aparatului de taxat, prin introducerea unei chei electronice, prin intermediul careia se poate executa si controlul asupra activitatii depuse de acesta.

CAPITOLUL V

Preturi si tarife privind transportul in regim de taxi

Art. 47. - Calculul pretului transportului in regim de taxi poate fi realizat in unul dintre urmatoarele moduri:

a) modul de calcul normal aaa��A�A``Saaa��A�� - aplicarea simpla a tarifului este calculul pretului si se bazeaza pe aplicarea tarifului orar (lei/ora), la rularea sub viteza de comutare, si a tarifului de distanta (lei/km), la rularea cu o viteza mai mare decat viteza de comutare;

b) modul de calcul normal aaa��A�A``Daaa��A��-aplicarea dubla a tarifului este calculul pretului si se bazeaza pe aplicarea simultana a tarifului orar si a tarifului de distanta, pe tot parcursul calatoriei.

Art. 48. - Pretul total al unui transport in regim de taxi se compune din urmatoarele elemente:

a) in cazul transportului de persoane:

1. tariful de pornire;

2. pretul calculat prin modul normal de calcul aaa��A�A``Saaa��A��, pentru distanta parcursa cu viteza peste viteza de comutare si pentru timpul consumat in stationari la dispozitia clientului sau in parcurgerea unor distante sub viteza de comutare;

b) in cazul transportului de marfuri sau bunuri sunt posibile doua variante:

1. o varianta aplicabila la toate taxiurile la care pretul total calculat la lit. a) se suplimenteaza, daca este cazul, cu pretul privind prestatia efectuata de taximetrist pentru manipularea marfurilor sau a bunurilor transportate si se introduce de catre taximetrist prin tastarea numerica programabila existenta, in functie de tariful pentru manipulare stabilit, si se adauga prin actionarea tastaturii respective. Pretul suplimentar este exclus din suma de plata afisata de taximetru. Valoarea sumei de plata, care include pretul suplimentar si care se regaseste pe bonul client, poate fi afisata temporar pe afisajul client;

2. o varianta aplicabila optional pentru taxiuri a caror sarcina utila maxima autorizata depaseste o tona, pentru care pretul total se determina prin modul de calcul normal aaa��A�A``Daaa��A�� - aplicarea dubla a tarifului, la care se poate adauga, in conditiile precizate la lit. a), pretul suplimentar in functie de tariful pentru prestatiile de incarcare/descarcare, executate de taximetrist. Tarifele suplimentare vor fi precizate in lista cuprinzand tarifele, afisata obligatoriu la bordul autovehiculului.

Art. 49. - (1) Regulile generale privind modul de stabilire a preturilor prestatiei si a tarifelor sunt urmatoarele:

a) tariful de distanta, lei/km, se stabileste in functie de caracteristicile tehnice si de capacitatea de transport maxima autorizata ale autovehiculelor respective. In cazul taxiurilor pentru transportul persoanelor se va tine seama si de nivelul confortului oferit;

b) tariful de distanta, lei/km, poate fi stabilit pentru timp de zi si pentru timp de noapte, prevazute la art. 41 lit. e). Tariful de noapte nu va fi mai mare decat cu pana la 50% din tariful de zi;

c) pretul transportului nu este conditionat de numarul persoanelor sau de cantitatea de bunuri transportate, atata timp cat acestea nu depasesc capacitatea de transport autorizata a taxiului;

d) in cazul transportului de persoane in regim de taxi, nivelul tarifelor de distanta nu poate depasi tarifele maximale de distanta stabilite prin hotarari ale autoritatii administratiei publice locale sau a municipiului Bucuresti, dupa caz. Nivelul maxim al tarifelor de distanta se stabileste pe baza metodologiei realizate de A.N.R.S.C. si a datelor furnizate la cererea autoritatii cu ocazia consultarii filialelor locale ale asociatiilor definite la art. 54;

e) la stabilirea tarifului orar pentru fiecare taxi se va tine cont de raportul dintre tariful orar, exprimat in lei/ora, si tariful de distanta, exprimat in lei/km, care trebuie sa fie egal cu 10, care este valoarea limita a vitezei de comutare, exprimata in km/ora;

