Regulamentul UE privind serviciile de roaming a stabilit un plafon pentru preturile de consum in cazul apelurilor de voce in roaming si in cazul mesajelor text in interiorul UE, dar inca nu exista o piata unica competitiva a serviciilor de roaming. In general, in cazul serviciilor de roaming, operatorii au stabilit preturi apropiate de plafoanele reglementate si mentin marje nejustificat de ridicate pentru serviciile de roaming. Obiectivul stabilit prin Agenda digitala pentru Europa (a se vedea IP/10/581, MEMO/10/199 si MEMO/10/200) este ca diferenta dintre tarifele de roaming si cele nationale sa se apropie de zero pana in 2015. Comisia invita partile interesate sa evalueze normele actuale ale UE in materie de roaming si sa i impartaseasca ideile cu privire la cele mai bune metode de sporire a concurentei pe piata serviciilor de roaming, protejand in acelasi timp interesele consumatorilor si firmelor din Europa . Consultarea este deschisa pana la 11 februarie 2011 si va oferi o baza pentru revizuirea actualului regulament al UE privind serviciile de roaming pe care Comisia trebuie sa o desfasoare in 2011, pana la sfarsitul lunii iunie.Neelie Kroes, vicepresedinta Comisiei Europene, responsabila cu Agenda digitala, a declarat: ``Diferentele enorme intre tarifele nationale si cele de roaming nu si au locul pe o piata unica veritabila. Trebuie sa abordam sursa problemelor actuale, si anume lipsa concurentei, si sa gasim o solutie durabila. Dar suntem deschisi in privinta solutiei exacte care ar da roade.``Prin aceasta consultare, Comisia doreste sa afle in ce masura au functionat, in practica, actualele norme UE privind serviciile de roaming. In acest sens, prezinta un interes deosebit efectul normelor UE asupra utilizatorilor si furnizorilor de servicii de telefonie mobila si masurile care ar mai putea fi luate in vederea promovarii concurentei si a satisfactiei clientilor. Se doreste, de asemenea, ca in cadrul consultarii sa fie exprimate opinii referitoare la optiunile de reglementare sau de politica cele mai potrivite pe termen scurt, mediu si lung pentru sporirea concurentei pe piata, precum si la masura in care evolutiile tehnologice ar putea imbunatati functionarea pietei serviciilor de voce, text (SMS) si date .Comisia doreste, in special, feedback in legatura cu modalitatile prin care poate fi indeplinit obiectivul Agendei digitale de a avea o piata unica a serviciilor de telecomunicatii, in cadrul careia diferenta dintre tarifele de roaming si cele nationale sa se apropie de zero pana in 2015. Comisia doreste ca toti utilizatorii de roaming sa aiba acces rapid si usor la tarife de roaming competitive pentru voce, SMS uri si date, iar preturile de consum oferite de operatori sa fie mai apropiate de costul real al furnizarii eficiente de servicii de roaming.Raspunsurile primite in cursul consultarii vor fi luate in considerare de catre Comisie in cadrul revizuirii normelor privind serviciile de roaming, in 2011, si vor ajuta Comisia sa propuna cele mai adecvate solutii pentru imbunatatirea functionarii pietei.
Context Regulamentul UE din 2007 privind serviciile de roaming (MEMO/07/251, IP/07/1202) a introdus plafoane pentru preturile angro si de consum ale serviciilor de roaming, precum si masuri pentru sporirea transparentei. In 2009, UE a modificat Regulamentul privind serviciile de roaming, cu scopul de a reduce si mai mult preturile serviciilor de voce, mesaje text si date . Prin modificare a fost introdus un ``eurotarif SMS`` care limita pretul unui SMS la 0,11 EUR (fara TVA), iar in cazul datelor a fost introdus un plafon pentru pretul angro al unui megabyte incarcat sau descarcat (la nivelul de 0,80 EUR de la 1 iulie 2010).Tot de la 1 iulie 2010, facturile pentru transferul de date in roaming ale calatorilor sunt limitate automat la 50 de EUR/luna fara TVA (cu exceptia cazurilor in care clientii au ales o alta limita, mai ridicata sau mai scazuta). Operatorii trebuie sa trimita o avertizare utilizatorilor atunci cand valoarea facturii acestora atinge 80 % din limita pentru transferul de date in roaming. Operatorul trebuie sa intrerupa conexiunea la internet a telefonului mobil odata ce a fost atinsa limita, cu exceptia cazului in care clientul a indicat ca doreste sa continue transferul de date in roaming in luna respectiva.Incepand cu 1 iulie 2010, pretul apelurilor de voce in roaming este plafonat la 0,39 EUR/minut (fara TVA), iar primirea de apeluri in roaming costa maximum 0,15 EUR/minut (fara TVA). Regulamentul din 2009 privind serviciile de roaming este valabil pana la 30 iunie 2012.Intr un raport intermediar din iunie 2010 (a se vedea IP/10/851), Comisia a precizat ca, desi legislatia a determinat reducerea preturilor pentru serviciile de roaming, piata nu este inca indeajuns de puternica pentru a oferi clientilor cele mai bune optiuni si preturi . Preturile de consum tind sa se grupeze in jurul plafoanelor maxime impuse de reglementarile UE, iar Comisia considera ca normele UE ofera operatorilor o marja suficient de ampla incat acestia sa ofere tarife de roaming mai atractive sub limita reglementata. In al doilea trimestru al anului 2010, pretul maxim legal in UE pentru apelurile de voce in roaming a fost de 0,43 EUR/minut, iar clientii care au ales ``eurotariful`` au platit, in medie, 0,38 EUR/minut pentru efectuarea unui apel in roaming. De asemenea, clientii care au ales ``eurotariful`` au platit, in medie, 0,16 EUR/minut pentru apelurile primite in roaming, un pret aflat putin sub plafonul de 0,19 EUR.Comisia trebuie sa incheie revizuirea normelor referitoare la serviciile de roaming in UE si sa prezinte un raport Parlamentului European si Consiliului pana la 30 iunie 2011.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 463
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1403
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1089
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1009
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1551
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1465
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019