Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Cetatenii a 16 state insulare vor putea in curand sa calatoreasca in spatiul Schengen fara a avea nevoie de viza

Cetatenii a 16 state insulare vor putea in curand sa calatoreasca in spatiul Schengen fara a avea nevoie de viza

  Publicat: 08 Nov 2012       1173 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Aceasta masura va genera oportunitati si avantaje atat pentru UE, cat si pentru resortisantii celor 16 state vizate.

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana apartinand unui stat/teritoriu guvernat de un alt stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Eliberare de raspundere a unei persoane care nu-si executa obligatiile legale sau contractuale din cauze straine culpei sale (forta majora, culpa creditorului etc.).
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.

``Faptul de a calatori fara viza nu este doar un gest simbolic, ci va avea un impact direct asupra cetatenilor acestor tari si asupra cetatenilor UE, prin intensificarea contactelor interpersonale si prin diversificarea oportunitatilor de afaceri``, a declarat dna Cecilia MalmstrA¶m, comisarul UE pentru afaceri interne.

Comisia Europeana a propus adaugarea a 5 state insulare din Caraibi (Dominica, Grenada, Saint Lucia, Saint Vincent si Grenadine si Trinidad si Tobago), a 10 state insulare din Pacific (Kiribati, Insulele Marshall, Micronezia, Nauru, Palau, Samoa, Insulele Solomon, Tonga, Tuvalu si Vanuatu) si a Timorului de Est pe lista tarilor terte si a teritoriilor ai caror resortisanti sunt exonerati de obligatia de a detine viza.

Obiectivul este simplificarea calatoriilor in spatiul Schengen, precum si in Cipru, Bulgaria si Romania. Daca are pasaport, un resortisant al uneia dintre aceste tari nu va mai avea nevoie de viza pentru sederile de scurta durata (de pana la 90 de zile), efectuate in scop de afaceri, turistic sau familial. Masura in cauza va facilita planificarea calatoriilor si va reduce costurile acestora. Din cauza prezentei consulare limitate a statelor membre in multe dintre aceste tari, persoanele care doreau sa obtina o viza Schengen trebuiau adesea sa se deplaseze in strainatate pentru a o solicita.

Propunerea Comisiei prevede caracterul reciproc al acestei exonerari prin intermediul unor acorduri de eliminare a vizelor, asigurand un regim de calatorii fara viza pentru toti cetatenii UE care doresc sa calatoreasca in tarile respective. In plus, anumite categorii de cetateni britanici, care in prezent au obligatia de a detine viza (aproximativ 300 000 de persoane cu resedinta mai ales in teritoriile britanice de peste mari, cum ar fi Bermuda si Insulele Turks si Caicos), vor beneficia, de asemenea, de aceasta exonerare .

Este acum randul Parlamentului European si al Consiliului Uniunii Europene sa adopte o decizie finala cu privire la propunerea Comisiei.

Raport privind functionarea cooperarii locale Schengen

De asemenea, Comisia a adoptat un raport privind functionarea ``cooperarii locale Schengen``. Raportul evalueaza primii doi ani de punere in aplicare a Codului de vize al UE si face recomandari concrete referitoare la modul in care cooperarea poate fi imbunatatita in viitor, de exemplu, prin repartizarea sarcinilor intre toti actorii implicati. O mai buna cooperare locala Schengen, in special in ceea ce priveste armonizarea practicilor, va contribui la consolidarea credibilitatii politicii comune a UE in domeniul vizelor si va asigura ca toti solicitantii de viza beneficiaza de un tratament egal, echitabil si transparent.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Spatiul Schengen

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 139

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 971

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 399

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 278

PROIECT MFP privind infiintarea Bancilor Nationale de Dezvoltare
24 Aug 2019 | 149

A fost modificata legea privind sistemul unitar de pensii publice. Schimbari cu privire la stagiile de cotizare ale personalului din unitatile miniere.
18 Jul 2019 | 248



Articole Juridice

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017