In cadrul investigatiei declansate din oficiu, in decembrie 2007, privind comportamentele agentilor economici din domeniul administrarii private a fondurilor de pensii obligatorii, autoritatea de concurenta a constatat existenta unei intelegeri avand ca obiect impartirea clientilor intre 14 dintre cei 18 agenti economici care au intrat pe aceasta piata nou - creata in anul 2007. intelegerea anticoncurentiala a vizat participantii inregistrati ca a��dubluria�� in procedura de aderare initiala la fondurile de pensii administrate privat (participantii care erau inregistrati in acelasi timp la doua fonduri de pensii). Conform legislatiei, a��dublurilea�� trebuiau verificate si apoi raportate la CNPAS (Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale), urmand ca respectivii participanti sa fie repartizati aleatoriu (prin a��loteriea��), conform legislatiei specifice incidente in acest domeniu . Administratorii fondurilor de pensii au realizat o impartire bilaterala a participantilor inregistrati in acelasi timp la doua fonduri de pensii, dupa regula 50%a�� 50%. Prin impartirea clientilor considerati a��dubluria��, in proportie de 50-50%, administratorii fondurilor de pensii au castigat un numar mai mare de clienti si, implicit, o cota de piata mai mare decat daca participantii inregistrati cu mai multe acte de aderare ar fi fost invalidati de catre CNPAS si alocati proportional cu cota de piata dobandita de fiecare administrator in conditii de concurenta, prin convingerea participantilor. in acest fel, a fost diminuata sansa administratorilor cu cote de piata mai mici de a li se aloca un numar mai mare de clienti atat la finalul procesului de aderare initiala, cat si pe parcursul aderarii continue.in cazul agentilor economici care au participat la intelegere si care nu mai activeaza in prezent pe pilonul II de pensii raspunderea a fost atribuita succesorului legal. Investigatia Consiliului Concurentei a vizat, pe langa impartirea portofoliului de clienti, si o posibila practica concertata a societatilor-mama ale administratorilor fondurilor de pensii privind nivelul comisioanelor pe care intentionau sa le practice la intrarea pe pilonul II de pensii din Romania. Suspiciunile Consiliului Concurentei privind posibila practica concertata se refera la existenta un schimb de informatii privind comportamentul pe care societatile interesate sa intre pe piata pensiilor obligatorii administrate privat intentionau sa-l adopte, rezultatul fiind practicarea nivelului maxim legal al comisionului de administrare de catre jucatorii din acest domeniu . a��Ne intereseaza daca contactele dintre companii s-au concretizat in schimburi de informatii sensibile si anume informatii referitoare la preturi, costuri, clienti, strategii de piata, care le-ar fi permis sa isi coordoneze politica comerciala. Aceste aspecte fac obiectul unei analize suplimentarea�� a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.Acesta este primul caz al autoritatii de concurenta din Romania in care se constata atat incalcarea legislatiei nationale (respectiv art.5 alin.1 lit.c) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata), cat si incalcarea legislatiei comunitare (respectiv art. 101 din Tratatul privind Functionarea Uniunii Europene).
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 54035
Casele de pensii vor avea obligatia de a informa angajatorii cu privire la pensionarea salariatului 06 Apr 2022 | 13664
Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat 27 Dec 2021 | 56460
Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower 10 Aug 2021 | 1388
INTERVIU | Drumul catre pensionare. Realitatea constituirii si distribuirii bugetului de pensii 06 May 2021 | 2223
Sase companii care ofera servicii de food & beverage in incinta Aeroportului Otopeni amendate pentru fixarea preturilor, concurenta neloiala 27 Mar 2021 | 1151
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
Contestarea deciziei de pensionare conform Noii Legi a Pensiilor (Legea 360/2023) Sursa: MCP Cabinet avocati
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Legislatia pensiilor militare are un caracter special, derogatoriu, si nu poate fi completata cu dispozitiile Legii nr. 263/2010 Pronuntaţă de: Decizia civila nr.620/18.10.2018 a Curtii de Apel Galati
Decizie de sanctionare disciplinara. Caracterul restrictiv al dispozitiilor inscrise Codul muncii. Analiza elementelor constitutive ale abaterii disciplinare prin raportare la prevederile actului emis de angajator Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 40/06.02.2020
Litigii de munca - contestatie decizie de concediere; concediere pentru motive care nu tin de persoana salariatului, lipsa descrierii in cuprinsul deciziei a motivelor care determina concedierea - trimiterea la raportul intern al unitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 124/20.05.2020
Contestatie impotriva deciziei de pensionare, dovada vechimii in munca, stagiul de cotizare in sistemul public de pensii, dovedirea perioadelor de activitate desfasurate in locurile de munca si activitatile ce se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 403/29.09.2020