Comisia Europeana a propus o directiva privind protectia mediului prin dreptul penal
Dreptul penal in domeniul mediului inconjurator ia forma in Uniunea Europeana
Obiectivele principale ale propunerii legislative sunt stabilirea unui catalog armonizat al infractiunilor carora li se aplica sanctiuni penale de catre toate statele membre si armonizarea sanctiunilor pentru incalcari grave prin adoptarea unui cadru comun.
Daca intr-un stat membru o infractiune mentionata in raport este considerata in prezent doar o sanctiune civila, intrarea in vigoare a directivei obliga guvernul national sa ia masurile necesare pentru a asigura aplicarea unor sanctiuni penale „eficiente, proportionale si descurajatoare“. O armonizare minima ar impiedica poluatorii sa profite de diferentele legislative intre statele membre. Parlamentul European este de acord ca directiva sa se aplice doar in cazuri de incalcare a legislatiei europene in domeniul protectiei mediului inconjurator.
Sanctiuni pentru comercializarea animalelor protejate
Compromisul enumera ca sanctiuni emisiile de radiatii in aer, sol sau apa, fabricarea, tratarea, depozitarea, folosirea, transportul, vanzarea, distribuirea si exportul sau importul in mod ilicit de materiale nucleare sau de alte substante radioactive periculoase - in cazul in care acestea pun in pericol oamenii si mediul inconjurator .
Deputatii europeni au sprijinit si posesia, obtinerea, vatamarea, prelucrarea sau uciderea de specimene din speciile protejate de flora si fauna, deteriorarea semnificativa a unui habitat protejat prin lucrari de constructie si fabricarea si distribuirea de substante ce distrug ozonul.
Curtea Europeana de Justitie: Statele membre vor specifica tipul si nivelul sanctiunilor
Comisia pentru Afaceri juridice modifica propunerea initiala a Comisiei astfel incat directiva sa respecte o decizie a Curtii Europene de Justitie din octombrie 2007. Conform Curtii, Uniunea Europeana are competenta de a cere statelor membre sa introduca sanctiuni penale pentru poluarea mediului inconjurator, dar nu poate sa emita masuri obligatorii cu privire la tipul si nivelul sanctiunilor. De aceea, deputatii europeni au suprimat articolul in care Comisia Europeana fixa durata sanctiunilor propuse.
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














