din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2533 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia indeamna statele membre sa recunoasca competentele dobandite in afara cadrului scolar si universitar

Comisia indeamna statele membre sa recunoasca competentele dobandite in afara cadrului scolar si universitar

  Publicat: 06 Sep 2012       1241 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
In cadrul strategiei sale pentru crearea de locuri de munca si crestere economica, Comisia Europeana a lansat o initiativa pentru a impulsiona recunoasterea aptitudinilor si competentelor dobandite in afara cadrului scolar si universitar.

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Incluziunea sociala se refera la asigurarea accesului persoanelor defavorizate la locuri de munca si integrarea lor in societate.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
Grupul juratilor care intra in compunerea curtii cu jurati.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale

Propunerea Comisiei are drept scop sporirea posibilitatilor de angajare in special pentru tinerii someri si persoanele cu putine calificari formale, cum ar fi lucratorii in varsta si cei slab calificati. Propunerea urmareste, de asemenea, imbunatatirea accesului la invatamantul superior, in special al studentilor adulti.

Prin recomandarea sa, Comisia indeamna statele membre sa stabileasca sisteme nationale pentru validarea invatarii non-formale si informale (a se vedea contextul pentru definitii) pana in 2015. Acest lucru ar permite cetatenilor sa obtina o calificare integrala sau partiala pe baza aptitudinilor si competentelor dobandite in afara educatiei formale. Numai Finlanda, Franta, Luxemburg si Tarile de Jos dispun in prezent de sisteme cuprinzatoare pentru validarea invatarii non-formale si informale.

``Obiectivul nostru este ca toti cetatenii sa profite din plin de oportunitatile de invatare disponibile pentru a-si spori competentele si capacitatea de insertie profesionala, la locul de munca, prin intermediul grupurilor societatii civile sau prin intermediul internetului`` a declarat Androulla Vassiliou, comisarul pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret. ``Intr-o perioada cu un nivel ridicat al somajului si o crestere economica scazuta, este esential ca Europa sa dezvolte combinatia adecvata de aptitudini si competente pentru a stimula competitivitatea, prosperitatea si incluziunea sociala.``

Propunerea Comisiei a fost elaborata in contextul initiativelor Strategiei Europa 2020 ``O agenda pentru noi competente si locuri de munca`` si ``Tineretul in miscare``. Aceasta completeaza Cadrul european al calificarilor care promoveaza validarea educatiei formale


Propunerea Comisiei pentru noul program Erasmus pentru toti 2014-2020 prevede finantare pentru toate sectoarele educationale, inclusiv scoli, invatamantul pentru adulti, invatamantul superior, educatia si formarea profesionale, precum si invatarea non-formala si informala.
Propunerea Comisiei va fi discutata de Consiliu si urmeaza a fi adoptata de ministrii educatiei si tineretului la 23/24 noiembrie.

``Invatarea non-formala`` are loc intr-un mediu formal de educatie si nu determina, in general, obtinerea unei calificari sau diplome. De obicei, implica cursuri, ateliere, conferinte sau seminarii. ``Invatarea informala`` se desfasoara intr-o varietate de locuri precum la domiciliu, la locul de munca, intr-o asociatie si prin interactiunea zilnica intre oameni; aceasta include invatarea limbilor straine, a normelor culturale si a manierelor.

Patru state membre dispun in prezent de sisteme cuprinzatoare pentru validarea invatarii nona��formale si informale:

In Franta, toate calificarile, cu exceptia profesiilor reglementate precum cele de medic, dentist, veterinar si arhitect, pot fi obtinute prin validarea invatarii non-formale si informale. Persoanele prezinta detalii cu privire la experientele lor de invatare si aptitudinile/competentele dobandite. Un juriu format din experti numiti de catre ministerul de resort poate acorda o calificare totala sau partiala. Un sistem similar exista in Luxemburg.

In Tarile de Jos, oamenii pot sa prezinte o descriere a experientei lor unui furnizor recunoscut de ``certificate de experienta`` in scopul solicitarii de locuri de munca sau a recunoasterii formale de catre o comisie de examinare. In Finlanda, legislatia in materie de educatie permite validarea experientei in mai multe domenii si la mai multe niveluri de educatie.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Cercetare    Competente

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 463

[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
23 Feb 2022 | 1380

Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021
27 Dec 2020 | 5027

Ministrerul educatiei si cercetarii a aprobat infiintarea de centre de excelenta in fiecare judet si in municipiul Bucuresti
06 Nov 2020 | 1721

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1404

Casele electronice de marcat ale marilor contribuabili vor fi conectate la ANAF incepand cu 1 iulie 2020
13 Jun 2020 | 1022



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Aspecte practice privind necorespunderea profesionala a salariatului
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti