Propunerea de modificare a fost inaintata spre aprobare Guvernului de Ministerul Justitiei dupa ce, in urma analizei modului de desfasurare a concursului aferent anului 2012 (derulat in perioada 19 martie - 21 septembrie 2012), au fost identificate o serie de neajunsuri:- durata foarte mare in timp a procedurii (peste 6 luni),- costul financiar ridicat al acesteia,- numarul foarte mare de persoane implicate in organizarea concursului (aproximativ 170),- eficienta scazuta a procedurii (promovarea a doar doi candidati),- deficitul foarte mare de judecatori la Inalta Curte de Casatie si Justitie (26 de posturi vacante), care nu ar putea fi acoperit decat prin simplificarea procedurii si reducerea duratei acesteia.
In mod concret, modificarile operate vizeaza reducerea unor termene in scopul scurtarii duratei procedurii, dar si largirea bazei de selectie a candidatilor, fiind mentinuta conditia de 15 ani vechime in functia de judecator sau procuror, dar redusa la 3 ani perioada de functionare efectiva la curtea de apel, parchetul de pe langa curtea de apel sau Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie necesara pentru inscrierea la concurs.
Forma in vigoare a legii presupune in prezent doua probe eliminatorii (evaluarea lucrarilor si interviul), dar clasamentul final al candidatilor se bazeaza doar pe proba scrisa, astfel incat evaluarea activitatii profesionale nu se regaseste in nota finala. Or, atat evaluarea activitatii anterioare, cat si interviul in fata Plenului Consiliului Superior al Magistraturii (prin care se verifica integritatea, maturitatea profesionala, experienta, echilibrul candidatilor) trebuie sa se afle in mod fundamental intre criteriile care stau la baza selectiei. Prin urmare, potrivit noului act normativ, toate cele trei probe existente in actuala procedura vor avea o pondere in punctajul final obtinut de candidati, iar nerealizarea punctajului minim la oricare dintre acestea va avea ca rezultat eliminarea candidatului.
ICCJ: Termenul din Legea 50/1991 stabilit in procesul-verbal de constatare a contraventiei este unul de recomandare 01 Jul 2021 | 1604
ICCJ: Actele procedurale depuse prin fax sau email dupa terminarea programului instantei sunt depuse in termen 24 Jun 2020 | 2674
ICCJ: Hotararea pronuntata in prima instanta in procesele si cererile care decurg din executarea contractelor administrative se ataca cu recurs 25 May 2020 | 1261
ICCJ: Titular unei intreprinderi individuale poate avea calitatea de functionar public 13 May 2020 | 2279
ICCJ: Veniturile la Fondul pentru mediu nu constituie obligatie fiscala 08 Apr 2020 | 1435
ICCJ a decis suspendarea activitatii de lucru cu publicul 14 Mar 2020 | 873
Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale Sursa: MCP Cabinet avocati
Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021
Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Admisibilitate Cerere de drept comun de obligare a Fondului de Garantare a Asiguratilor la plata daunelor morale si materiale determinate de un accident rutier Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 113/A din 15.06.2018 a Curtii de Apel Galati