f) in cazul aplicarii duble a tarifului in cadrul transportului de bunuri in regim de taxi, pretul prestatiei creste simultan pe baza distantei parcurse si a timpului consumat, tariful aplicat fiind tarif unic pe intreaga cursa, din momentul trecerii taximetrului din pozitia de operare aaa��A�A``Liberaaa��A�� in pozitia aaa��A�A``Ocupataaa��A�� si pana in momentul revenirii in pozitia initiala aaa��A�A``Liberaaa��A��. Aplicarea dubla a tarifului se poate efectua in cadrul transportului de marfuri sau de bunuri in regim de taxi, pentru autovehicule cu sarcina utila maxima autorizata care depaseste o tona, la care timpul de stationare la dispozitia clientului este cel putin de doua ori mai mare decat timpul de circulatie;

g) tariful de pornire va fi egal cu tariful de distanta (lei/km) aplicat;

h) tariful pentru incarcare/descarcare poate fi compus din tariful pentru operatiunile de incarcare/descarcare, mecanice sau manuale, si operatiunile de manipulare a bunurilor de catre taximetristi sau de catre manipulanti, angajati ai transportatorului autorizat. Lucrarile mecanizate de incarcare/descarcare trebuie sa aiba un tarif prestabilit pe operatiune, iar tariful pentru operatiunile manuale se convine inainte de executare cu clientul, pe baza unui tarif orar prestabilit. Intregul pret al incarcarii/descarcarii si manipularii bunurilor, daca acestea sunt executate de catre angajatii operatorului de transport, se regaseste in bonul client pe care acesta il plateste la inchiderea prestatiei;

i) procedura de stabilire a tarifelor pentru prestarea transportului in regim de taxi sau a transportului in regim de inchiriere se precizeaza in contractele de atribuire a gestiunii delegate si trebuie sa tina seama de urmatoarele reguli:

1. tarifele incasate de transportatorul autorizat in urma prestarii serviciilor de transport trebuie sa acopere cel putin sumele investite si cheltuielile curente realizate pentru prestarea serviciului;





Afişează Legea nr. 38/2003, privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Actualizata 2008 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Taxi    Legea 38/2003    Legea taximetriei actualizata 2017

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Jurisdictia muncii si solutionarea conflictelor de munca. Exceptia necompetentei functionale
Pronuntaţă de: Tribunalul GORJ � Sentinta civila nr. 78/10.01.2019

Omisiunea inscrierii in concret a motivelor de fapt si de drept. Nulitatea absoluta a deciziei de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3581/2019

Contestare decizie de concediere. Solictare plata drepturi banesti si a indemnizatiei de concediu
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLUJ - DECIZIA CIVILa Nr. 993 din 9 septembrie 2019

Inlocuirea de catre instanta a sanctiunii aplicate angajatorului. Avertisment pentru neincheierea contractului de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul V, Sectia Civila, Decizia nr. 1005/A/2016

Primirea la munca a 4 persoane fara contract de munca. Amenda contraventionala
Pronuntaţă de: Judecatoria Botosani, Sectia Civila, Sedinta din 14.06.2016

Actiune pentru repararea prejudiciului cauzat de ruina edificiului. Solidaritate pasiva intre coproprietari
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 279 din 4 februarie 2016

Amanarea aplicarii pedepsei. Institutia amanarii aplicarii pedepsei este incompatibila cu pronuntarea unei solutii de condamnare
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 17/A din 19 ianuarie 2015

Lipsire de libertate in mod ilegal. Inselaciune. Declinarea competentei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia Penala, Incheierea nr. 1084 din 01.08.2012

Lipsire de libertate in mod ilegal. Trafic de minori si proxenetism
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie, Sectia Penala, Decizia nr. 1100 din 10.04.2012

Furt calificat. Patrunderea prin efractie
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea, Sectia penala si pentru cauze cu minori, Decizia penala nr. 167/R/ din 14 februarie 2012



Articole Juridice

Un serviciu care pune in legatura directa, prin intermediul unei aplicatii electronice, clienti si soferi de taxi constituie un serviciu al societatii informationale din moment ce nu reprezinta o parte integranta dintr-un serviciu global al carui element principal ar fi o prestatie de transport
Sursa: EuroAvocatura.ro

Drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului
Sursa:

Exemple de date si informatii care constituie date cu caracter personal
Sursa: MCP Cabinet avocati

Serviciul oferit de Uber nu poate fi calificat drept "serviciu al societatii informationale"
Sursa: EuroAvocatura.ro

Protectia sociala a persoanelor cu dizabilitati
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

In cazul anularii unui zbor, pasagerii pot solicita o compensatie pentru prejudiciul moral suferit
Sursa: EuroAvocatura.ro

Emiterea facturii cu si fara TVA
Sursa: InfoTVA