a) aduce la cunostinta structurilor din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale actele normative cu implicatii in activitatea acestora si acorda asistenta juridica de specialitate, intocmind puncte de vedere referitoare la modalitatea de interpretare si aplicare a legilor, la solicitarea scrisa a structurilor din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, potrivit competentei sale;
b) elaboreaza precizari punctuale pentru aplicarea reglementarilor legale in vigoare, la solicitarea expresa a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
c) sesizeaza, in scris, conducerea Oficiului National al Registrului Comertului in legatura cu aspectele de natura juridica ridicate de aplicarea actelor normative si propune solutii unitare potrivit competentei sale;
d) elaboreaza proiectul de Regulament de organizare si functionare a Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si a regulamentului intern, in colaborare cu Directia managementul calitatii, organizare, arhiva si cu Directia management resurse umane;
e) intocmeste pe baza propunerilor cu directiile din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului proiectul planului de masuri, modul de prevenire si combatere a coruptiei, pe care il transmite Consiliului consultativ spre avizare;
f) colaboreaza cu celelalte directii din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului cu privire la proiectele legislative si modificarile legislative cu impact asupra activitatii Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
g) propune, impreuna cu directiile de specialitate implicate, proiectul de hotarare a Guvernului specific aprobarii taxelor si tarifelor;
h) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate .
II. Structura relatii interinstitutionale are urmatoarele atributii:
a) asigura, in colaborare cu celelalte directii din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului, participarea institutiei la elaborarea unor proiecte de acte normative privitoare la sau avand incidenta asupra activitatii registrului comertului;
b) asigura colaborarea cu institutiile initiatoare ale unor acte normative cu implicatii in activitatea oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, la solicitarea acestora, din dispozitia conducerii Oficiului National al Registrului Comertului, in acest sens formuland si comunicandu-le acestora punctul de vedere al Oficiului National al Registrului Comertului;
c) participa la elaborarea si/sau derularea unor proiecte initiate de Ministerul Justitiei pentru indeplinirea obligatiilor Romaniei in calitate de stat membru al Uniunii Europene;
d) asigura colaborarea cu institutiile corespondente din alte state, cu organisme internationale al caror membru este Oficiul National al Registrului Comertului, precum si cu orice alte organisme internationale in derularea de proiecte ce au legatura cu activitatea registrului comertului;
e) elaboreaza sau, dupa caz, participa la elaborarea raportarilor solicitate de Ministerul Justitiei pentru indeplinirea obligatiilor Romaniei in calitate de stat membru al Uniunii Europene sau in cadrul altor proiecte, in colaborare cu celelalte directii din cadrul institutiei;
f) participa la elaborarea modificarilor aduse legislatiei romane in vigoare potrivit solicitarilor Comisiei Europene, Bancii Mondiale si altor organizatii internationale, la solicitarea Ministerului Justitiei, in colaborare cu celelalte directii din cadrul institutiei;
g) colaboreaza cu autoritatile publice competente pentru autorizarea functionarii persoanelor juridice pe baza declaratiei- tip pe propria raspundere, precum si cu oficiile registrului comertului de pe langa tribunale in acest domeniu;
h) asigura informarea initiala a solicitantilor cu privire la categoriile de informatii existente in registrul central computerizat, precum si informarea privind serviciile oferite de Oficiul National al Registrului Comertului;
i) elaboreaza proiectul protocoalelor de furnizare a informatiilor si al celor privind relatiile interinstitutionale specifice activitatii desfasurate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale;
j) furnizeaza in mod prompt si complet informatiile de interes public, in urma solicitarii verbale sau scrise, adresata de mass-media, potrivit prevederilor Legii nr. 544/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
k) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate .
ARTICOLUL 19 Serviciul audit public intern
Serviciul audit public intern functioneaza la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului in subordinea directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului si are urmatoarele atributii:
a) elaboreaza norme metodologice specifice activitatii de audit public intern, conform Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, cu avizul organului ierarhic superior, respectiv Ministerul Justitiei sau, dupa caz, Unitatea Centrala de Armonizare a Auditului Public Intern (U.C.A.A.P.I.);
b) elaboreaza proiectul planului anual de audit public intern;
c) efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca sistemele de management financiar si control ale Oficiului National al Registrului Comertului si oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta si eficacitate;
d) informeaza organul ierarhic superior, respectiv Ministerul Justitiei sau, dupa caz, U.C.A.A.P.I. despre recomandarile neinsusite de catre conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, precum si despre consecintele neimplementarii acestora;
e) intocmeste lunar si ori de cate ori este necesar raportul privind constatarile, concluziile si recomandarile rezultate din activitatile sale de audit, in vederea afisarii acestuia pe pagina de intranet a institutiei, dupa avizarea acestora de catre conducerea Oficiului National al Registrului Comertului;
f) elaboreaza raportul anual al activitatii de audit public intern;
g) in cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii, raporteaza imediat conducerii Oficiului National al Registrului Comertului si structurii de control intern abilitate;
h) desfasoara misiuni ad-hoc, respectiv misiuni de audit public intern cu caracter exceptional, necuprinse in planul anual de audit public intern;
i) desfasoara misiuni de consiliere formalizate, cuprinse intr-o sectiune distincta a planului anual de audit intern, efectuate prin abordari sistematice si metodice, conform unor proceduri prestabilite avand un caracter formalizat;
j) desfasoara misiuni de consiliere cu caracter informal, realizate prin participarea in cadrul diferitelor comitete permanente sau la proiecte cu durata determinata, la reuniuni punctuale, schimburi curente de informatii, urmand a se desfasura dupa procedurile specifice acestora;
k) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, specifice domeniului de activitate .
ARTICOLUL 20 Corpul de inspectie generala
(1) Corpul de inspectie generala functioneaza la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului in subordinea directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului si are urmatoarele atributii principale:
a) exercita controlul intern privind respectarea prevederilor legale in cadrul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si verifica eficienta si transparenta activitatii din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019
Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019
Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020
Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020
Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut