Propunerea de modificare a fost inaintata spre aprobare Guvernului de Ministerul Justitiei dupa ce, in urma analizei modului de desfasurare a concursului aferent anului 2012 (derulat in perioada 19 martie - 21 septembrie 2012), au fost identificate o serie de neajunsuri:- durata foarte mare in timp a procedurii (peste 6 luni),- costul financiar ridicat al acesteia,- numarul foarte mare de persoane implicate in organizarea concursului (aproximativ 170),- eficienta scazuta a procedurii (promovarea a doar doi candidati),- deficitul foarte mare de judecatori la Inalta Curte de Casatie si Justitie (26 de posturi vacante), care nu ar putea fi acoperit decat prin simplificarea procedurii si reducerea duratei acesteia.
In mod concret, modificarile operate vizeaza reducerea unor termene in scopul scurtarii duratei procedurii, dar si largirea bazei de selectie a candidatilor, fiind mentinuta conditia de 15 ani vechime in functia de judecator sau procuror, dar redusa la 3 ani perioada de functionare efectiva la curtea de apel, parchetul de pe langa curtea de apel sau Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie necesara pentru inscrierea la concurs.
Forma in vigoare a legii presupune in prezent doua probe eliminatorii (evaluarea lucrarilor si interviul), dar clasamentul final al candidatilor se bazeaza doar pe proba scrisa, astfel incat evaluarea activitatii profesionale nu se regaseste in nota finala. Or, atat evaluarea activitatii anterioare, cat si interviul in fata Plenului Consiliului Superior al Magistraturii (prin care se verifica integritatea, maturitatea profesionala, experienta, echilibrul candidatilor) trebuie sa se afle in mod fundamental intre criteriile care stau la baza selectiei. Prin urmare, potrivit noului act normativ, toate cele trei probe existente in actuala procedura vor avea o pondere in punctajul final obtinut de candidati, iar nerealizarea punctajului minim la oricare dintre acestea va avea ca rezultat eliminarea candidatului.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 1117
ICCJ (RIL): Termenul de preaviz incepe sa curga din ziua urmatoare comunicarii notificarii de preaviz si se implineste in ultima zi a termenului 20 May 2024 | 869
ICCJ: Termenul din Legea 50/1991 stabilit in procesul-verbal de constatare a contraventiei este unul de recomandare 01 Jul 2021 | 2246
ICCJ: Actele procedurale depuse prin fax sau email dupa terminarea programului instantei sunt depuse in termen 24 Jun 2020 | 3354
ICCJ: Hotararea pronuntata in prima instanta in procesele si cererile care decurg din executarea contractelor administrative se ataca cu recurs 25 May 2020 | 1556
ICCJ: Titular unei intreprinderi individuale poate avea calitatea de functionar public 13 May 2020 | 2876
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Cumularea de catre functionarul public a pensiei cu salariul. Conditii de incetare si prelungire a raportului de serviciu Sursa: MCP avocati
Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti
Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati Pronuntaţă de: Tribunalul Arges
Rambursarea retroactiva a somajului eronat de catre autoritatea publica Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO