Bilant 2008. Tribunalul de Prima Instanta
Referitor la actiunile directe si a recursurilor, durata medie de solutionare a fost de 16,9 luni si, respectiv, de 18,4 luni (18,2 luni si, respectiv 17,8 luni in 2007).
In anul 2008, Curtea a solutionat 567 cauze . A fost sesizata cu 592 cauze noi, cifra care o depaseste pe cea de 580 cauze introduse in 2007, care fusese cea mai mare din istoria Curtii. Numarul de cauze aflate pe rol la sfarsitul anului 2008 este aproape identic celui din anii anteriori. Pe langa reformele metodelor sale de lucru lansate in acesti ultimi ani, ameliorarea eficacitatii Curtii in solutionarea cauzelor se explica si prin utilizarea mai frecventa a diferitelor instrumente procedurale de care dispune pentru accelerarea judecarii anumitor cauze, in special procedura preliminara de urgenta, procedura accelerata, procedura simplificata si posibilitatea judecarii cauzei fara concluziile avocatului general.
In 2008, primul an de aplicare a noii proceduri preliminare de urgenta, aplicarea acestei proceduri a fost solicitata in sase cauze, iar camera desemnata a considerat ca in trei dintre acestea au fost intrunite conditiile necesare in acest sens. Aceste noi dispozitii referitoare la procedura preliminara de urgenta au permis Curtii sa solutioneze in 2008 cauzele respective intr-un termen deosebit de scurt, de aproximativ doua luni.
Tribunalul de Prima Instanta
Tribunalul a solutionat 605 cauze in cursul anului 2008, ceea ce reprezinta o crestere cu 52 % fata de anul 2007, in timp ce numarul sedin?elor organizate in 2008 s-a dublat: 341 fata de 172 in 2007. In ceea ce priveste durata medie de solutionare, aceasta s-a scurtat: 24,5 luni fata de 27,7 luni in 2007. Avand in vedere cresterea constanta a volumului contenciosului si, prin urmare, prelungirea termenelor de solutionare a litigiilor, Tribunalul a procedat la o revizuire a modalitatilor sale de lucru, a organizarii si a functionarii sale la toate nivelurile de gestionare a dosarelor. Tribunalul a avut drept obiectiv, cu aceasta ocazie, ameliorarea eficacitatii sale, veghind in acelasi timp sa nu aduca atingere calitatii deciziilor pronun?ate. Pe de alta parte, Regulamentul de procedura a fost modificat pentru a permite Tribunalului sa se pronunte asupra actiunilor in domeniul proprietatii intelectuale fara parcurgerea fazei orale a procedurii, cu exceptia cazului in care una dintre parti formuleaza o cerere motivata. Tribunalul va trebui sa continue eforturile in aceasta directie in cursul anului 2009 si se asteapta sa profite mai mult ca urmare a punerii in aplicare deplina a reformelor introduse. Astfel, daca anul a fost unul exceptional din punctul de vedere al cauzelor solutionate, a fost exceptional si din punctul de vedere al cauzelor introduse: 629 cauze au fost introduse in 2008, fata de 522 in 2007 si 432 in 2006. Stocul de cauze aflate pe rol a cunoscut o usoara crestere: acesta se ridica la 1178 cauze fata de 1154 cauze in 2007. Aceasta stare de fapt poate comporta un risc de prelungire a duratei procedurilor. Avand in vedere evolutia sistemica a contenciosului, va trebui sa se aprofundeze reflectia asupra cailor si mijloacelor, in special structurale, care sa permita Tribunalului sa continue sa asigure, in interesul justitiabililor, o judecata de calitate a cauzelor, reducand in acelasi timp durata procedurilor.
Tribunalul Functiei Publice
Numarul actiunilor introduse in 2008 – 111 cereri noi – este, pentru prima data dupa zece ani, in descrestere. In plus, trebuie notat ca acest numar este cu mult inferior celor 157 ac?iuni introduse in 2007. In 2008, Tribunal a solutionat 129 cauze . Diferenta dintre cauzele solutionate si cele introduse este prin urmare pozitiva, avand drept consecinta ca, pentru prima data de la crearea Tribunalului, numarul cauzelor aflate pe rol sa fie intr-o usoara scadere: 217 in 2008 fata de 235 in 2007. Durata medie de solutionare a cauzelor este de 17 luni, ceea ce reprezinta o usoara crestere din acest punct de vedere fata de anul 2007.
In cursul anului 2008, Tribunalul a continuat de asemenea eforturile de a raspunde legiuitorului de a facilita solutionarea amiabila a litigiilor in orice stadiu al procedurii."
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














