Propunerea Comisiei are drept scop sporirea posibilitatilor de angajare in special pentru tinerii someri si persoanele cu putine calificari formale, cum ar fi lucratorii in varsta si cei slab calificati. Propunerea urmareste, de asemenea, imbunatatirea accesului la invatamantul superior, in special al studentilor adulti.Prin recomandarea sa, Comisia indeamna statele membre sa stabileasca sisteme nationale pentru validarea invatarii non-formale si informale (a se vedea contextul pentru definitii) pana in 2015. Acest lucru ar permite cetatenilor sa obtina o calificare integrala sau partiala pe baza aptitudinilor si competentelor dobandite in afara educatiei formale. Numai Finlanda, Franta, Luxemburg si Tarile de Jos dispun in prezent de sisteme cuprinzatoare pentru validarea invatarii non-formale si informale.``Obiectivul nostru este ca toti cetatenii sa profite din plin de oportunitatile de invatare disponibile pentru a-si spori competentele si capacitatea de insertie profesionala, la locul de munca, prin intermediul grupurilor societatii civile sau prin intermediul internetului`` a declarat Androulla Vassiliou, comisarul pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret. ``Intr-o perioada cu un nivel ridicat al somajului si o crestere economica scazuta, este esential ca Europa sa dezvolte combinatia adecvata de aptitudini si competente pentru a stimula competitivitatea, prosperitatea si incluziunea sociala.``Propunerea Comisiei a fost elaborata in contextul initiativelor Strategiei Europa 2020 ``O agenda pentru noi competente si locuri de munca`` si ``Tineretul in miscare``. Aceasta completeaza Cadrul european al calificarilor care promoveaza validarea educatiei formale
Propunerea Comisiei pentru noul program Erasmus pentru toti 2014-2020 prevede finantare pentru toate sectoarele educationale, inclusiv scoli, invatamantul pentru adulti, invatamantul superior, educatia si formarea profesionale, precum si invatarea non-formala si informala.Propunerea Comisiei va fi discutata de Consiliu si urmeaza a fi adoptata de ministrii educatiei si tineretului la 23/24 noiembrie.``Invatarea non-formala`` are loc intr-un mediu formal de educatie si nu determina, in general, obtinerea unei calificari sau diplome. De obicei, implica cursuri, ateliere, conferinte sau seminarii. ``Invatarea informala`` se desfasoara intr-o varietate de locuri precum la domiciliu, la locul de munca, intr-o asociatie si prin interactiunea zilnica intre oameni; aceasta include invatarea limbilor straine, a normelor culturale si a manierelor.Patru state membre dispun in prezent de sisteme cuprinzatoare pentru validarea invatarii nona��formale si informale:In Franta, toate calificarile, cu exceptia profesiilor reglementate precum cele de medic, dentist, veterinar si arhitect, pot fi obtinute prin validarea invatarii non-formale si informale. Persoanele prezinta detalii cu privire la experientele lor de invatare si aptitudinile/competentele dobandite. Un juriu format din experti numiti de catre ministerul de resort poate acorda o calificare totala sau partiala. Un sistem similar exista in Luxemburg.In Tarile de Jos, oamenii pot sa prezinte o descriere a experientei lor unui furnizor recunoscut de ``certificate de experienta`` in scopul solicitarii de locuri de munca sau a recunoasterii formale de catre o comisie de examinare. In Finlanda, legislatia in materie de educatie permite validarea experientei in mai multe domenii si la mai multe niveluri de educatie.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 463
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1380
Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021 27 Dec 2020 | 5027
Ministrerul educatiei si cercetarii a aprobat infiintarea de centre de excelenta in fiecare judet si in municipiul Bucuresti 06 Nov 2020 | 1721
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1404
Casele electronice de marcat ale marilor contribuabili vor fi conectate la ANAF incepand cu 1 iulie 2020 13 Jun 2020 | 1022
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Aspecte practice privind necorespunderea profesionala a salariatului Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti