Termenul stabilit de Parlamentul European si de Consiliul de Ministri al UE pentru punerea in aplicare a noilor norme a fost 25 mai 2011. Solicitarile de informatii iau forma unor scrisori de punere in intarziere in cadrul procedurilor UE in constatarea incalcarii obligatiilor.Noile norme acorda intreprinderilor si consumatorilor noi drepturi in ceea ce priveste telefonia, serviciile mobile si accesul la internet. Printre acestea se numara dreptul consumatorilor de a schimba operatorul de telecomunicatii intr-o singura zi, fara a-si schimba numarul de telefon, dreptul la mai multa claritate in ceea ce priveste serviciile oferite clientilor si o mai buna protectie a datelor cu caracter personal inregistrate online. Noile competente de supraveghere conferite Comisiei Europene si noile competente de reglementare acordate Organismului autoritatilor europene de reglementare in domeniul comunicatiilor electronice (OAREC) vor spori certitudinea in materie de reglementare si vor ajuta operatorii de telecomunicatii sa se dezvolte in cadrul unei piete unice paneuropene a telecomunicatiilor (a se vedea IP/11/622, MEMO/11/319, MEMO/11/320 si MEMO/11/321).Punerea in aplicare in mod rapid si consecvent a acestor norme este o prioritate a Agendei Digitale pentru Europa (a se vedea IP/10/581, MEMO/10/199 si MEMO/10/200). Totusi, desi procedurile legislative sunt in curs in toate statele membre ale UE, iar majoritatea statelor membre a informat Comisia in privinta unor masuri de punere in aplicare, doar sapte state membre (Danemarca, Estonia, Finlanda, Irlanda, Malta, Suedia si Regatul Unit) au notificat Comisiei faptul ca au pus in aplicare in intregime noile norme.Celelalte douazeci de state membre (Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Republica Ceha, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Tarile de Jos, Polonia, Portugalia, Romania, Slovacia, Slovenia si Spania) trebuie sa raspunda ``scrisorilor de punere in intarziere`` in termen de doua luni. Daca nu primeste raspuns sau daca nu este multumita de raspunsul primit, Comisia poate trimite statelor membre in cauza o solicitare formala de punere in aplicare a legislatiei (sub forma unui ``aviz motivat`` in temeiul procedurilor UE in constatarea incalcarii obligatiilor) si, in cele din urma, poate sesiza Curtea de Justitie a Uniunii Europene.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 463
Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower 10 Aug 2021 | 1388
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1403
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1089
Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020 19 Mar 2020 | 1301
Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale 16 Mar 2020 | 1405
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Dialogurile MCP � Digitalizarea raporturilor de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019