Autoritatile din tara respectiva pot ignora cererea sa sau pot fixa propriul lor termen. Comisia Europeana a adoptat astazi un aviz referitor la o propunere facuta de sapte state membre (Austria, Belgia, Bulgaria, Estonia, Slovenia, Spania si Suedia) privind un ordin european de ancheta a�� un sistem care sa faciliteze activitatile autoritatilor judiciare de a obtine probe pentru proceduri (sau anchete) penale transnationale. Propunerea ar permite autoritatilor sa le solicite omoloagelor lor sa ancheteze un caz, sa stranga si sa faca schimb de elemente de proba . Daca un anchetator suedez, de exemplu, urmareste infractori care s-au ascuns in Spania, acesta le poate cere colegilor lui sa faca o perchezitie la domiciliu . Avizul publicat astazi de Comisie recunoaste valoarea adaugata a inlocuirii actualului sistem fragmentat de masuri de ancheta cu un cadru juridic unic. De asemenea, avizul consemneaza nevoia de norme clare si detaliate, care sa respecte pe deplin Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene. Aceste masuri ar cuprinde standarde minime pentru strangerea probelor, astfel incat admisibilitatea lor in instanta sa nu poata fi contestata, precum si standarde inalte privind protectia datelor pentru informatiile sensibile.a��Pentru a combate in mod eficace infractionalitatea transfrontaliera, autoritatile nationale au nevoie de norme clare si nebirocratice de cooperare. Un anchetator care urmareste o retea infractionala internationala sau o persoana care a comis violuri in mai multe tari nu ar trebui sa isi piarda timpul completand numeroase formulare. In acelasi timp, trebuie sa instauram cu grija garantii procedurale care sa asigure respectarea drepturilor fundamentale ale persoanelor implicate in anchete, in special ale suspectilor a caror culpa nu a fost doveditaa��, a afirmat Viviane Reding, vicepresedinte al Comisiei Europene si comisar pentru justitie. a��Sa convingi autoritatile judiciare sa lucreze impreuna in spirit de incredere reciproca este un lucru delicat, dar deosebit de important. Comisia a prezentat deja propuneri de a imbunatati, in toata Europa, drepturile persoanelor suspectate si de a spori increderea in diferitele sisteme judiciare nationale. Vom urmari dezbaterea privind ordinul european de ancheta . Suntem pregatiti sa ajutam statele membre, astfel incat propunerile acestora sa respecte Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene atat in cursul negocierilor, cat si mai tarziu, in aplicarea practica a acestui instrument al UE.a��Comisia a adoptat astazi o analiza a unei propuneri de schimb de elemente de proba a�� fara standarde privind admisibilitatea a�� facuta de sapte state membre ale UE (Austria, Belgia, Bulgaria, Estonia, Slovenia, Spania si Suedia) la 21 mai 2010. Regatul Unit si-a notificat, de asemenea, intentia de a participa la directiva propusa.Comisia a remarcat avantajul pe care l-ar reprezenta propunerea statelor membre ale UE de instituire a unui sistem mai simplu, unificat, daca acesta ar fi sprijinit de standarde corespunzatoare in materie de drepturi procedurale si fundamentale. Anchetatorii ar putea folosi un singur formular standard pentru a solicita direct de la omologii lor orice tip de probe,cum ar fi declaratiile martorilor sau efectuarea unei perchezitii la domiciliu .De asemenea, victimele nu ar trebui sa treaca de mai multe ori prin aceeasi experienta traumatizanta si nu ar mai trebui sa se deplaseze in alte circumscriptii judiciare, putand depune marturie prin legatura video.Autoritatile vor putea refuza sa recunoasca sau sa execute ordinele intr-un numar limitat de situatii, cum ar fi din motive de securitate nationala.Cu toate acestea, Comisia a constatat ca autoritatile vor fi reticente sa faca schimb de elemente de proba cum ar fi date bancare, inregistrari telefonice sau probe ADN, daca nu vor avea in prealabil incredere reciproca in ceea ce priveste modul de obtinere a acestor probe.Prin urmare, propunerea trebuie insotita de standarde minime comune la nivelul UE pentru strangerea probelor, pentru a asigura admisibilitatea acestora in instanta, precum si respectarea drepturilor fundamentale si a dreptului la un proces echitabil.Orice schimb de date va trebui sa respecte normele UE de protectie a datelor.Toate cele 27 de state membre vor negocia o propunere finala, care va fi apoi votata de Parlamentul European in temeiul procedurii legislative ordinare.Dupa aceea, Comisia va decide daca trebuie sa prezinte propuneri separate, in special privind obtinerea/admisibilitatea probelor.Orice propunere de reglementare la nivelul UE trebuie sa respecte Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 442
Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala 27 Mar 2021 | 1276
Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021 27 Dec 2020 | 5020
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1399
Masurile stabilite de MEC cu privire la reluarea cursurilor 08 Apr 2020 | 1281
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1087
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Cercetarea disciplinara a salariatilor. Legalitatea Regulamentului intern si a altor Proceduri Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP: Legalitatea si obiectivitatea evaluarii profesionale a salariatilor Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Rolul activ al judecatorului. Respectarea de catre instanta a principiului disponibilitatii care guverneaza procesul civil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 177/17.03.2020
Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020