CE a prezentat proiectul de buget 2011 al Uniunii Europene
In plus, fondurile consacrate initiativelor emblematice ale strategiei UE 2020 (pentru crestere) reprezinta aproximativ 57,9 miliarde aaA (aproximativ 40% din buget).
aaProiectul de buget are ambitia de a continua, in colaborare cu statele membre ale UE, promovarea redresarii economice, in special in favoarea populatiilor celor mai vulnerabile, in perioada actuala, ulterioara crizei, in paralel cu reflectarea, la nivel bugetar, a noii abordari globale a UE in materie de creare de locuri de munca si crestere economica,aa a declarat dl Janusz Lewandowski, comisarul UE pentru programare financiara si buget .
aaProiectul de buget adoptat astazi stimuleaza Europa si pe cetatenii acesteia sa dezvolte o economie a viitorului, ai carei piloni sunt cercetarea si dezvoltarea, precum si cresterea durabila si incluziunea sociala.Acest proiect de buget este menit sa pregateasca mai bine tineretul european pentru viitor, sa incite intreprinderile mici si mijlocii sa utilizeze pe deplin fondurile UE pentru a putea iesi din crizaaa.
64,4 miliarde aaA: un buget consacrat unei cresteri economice durabile in viitor
In prezent, fondurile structurale si Fondul de coeziune sunt intr-o faza de implementare activa pe teren .Cu toate ca angajamentele pentru proiecte noi cresc cu 3,2%, creditele de plata pentru proiectele in curs cresc cu 16,9%, depasind valoarea de 42,5 miliarde aaA.Se asteapta ca aceasta crestere a platilor sa contribuie in termeni reali la stimularea necesara a economiilor nationale, promovand, in acelasi timp, ajustarea structurala necesara trecerii la modelul de crestere economica durabila definit de UE in Strategia pentru crestere si locuri de munca, adoptata recent.Executarea Planului european de redresare economica va contribui de asemenea cu peste 1 miliard aaA la finantarea implementarii pe teren a proiectelor energetice convenite in 2009 si care debuteaza in 2010 in domeniul captarii si al stocarii carbonului, energiei eoliene offshore si infrastructurii energetice.In mod similar, suma de aproximativ 500 de milioane aaA va finanta proiectele IT convenite privind banda larga in zonele rurale.
In timp ce finantarile pentru cheltuielile de piata, ajutoarele directe din cadrul politicii agricole comune (PAC) si dezvoltarea rurala vor ramane stabile, finantarile destinate protectiei mediului prin intermediul programului Life+ vor creste cu +8,7%, atingand valoarea de 333 de milioane aaA.
Proiectul de buget 2011 prevede, de asemenea, cresterea investitiilor consacrate cercetarii, dezvoltarii si inovarii, infrastructurii si capitalului uman. Suma alocata celui de al 7-lea program-cadru pentru cercetare si dezvoltare tehnologica va creste cu 13,8%, atingand 8,6 miliarde aaA; nu s-a investit niciodata atat de mult in acest program . Doar cercetarea si dezvoltarea nu pot impulsiona redresarea economica: retelele transeuropene de transport si energie vor beneficia de 1,3 miliarde aaA (o crestere de 16,8%), in timp ce Programul pentru competitivitate si inovare (PCI) va primi cu 4,4% mai multe fonduri in comparatie cu 2010 (549 de milioane aaA).
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat
15 Jun 2024 | 1597
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 914
Nivelul Sponsozarilor ONG-urilor si Asociatilor incepand cu 1 ianuarie 2022
30 Dec 2021 | 2157
Completarile aduse Codului Muncii prin OUG 130/2021
21 Dec 2021 | 2638
INTERVIU | Drumul catre pensionare. Realitatea constituirii si distribuirii bugetului de pensii
06 May 2021 | 2609
Legi promulgate in data de 12 martie 2021
15 Mar 2021 | 1552

Sporul pentru conditii vatamatoare intre obligatia de compensare si imperativele crizei bugetare
Sursa: MCP avocati
Legea austeritatii - pachetul II. Concediile medicale, CASS-ul si drepturile sociale modificate de la 1 august 2025
Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Munca la gri: provocari si riscuri in piata muncii din Romania
Sursa: MCP avocati

Anulare hotarari de consiliu local prin care s-au aprobat rectificari bugetare si/sau virari de credite bugetare in competenta consiliului local fara a fi indicata sau prevazuta sursa de finantare
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1713 din 24.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Actiune impotriva unui fost functionar public pentru recuperarea prejudiciului produs in perioada in care a avut aceasta calitate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 109/23 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020














