Comisia juridica a decis ca si Senatul se poate pronunta asupra urmarii penale a lui Pacuraru
Ministrul muncii, Paul Pacuraru, a precizat marti, pentru NewsIn, ca a trimis conducerii Senatului o solicitare prin care aceasta camera sa se pronunte daca suspiciunile de coruptie lansate asupra sa sunt veridice si daca se justifica inceperea urmarii penale.
"Am cerut punctual presedintelui Senatului si Biroului Permanent, conform Constitutiei, demararea procedurii de analiza si evaluare daca suspiciunile lansate asupra mea sunt veridice", a afirmat Pacuraru, care a explicat ca ar urma sa fie invitat la audieri la Comisia juridica. Ministrul muncii a precizat ca a facut acest gest pentru ca doreste sa inchida o “poveste” in care se afla implicat.
In scrisoarea trimisa conducerii Parlamentului, Pacuraru solicita, in temeiul articolului 72 din Constitutie, coroborat cu articolele144-147, articolul 169 si articolul 171 din Regulamentul Senatului, “deschiderea procedurii de autorizare a analizei” daca exista o fapta penala in activitatea sa care sa intemeieze inceperea urmaririi penale, asa cum a solicitat procurorul sef al DNA. “Va solicit sa cereti presedintelui Romaniei, Traian Basescu, inaintarea documentelor DNA pentru evaluarea temeiniciei si a veridicitatii acuzatiilor”, se mai arata in document.
In scrisoarea sa, Pacuraru face trimitere la articolul 72 din Constitutie, care se referira la imunitatea parlamentara. Astfel, deputatii si senatorii nu pot fi trasi la raspundere juridica pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului. Deputatii si senatorii pot fi urmariti si trimisi in judecata penala pentru fapte care nu au legatura cu voturile sau cu opiniile politice exprimate in exercitarea mandatului, dar nu pot fi perchezitionati, retinuti sau arestati fara incuviintarea Camerei din care fac parte, dupa ascultarea lor. Urmarirea si trimiterea in judecata penala se pot face numai de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. Competenta de judecata apartine Inaltei Curti de Casatie si Justitie. In caz de infractiune flagranta, deputatii sau senatorii pot fi retinuti si supusi perchezitiei. Ministrul justitiei il va informa neintarziat pe presedintele Camerei asupra retinerii si a perchezitiei. In cazul in care Camera sesizata constata ca nu exista temei pentru retinere, va dispune imediat revocarea acestei masuri .
In Regulamentul Senatului, postat pe siteul acestei camere, procedura privind punerea sub urmarirea penala a membrilor Guvernului stipuleaza ca Senatul are dreptul sa ceara punerea sub urmarire penala a membrilor Guvernului, potrivit dispozitiilor Legii privind responsabilitatea ministeriala. Articolul 150 prevede ca dezbaterea are loc pe baza raportului intocmit fie de o comisie permanenta, fie de o comisie de ancheta . Daca ministrul are si calitatea de senator, cererea se trimite spre examinare Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari, care va elabora in cel mai scurt timp un raport pe care il inainteaza Senatului. Raportul comisiei se inscrie cu prioritate in proiectul ordinii de zi. Hotararea se adopta cu votul majoritatii senatorilor. Daca Senatul hotaraste sa ceara punerea sub urmarire penala a unui membru al Guvernului, presedintele Senatului va adresa ministrului justitiei o cerere pentru inceperea urmaririi penale, potrivit legii. De asemenea, va instiinta Presedintele Romaniei pentru eventuala suspendare din functie a acestuia.
Conducerea Senatului a decis sa inainteze solicitarea lui Pacuraru catre Comisia juridica a Senatului.
Surse PNL declarasera pentru NewsIn, ca, in cazul Pacuraru, liberalii ar putea cere si arbitrajul Curtii Constitutionale pe motiv ca legea fundamentala, la art.109 referitor la raspunderea ministeriala, specifica faptul ca nu doar presedintele, ci si Camera Deputatilor si Senatul au dreptul sa ceara inceperea urmarii penale.
Presedintele Basescu a cerut remanierea lui Pacuraru odata cu ministrul Justitiei Tudor Chiuariu . Odata cu publicarea deciziei CCR referitoare la neconstitutionalitatea unor articole din legea raspunderii ministeriale si la desfiintarea comisiei prezidentiale, seful statului putea decide cu privire la inceperea urmarii penale a fostilor sau acutalilor ministri. Decizia CCR nu rezolva insa dilema ministrilor care sunt si membri ai Parlamentului.
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














