din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2118 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Procedura de promovare in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie a fost modificata

Procedura de promovare in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie a fost modificata

  Publicat: 05 Dec 2012       1452 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Procedura de promovare in functia de judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie a fost modificata pentru a se scurta durata acesteia si sa fie reduse costurile pe care le implica.

Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.

Propunerea de modificare a fost inaintata spre aprobare Guvernului de Ministerul Justitiei dupa ce, in urma analizei modului de desfasurare a concursului aferent anului 2012 (derulat in perioada 19 martie - 21 septembrie 2012), au fost identificate o serie de neajunsuri:
- durata foarte mare in timp a procedurii (peste 6 luni),
- costul financiar ridicat al acesteia,
- numarul foarte mare de persoane implicate in organizarea concursului (aproximativ 170),
- eficienta scazuta a procedurii (promovarea a doar doi candidati),
- deficitul foarte mare de judecatori la Inalta Curte de Casatie si Justitie (26 de posturi vacante), care nu ar putea fi acoperit decat prin simplificarea procedurii si reducerea duratei acesteia.



In mod concret, modificarile operate vizeaza reducerea unor termene in scopul scurtarii duratei procedurii, dar si largirea bazei de selectie a candidatilor, fiind mentinuta conditia de 15 ani vechime in functia de judecator sau procuror, dar redusa la 3 ani perioada de functionare efectiva la curtea de apel, parchetul de pe langa curtea de apel sau Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie necesara pentru inscrierea la concurs.



Forma in vigoare a legii presupune in prezent doua probe eliminatorii (evaluarea lucrarilor si interviul), dar clasamentul final al candidatilor se bazeaza doar pe proba scrisa, astfel incat evaluarea activitatii profesionale nu se regaseste in nota finala. Or, atat evaluarea activitatii anterioare, cat si interviul in fata Plenului Consiliului Superior al Magistraturii (prin care se verifica integritatea, maturitatea profesionala, experienta, echilibrul candidatilor) trebuie sa se afle in mod fundamental intre criteriile care stau la baza selectiei. Prin urmare, potrivit noului act normativ, toate cele trei probe existente in actuala procedura vor avea o pondere in punctajul final obtinut de candidati, iar nerealizarea punctajului minim la oricare dintre acestea va avea ca rezultat eliminarea candidatului.



Citeşte mai multe despre:    Inalta Curte de Casatie si Justitie    Ministerul Justitiei    Interviu

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

ICCJ: Termenul din Legea 50/1991 stabilit in procesul-verbal de constatare a contraventiei este unul de recomandare
01 Jul 2021 | 1787

ICCJ: Actele procedurale depuse prin fax sau email dupa terminarea programului instantei sunt depuse in termen
24 Jun 2020 | 2878

ICCJ: Hotararea pronuntata in prima instanta in procesele si cererile care decurg din executarea contractelor administrative se ataca cu recurs
25 May 2020 | 1353

ICCJ: Titular unei intreprinderi individuale poate avea calitatea de functionar public
13 May 2020 | 2512

ICCJ: Veniturile la Fondul pentru mediu nu constituie obligatie fiscala
08 Apr 2020 | 1522

ICCJ a decis suspendarea activitatii de lucru cu publicul
14 Mar 2020 | 966



Articole Juridice

Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Jurisprudenţă

Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare
Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti

Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati
Pronuntaţă de: Tribunalul Arges

Rambursarea retroactiva a somajului eronat de catre autoritatea publica
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO